UL AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Opis
Začetki delovanja AGRFT segajo v leto 1945, ko je Narodna vlada Slovenije z Uredbo ustanovila Akademijo za igralsko umetnost, prvo visoko gledališko šolo v Jugoslaviji, ki je z delom pričela v marcu 1946. Leta 1963 se je Akademija za igralsko umetnost preimenovala v Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, ki je do leta 1975 delovala kot samostojni visokošolski zavod, ki ga je vodil rektor, od 1975 dalje pa je članica Univerze v Ljubljani.Potrebe avdio-vizualnih medijev so zahtevale, da je začela akademija kmalu širiti učni načrt z g
Začetki delovanja AGRFT segajo v leto 1945, ko je Narodna vlada Slovenije z Uredbo ustanovila Akademijo za igralsko umetnost, prvo visoko gledališko šolo v Jugoslaviji, ki je z delom pričela v marcu 1946. Leta 1963 se je Akademija za igralsko umetnost preimenovala v Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, ki je do leta 1975 delovala kot samostojni visokošolski zavod, ki ga je vodil rektor, od 1975 dalje pa je članica Univerze v Ljubljani.Potrebe avdio-vizualnih medijev so zahtevale, da je začela akademija kmalu širiti učni načrt z gledališkega na druga sorodna, a seveda samostojna področja – že v prvih letih na film in radio, kasneje tudi na televizijo – ter postopoma tudi na teh področjih razvijala nepogrešljivo praktično produkcijo študijskih filmov, radijskih in televizijskih oddaj.
Kontaktni podatki
Galerija (1)
Gradiva
Dnevnik (1951- )
Podeljene nagrade
Grossmannova nagrada
Druga nagrada za scenarij Andrej gre po cigarete. Odkupna nagrada v višini 600 EUR.
Za scenarij RATRAK-PISTE. Odkupna nagrada v višini 1000 EUR izplača Društvo slovenskih režiserjev.
Druga nagrada za scenarij Pasjeglavec.
Druga nagrada za scenarij Rumeni papirček.
Prva nagrada za scenarij Živalski vrt.
Druga nagrada za scenarij Inštruktor vožnje.
Prva nagrada za scenarij Izlet.
Druga nagrada za scenarij Cougar.
Prva nagrada za scenarij Nagle odločitve.
Druga nagrada za scenarij Claire de lune.
Druga nagrada za scenarij Notranje barve.
Druga nagrada za scenarij Dekle, ki je sedelo na stopnicah, ki vodijo v podhod.
Prva nagrada za scenarij Lucija in Erik.
Druga nagrada za scenarij Ko bo Lala odrasla.
Druga nagrada za scenarij Hišni Bogovi.
Tretja nagrada za scenarij Trojica.
Grossmannovo priznanje
Za kratko zgodbo Kritika: Velo od Lidla - Agonija
Za kratko zgodbo Ana, ki ljubi Nino.
Grossmanova posebna omemba
Posebna omemba za scenarij Svet na drugi strani.
Posebna omemba za kratko zgodbo/scenarij Senca.
Prešernova nagrada UL AGRFT
Za scenarij in režijo.
Skupinsko Prešernovo nagrado za scenarij in reţijo televizijske nanizanke FRAGMA prejmejo Nejc Gazvoda »Merica sreče« Milena Olip »V roju kresnic«, Kaja Tokuhisa »Nekakšen sindrom« in Barbara Zemljiĉ »Ljubezen je energija« mentor za televizijsko reţijo izr. prof. Igor Šmid, mentor za scenaristiko doc. mag. Miroslav Mandić.
Za scenarij in režijo
Za scenarij in režijo kratkega študijskega filma
Prešernova nagrada za scenarij in režijo študijskega igranega filma
Prešernova nagrada za scenarij in režijo študijskih filmov
Prešernova nagrada za scenarij in režijo študijskega dokumentarnega filma
Prešernova nagrada za scenarij in režijo študijskega igranega filma
Sivolaska
Nagrada za produkcjo prejšnje sezone.
srednješolska Grossmannova nagrada
Za scenarij Pač-rdeča kopalnica.
Za scenarij Gospa Lesjak.
Za kratko zgodbo Poljub na čelo.
Nagrada za kratko zgodbo/sinopsis Hodi z vetrom.
Nagrada za kratko zgodbo Bele kopalke.
Nagrada za kratko zgodbo Mama
Nagrada za kratko zgodbo V črni luknji.
Prva nagrada za kratko zgodbo Jaz sem vaza.
Prva nagrada za kratko zgodbo Trgatev.
Druga nagrada za kratko zgodbo Orion.
Tretja nagrada za kratko zgodbo Trafika.
Prva nagrada za kratko zgodbo Softi.
Druga nagrada za kratko zgodbo Videokaseta.
Tretja nagrada za kratko zgodbo To, kar sem.
Prva nagrada za kratko zgodbo Forget me not.
Druga nagrada za kratko zgodbo Čas, da ti rečem adijo!
Tretja nagrada za kratko zzgodbo Uspeh do ključa.
Zlatolaska
Zlatolaske 2012/13 nagrada za najboljšo vlogo v igranem filmsko-televizijskem delu
Za študijsko filmsko b-produkcijo.
Zlatolaska Samorastnik
Filmografija (838)
produkcija (837)
distribucija (20)
ostalo (1)
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Glede na to, da je letošnji nabor študentskih filmov izjemno bogat, nas ne skrbi za prihodnost slovenskega filma. Težko je bilo izbrati in nepravično bi bilo, da bi nagrado podelile le enemu filmu v toliko različnih zvrsteh: igrani, dokumentarni, eksperimentalni in animirani film. Zato smo se odločile, da letošnjo vesno razrežemo na šest delov, saj smo jo želele podeliti šestim filmom, ki si jo enakovredno zaslužijo. Zaradi pravilnika festivala ta odločitev ni bila možna. Vesna se lahko podeli zgolj enemu filmu. Tako v skladu s pravilnikom podeljujemo šest posebnih omemb, simbolično pa jih še vedno smatramo kot podeljeno vesno in ob tem ponovno pozivamo k preoblikovanju pravilnika. Če pa vprašate nas, bi vsak od nagrajencev lahko vesno imel pri sebi dva meseca v letu.
Vsak od izpostavljenih filmov ima določene ustvarjalne presežke in prav te je treba prepoznati. Animirani film Onkraj obraza Anje Resman je filigransko delo, ki odraža avtoričino ustvarjalno zrelost. (Ne)srečen dan Karin Likar je igriva, duhovita, domiselna in vizualno sveža animacija. Okno Nela Jeraja Sedeja je pogumen družbenokritičen filmski eksperiment. Vmesnik Špele Koščak lahko doživimo kot spreten hommage filmski avantgardi skozi zvočni odtis današnjega časa. Izi Mlakar je uspelo s subtilnim vodenjem igralk in igralcev v filmu Grobo tkane niti stkati čustveno prepričljiv film. Po tem Davida Champaigneja je žanrsko dodelan minimalističen film, ki ga odlikuje dobro izpeljan dramaturški lok.
V izjemno dobro odmerjeni razdalji do subjektov vzpostavijo Jure Štern in njegovi sodelavci miren, odprt in angažiran vpogled v kompleksno mrežo odnosov gojencev in socialnih delavcev mladinskega doma. Obenem s tem ponudjio gledalcem prostor za čustven odziv, ki delno sovpada s čustvi glavnega protagonista Emanuela, kar pa že gradi podlago za globlje razumevanje manj priviligiranih najstnikov in njihovih realnosti v splošnem. Žirija si je želela, da bi eden daljših filmov v selekciji, trajal še dlje - najboljši pa so tisti filmi, ki bi jih, ko se končajo, hoteli gledati še nekaj časa.
Čeprav je film le kratka študijska vaja, ima vse, kar imajo veliki. Poln je presežkov, ki se jih ne bi sramovali niti profesionalci s kilometri posnetega filmskega traku za sabo. Ima vse elemente vrhunskega filma: dobro idejo in scenarij, kamero, režijo, predvsem pa vrhunsko igro vseh treh protagonistov. Režiser se prefinjeno igra s čustvi gledalcev in zgodbo spretno pripelje do dramatičnega vrhunca.
Nagrada evropske žirije
Nagrada mlade evropske žirije
Nagrada ameriške žirije
Alzheimer Cafe uporablja filmski jezik, ki spoštuje dokumentarno tradicijo in se oddaljuje od televizijskih dokumentarnih form, ki preplavljajo domačo produkcijo. Odličen tandem režije in kamere nas brez predsodkov popelje v svet starostnikov. Ta je kljub trpkost videti zabaven, zato se malo manj bojimo prihodnosti, v kateri mladi filmski avtorji obetajo kvalitetne dokumentarne izdelke.
Mako Sajko, Damjan Kozole, Siniša Gačić in Petra Seliškar, člani žirije 2019
Film na bizaren način prikaže razpad odnosa med odvisnikom,ki se sam počasi spreminja v rastlino in dekletom, ki njegovega vegetiranja ne odobrava. Odlična igra Lize Marije Grašič in Tinesa Špika, zamolkla fotografija Boja Nuvaka, dobra maska Mirjam Kavčič, ter duhovita in natančna režija Petra Bizjaka, pričara kompakten film, ki brez moraliziranja opozarja na nevarnost, da z odmikom v svet omame lahko postanemo samozadostno apatični.
Nagrada za najbolj inovativen dokumentarni filmski jezik, 10000 PLN, financirana s strani Poljskega filmskega inštituta.
angleško: ..."A documentary that blends in a very effective, entertaining and innovative way many different visual languages and emotional layers of personal and national history"...
S svobodo, ki jo nudi forma kratkega filma, nagrajeni študijski film subtilno in občutljivo nakaže travmatični dogodek, ki ga doživlja otrok.
Plavanje prinaša slikovito zgodbo o trku dveh kultur, povedano skozi oči najstnice, razpete med življenjem v sodobnem zahodnem okolju ter verskimi pravili družine. Skozi odlično uprizoritev mlada glavna igralka upodablja univerzalno zgodbo o odraščanju.
italijansko: Per essere riuscito, attraverso un linguaggio innovativo, a farci entrare profondamente nella narrazione, assumendosi il rischio di proporre un una ricerca artistica in continuo sviluppo, che meglio di ogni altro è riuscito a farsi immagine del senso di Methexis come progetto di ricerca ed incontro attraverso il supporto audiovisivo.
Dokumentarni film REJNICA je slojevita, iskrena in zaokrožena filmska pripoved, skozi katero režiser Miha Možina s svojo zrelostjo in senzibilnostjo, iz prizora v prizor razkriva travme neštetih nesrečnih družinskih usod, ki se vse prepogosto prenašajo iz roda v rod.
Avtor filma PRESPANA POMLAD Dominik Mencej je filmsko zrela in kreativnosti polna osebnost, ki zelo dobro razume svoje filmske junake. Zanje skozi celotno pripoved ustvarja situacije, v katerih lahko vsi liki zaživijo v svoji polnosti. Tako kot prepričljivo zaživi film kot celota v rokah ustvarjalne in igralske ekipe. Žirija zato soglasno odloča, da kratki film PRESPANA POMLAD predstavlja dosežek takšne vrste, da ga nagradi z vesno za najbolj ši kratki film, vesno za najboljšo režijo in vesno za najboljši scenarij.
Za igriv in natančen filmski jezik.
angleško: For the attention to the issues of young person self-identification in complicated contemporary reality.
Celostno gledano je bil študentski film NAD MESTOM SE DANI najboljši film festivala. V njem so spretno povezani prav vsi elementi filmske pripovedi. Prepričala nas je tematika, žanr (muzikal), izvrstna igra in dobra montaža, predvsem pa sproščen pristop k režiji filma.
Film, ki nas je s svojo idejo in humorjem končno zbudil in neizmerno nasmejal.
Nagrada vključuje 5 kolutov 16 mm Kodak Vision 3 v protivrednosti 800€ prejme avtor najboljšega študentskega filma.
Glavna nagrada v višini 6.000 PLN, financirana s strani direktorja Poljske televizije.
angleško: This film was chosen for its outstanding look, the care and understanding of human nature, the great sense of humour. Really enjoyable for the audience. We felt really satisfied and would be proud of this film if we directed it. This filmmaker created a unique and outstanding character which is a protagonist we love. Although he is a pathetic character and bad things happen in his life we feel optimistic for him. He is supposed to be a loser but we care about him rather than despise him. The empathy is all there.
angleško: For his extraordinary study of a life on the margin, a life which denies all patterns of a normal society.
Donacija podjetja Wallpaper Post za namene poprodukcije.
angleško: Best Digital View South East Europe Film
Druga nagrada v višini 5.000 PLN, financirano s strani Ministrstva za kulturo in kulturno dediščino
italijansko: Con uno stile in perfetto equilibrio tra documentario e finzione, da un semplice spaccato di vita quotidiana che mette a confronto due generazioni racconta dal punto di vista del protagonista le conseguenze di una trasformazione repentina che ha portato un paese a cancellare la propria identità e la propria memoria per proiettarsi verso una modernità priva di valori.
italijansko: Categoria Open internazionale
ex aequo italijansko: Per la complessità dei sottotesti proposti (confronto tra culture, stili di vita e ideologie, il valore della memoria storica e l'importanza dell'educazione) all'interno di un racconto universale.
Topla in preprosta filmska pripoved, ki nikamor ne hiti, pa vendar se ne vleče. Z vsemi odtenki sive naslika paleto osamljenosti in nas nevsiljivo potegne v film. Zrelo delo mladega avtorja Matevža Luzarja. Komaj čakamo njegove naslednje projekte in upamo, da bo debitiral s celovečercem, še predno osivi.
Za prepričljivo zgodbo, ki jo sestavljajo tako žalostni kot zabavni trenutki iz vsakdana osamljenega upokojenca.
Nagrada za najboljši prikaz nacionalne resničnosti.
angleško: For the way it synthesizes the shock between two Slovenian generations.
Tretja nagrada ex equo
bosansko: Film sa fantastičnom režijom, glumom i fotografijom, u vrlo osjetljivom i humorističnom filmu.
Glavna nagrada v višini 10.000 PLN, financirana s strani direktorja Poljske televizije.
angleško: An ironical tale of subtle humor told with the highest professional values that ultimately demonstrates a faith and optimism in human kind.
bosansko: Nagrada za najbolji igrani film, zbog načina na koji kreativnom upotrebom filmskog jezika, na ivici komičnog, uspijeva pokazati patološke komponente jednog odnosa koji zapravo više i ne postoji, dobij film 1/2 (Pola).
bosansko: Film „1/2“ je priča o dvoje komšija koje dijele tanki zidovi. Klara započinje svakodnevni život u 4:30 ujutro dizanjem škripajuče roletne, preglasnim vijestima sa radija i usisavajem stana. Nikša od toga ludi. Ljudski um je ponekad sposoban proizvesti sve osim razumne, verbalne komunikacije.
Nagrada za najboljšega avtorja do 26. let
angleško: By the simplest of means and by the strength of performance this film pits humanity against bureaucracy with an all too real outcome. The jury gives a special mention to SRETAN PUT NEDIME („Good Luck Nedim“) by Marko Santic from Slovenia.
Posebna nagrada Jožeta Babiča za režijo študijske oddaje iz produkcije študentov filmske in televizijske režije na AGRFT
posebna omemba DAMS
Scenarij za kratki film Sigmundove sanje, nastal po literarni predlogi Helene Resjan, skozi ljubezensko zgodbo govori o negotovosti sodobnega subjekta, ki se razpet med podzavest in nadjaz, težko uresničuje kot enkratna in neponovljiva osebnost. Nina N. Blažin je domiselno dramaturško prepletla različne časovne ravni in razsežnosti psihoanalize.
Nagrada za študijski prvenec. Mladi režiser se je izognil pastem prvega igranega kratkega filma in ga uspel zaokrožiti v čvrsto estetsko in pripovedno celoto.
Posebna nagrada žirije in občine Bologna
Film Ko bom jaz umrl, bo en majhen pogreb je po mnenju strokovne žirije eden od biserov letošnjega festivala. Kredibilno delo socializira tabuizirano plast družbe. Režiser Florijan Skubic je že v svojem rosnem začetku dokazal, da s kariero filmskega ustvarjalca misli zelo resno, saj njegova avtorska zrelost presega pojem študentskega filma. Zato vesni za najboljši študentski film dodajamo še eno za najboljši kratki film 6. festivala slovenskega filma.
Ko bom jaz umrl, bo en majhen pogreb odlikujeta popolna zgradba in režiserjev pogled na dogajanje, ki nikoli ne prestopi meje avtorskega in človeškega dostojanstva. Lep, diskreten in topel film psihiatrične bolnike preobraža v markantne like. Florijan Skubic se je izkazal z izjemno veščino oblikovanja dokumentarne zgodbe znotraj kratkega filma in občutljivo temo podal na osupljivo občuten način.
Mladi režiser je zrelo ustvaril in razpletel zgodbo, zasnovano na konfliktu ljubezni.
Dražen Štader je utvaril dinamičen in zanimiv film na podlagi vsakdanje situacije, v kateri je znal odkriti in dramatizirati realni problem medčloveških odnosov.
srbsko: Nagrada Ponoćnog bioskopa radija 202
Za najboljšo festivalsko selekcijo
Avtor na zafrkljiv način obravnava osamljenost posameznika v sodobni družbi. S skrajno minimalističnimi režijskimi in scenarističnimi prijemi uspe ustvariti prepričljivo refleksijo sedanjosti.
Nagrada v vrednosti $1,000 poprodukcijske hiše Visual Eyes + letna naročnina na If Magazine
Nagrada medijske delavnice Latücht e.V.
Prva nagrada za "Novi evropski talent"
Posebna nagrada Metoda Badjure za najbolj celovitega avtorja - študenta.
Nereferenčne nagrade
Nominacije
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.