Novice

V glavni tekmovalni program enega največjih festivalov dokumentarnega filma na svetu CPH:DOX v Kopenhagnu se je uvrstil prvenec Odpuščanje režiserke Marije Zidar. Film bo na festivalu imel svetovno premiero, uvrstil se je v tekmovalno sekcijo »Next:Wave«, ki daje prednost prvencem in novim avtorskim glasovom. Festival bo potekal od 21. aprila do 2. maja. V različnih tekmovalnih sekcijah se bo predstavilo 64 filmov, med njimi je kar 47 svetovnih premier. Direktorica festivala Tine Fischer je ob razkritju programa zapisala: »Sredi globalne pandemije in skoraj po letu dni v izolaciji, je potreba vseh nas po filmih, ki širijo naša obzorja, večja kot kadarkoli prej.«
Celovečerni igrani film Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića se je uvrstil v glavni tekmovalni program 47. mednarodnega filmskega festivala v Seattlu, ki bo potekal od 8. do 18. aprila. Film se je prav tako uvrstil v tekmovalni program filmov iz srednje in vzhodne Evrope v Clevelandu. Ta festival bo potekal od 7. do 20. aprila, film pa bo preko spleta dostopen v četrtek, 11. aprila ob 11. uri in v torek, 20. aprila ob 12. uri.
Na svoji 162. seji upravnega odbora Eurimages, sklada sveta Evrope za filmske koprodukcije, je upravni odbor skupno podprl 24 filmskih projektov, od tega 3 dokumentarne in 3 animirane. Na seji, ki je med 11. in 26. marcem ponovno potekala na daljavo, sta bila uspešna dva slovenska projekta.
Od 11. do 31. marca poteka 25. mednarodni filmski festival v Sofiji, kjer so to soboto podelili nagrade. Slovenska manjšinska koprodukcija Oaza srbskega scenarista in režiserja Ivana Ikića je v tekmovalni sekciji balkanskih filmov bila nagrajena s posebno omembo. Žirija je v svoji obrazložitvi zapisala: »Ne srečamo na vsakem festivalu filma, ki je hkrati umetniški dosežek in pomemben dokument. Ta film postavlja ljudi s posebnimi potrebami v ospredje javne agende in lahko spremeni način, kako gledamo na invalidnost, ter nam odpre srce za stiske in težave.«
V 74. letu nas je zapustil Andrija Zafranović, eden največjih filmskih montažerjev. V njegovo filmografijo je zapisanih več kot 100 filmov, med njimi tudi televizijskih del in serij, ki jih je montiral v Beogradu, Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu, Parizu, Istanbulu, Pragi, Münchnu in na Dunaju.
Italijansko ministrstvo za kulturo (MIBACT) je na nedavno zaključenem razpisu finančno podprlo slovenske filme v skupnem znesku 277.000 evrov, in sicer celovečerni igrani film režiserja Janeza Burgerja z naslovom Opazovanje v višini 150.000 evrov ter dve manjšinski dokumentarni koprodukciji; Izgubljeno sanjsko moštvo hrvaškega režiserja Jureta Pavlovića v višini 68.500 evrov ter Fiume o morte prav tako hrvaškega režiserja Igorja Bezinovića v višini 58.500 evrov.
Med 3. in 9. marcem bo v organizaciji francoske iniciative Documentaire sur grand écran organiziran revijski festival Best of Doc #2, ki bo postregel z izborom 10 najboljših dokumentarnih filmov, ki so bili v Franciji distribuirani v zadnjih dveh letih. V izbor so organizatorji vključili tudi slovenski dokumentarni film Playing Men (2017) režiserja Matjaža Ivanišina. Playing Men, esejsko oblikovan film o igri in kreativnosti, je v izboru poleg filma Monrovia, Indiana ameriškega dokumentarista Fredericka Wisemana tudi edini film, ki ni nastal v francoski produkciji. Pri izvedbi festivala, ki bo zaradi pandemije v celoti izveden v digitalni obliki, bo sodelovalo več kot 60 kinematografov iz cele Francije.
Slovenija na 71. Berlinalu / 24. februar 2021
71. mednarodni filmski festival v Berlinu bo letos potekal hibridno, v dveh delih – od 1. do 5. marca bo potekala spletna predstavitev uradnega programa za predstavnike filmske industrije, v živo pa si bodo obiskovalci izbrane filme lahko ogledali od 9. do 20. junija. V sklop devetnajste edicije Berlinale Talents, ki odkriva nove filmske avtorje iz celega sveta, so se uvrstili trije Slovenci. Producentka Nina Robnik ter scenarista in režiserja Darko Štante in Urban Zorko. Izbrani so bili izmed 3.000 prijavljenih iz 65 držav, slogan letošnje edicije so Sanje.
Celovečerni igrani film slovenskega režiserja Olma Omerzuja Zimske muhe je od 29. januarja letošnjega leta na ogled v Veliki Britaniji na spletni platformi »Your Screen«, ki je bila v teh pandemičnih časih posebej razvita v sodelovanju z manjšimi kinematografi in neodvisnimi gledališči, kjer so si obiskovalci do nedavnega lahko izbrane filme ogledali v živo.
Glavna mednarodna nagrada najpomembnejšega filmskega festivala kratkega filma je pripadla slovenskemu filmu. V soboto, 6. februarja se je zaključil 43.mednarodni filmski festival v Clermont Ferrandu, ki je potekal od 29. januarja na daljavo. Glavna mednarodna nagrada najpomembnejšega filmskega festivala kratkega filma je pripadla slovenskemu filmu. Kratki film Sestre režiserke Katarine Rešek – Kukle, ki je na festivalu imel tudi svetovno premiero, se je v tekmovalnem programu predstavil med 78 filmi.
Po hudi bolezni je umrl tržaški pisatelj in režiser Marko Sosič. Decembra je praznoval 62 let. Iz režije je diplomiral na zagrebški akademiji, zatem pa režiral tako v slovenskih kot v italijanskih gledališčih. Med letoma 1991 in 1994 je bil umetniški vodja SNG Nova Gorica, kasneje, med letoma 1999 in 2003 ter 2005 in 2009, pa je bil umetniški vodja in ravnatelj Slovenskega stalnega gledališča v Trstu. Za svoje gledališko in filmsko ustvarjanje je prejel več nagrad, prav tako za svoje romane. Za roman Balerina, balerina (1997) je prejel tržaško nagrado vstajenje in bil finalist za nagrado kresnik.
Tržaški filmski festival je letos potekal od 21. do 30. januarja na daljavo preko spleta. V tekmovalni program celovečernih igranih filmov 32. edicije festivala se je med dvanajst filmov uvrstila tudi slovenska manjšinska koprodukcija Oče srbskega režiserja Srdana Golubovića, ki je na festivalu prejel nagrado občinstva za najboljši igrani celovečerni film in nagrado CEI (Central European Initiative) za film, ki najbolje predstavi resničnost vsakdana in medkulturni dialog.
V torek, 26. januarja 2021, se je na Jesenicah začelo snemanje novega slovenskega celovečernega igranega filma Zbudi me režiserja Marka Šantića. Glavni junak filma je Rok, ki se zaradi začasne izgube spomina iz idiličnega turističnega kraja vrne v mesto svojega odraščanja. Ne spominja se ne svojega dekleta Rine, ne svoje problematične preteklosti. Medtem, ko si prizadeva, da bi svojega mlajšega brata Jureta zaščitil pred slabo družbo, se je prisiljen ponovno soočiti s svojim nekdanjim življenjem.
Od 29. januarja do 6. februarja bo potekal 43. mednarodni festival kratkega filma v francoskem Clermont Ferrandu, letos prvič izključno na daljavo. V tekmovalni program se je uvrstil kratki film Sestre režiserke Katarine Rešek – Kukle, ki bo na festivalu imel tudi svetovno premiero. Letos so selektorji izbirali med skoraj sedem tisoč prijavljenimi filmi – v končni nabor so jih uvrstili 78.
Tržaški filmski festival bo letos potekal od 21. do 30. januarja na daljavo preko spleta. V tekmovalni program celovečernih igranih filmov 32. edicije festivala se je med dvanajst filmov uvrstila slovenska manjšinska koprodukcija Oče srbskega režiserja Srdana Golubovića, ki bo na ogled v soboto, 23. januarja ob 20. uri. Film je imel svetovno premiero na lanskem Berlinalu in je srbsko – francosko – nemško – hrvaško – slovensko – bosanska  soprodukcija. Slovenski soproducent je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo. Film je na Berlinalu osvojil dve nagradi (nagrado občinstva in nagrado ekumenske žirije).
Tudi v letu 2021 bodo v Združenju filmskih snemalcev Slovenije podelili nagrado IRIS, ki slavi najboljše direktorice in direktorje fotografije, ki delujejo v Sloveniji. V javnem pozivu so zapisali, da se bodo prijavljena avdiovizualna dela za nagrade potegovala v šestih kategorijah.
V petek, 25. decembra ob 20.05, bo na prvem programu Televizije Slovenija na ogled digitalno restavrirani film Sreča na vrvici (1977) scenarista in režiserja Janeta Kavčiča. Film je nastal po literarni predlogi mladinskega romana Teci, teci kuža moj pisatelja Vitana Mala. Digitalna restavracija je film ohranila za naslednje rodove, ob tem pa je tudi omogočila novo gledalsko izkušnjo, saj bodo v petek zvečer gledalci imeli priložnost, da gledajo tak film, kot so ga lahko videli obiskovalci na premieri filma leta 1977.
Na svoji 161. seji upravnega odbora Eurimages, sklada sveta Evrope za filmske koprodukcije, sta bila uspešna dva slovenska celovečerna filma. Na sejo, ki je potekala na daljavo 10. decembra, se je za finančno podporo prijavilo 35 ko-produkcij, od tega pa je bilo 17 projektov izbranih za sofinanciranje. Slovenska predstavnica v upravnem odboru je Jelka Stergel.
V 98. letu je odšel Ivan Marinček – Žan, mojster črno-bele fotografije, ki je kot snemalec in montažer sodeloval pri postavljanju temeljev slovenske kinematografije. Kot direktor fotografije je posnel 17 celovečernih igranih filmov, njegova filmografija pa obsega več kot 80 kratkih, dokumentarnih in igranih filmov. Pri zgodnejših filmih je sodeloval tudi kot montažer, nekatere med njimi je režiral sam.
Od 8. do 31. decembra na daljavo poteka 30. filmski festival Cottbus, kjer so to soboto podelili nagrade. Slovenska manjšinska koprodukcija Oaza srbskega scenarista in režiserja Ivana Ikića je na festivalu prejela dve nagradi. Igralci Marijana Novakov, Tijana Marković in Valentino Zenuni so prejeli nagrado za izjemen individualni nastop. Mednarodna žirija je v svoji obrazložitvi zapisala: «Tri ganljive upodobitve, ki razkrivajo edinstvene osebnosti njihovih likov in oživljajo zapletenost mladostniškega epa o nedolžnosti, ljubezni, zavisti in želji - ter nimajo druge možnosti, kot da izstopijo iz okvirov stalnega nadzora.« Nagrado v višini 5.000 evrov podeljuje banka Sparkasse Spree-Neiße. Film je prejel tudi nagrado Fipresci, ki jo podeljuje žirija mednarodnega združenja filmskih kritikov in novinarjev.
Evropski sklad Eurimages, program Sveta Evrope, je včeraj ob zaključku strategije "50-50 by 2020"  izdal Zlati album, v katerem predstavlja izbor 50 evropskih režiserk iz obdobja zadnjih 20. let. Med režiserke, kot so Chantale Ackerman, Susane Bier, Agnieszka Holland, Maren Ade itd. so izbrali tudi našo režiserko Sonjo Prosenc s filmom Zgodovina ljubezni (2018), ki je ob tej priložnosti dejala: »Biti v takšni izbrani družbi eminentnih in odličnih evropskih filmskih režiserk, ki jih zelo cenim, občutim kot pomembno priznanje za svoje delo. Ta album lepo kaže raznolikost filmskih glasov in nujno je, da skozi takšne spodbude kot je Eurimagesova tudi vedno več teh glasov dobi priložnost, da se jih sliši.«
36 s / 36 fps / 30. november 2020
Andrej Štular, letošnji rezidenčni umetnik in član glavne žirije 17. edicije mednarodnega festivala animiranega filma Animateka, se na letošnji animatečni razstavi predstavlja z izborom del, ki segajo na različna polja umetnosti. Njegova pogosta umetniška praksa je povezovanje raznolikih likovnih tehnik in prehajanje iz medija v medij. Poigrava se s premeščanjem visokega in nizkega, najdenega in ustvarjenega, izvirnika in kopije.
Animateka 2020 / 23. november 2020
Animateka bo letos potekala med 30.11. in 9.12.2020 na spletu, vendar pa to ne pomeni, da bo program okrnjen, saj je ta tudi letos raznolik in kvaliteten ter šteje 338 kratkih filmov in 9 celovečercev. Veliko število filmov bo dostopnih po vsem svetu. Na spletnem delu festivala si boste lahko ogledali kar 7 celovečernih filmov in 252 kratkih animiranih filmov. Ostale filme bomo prikazali v kinodvoranah, ko bo to dopuščala situacija.
Slovenski teden filma je v sodelovanju z Bazo slovenskih filmov letos potekal na daljavo od 8. do 13. novembra pod sloganom Mislimo film, podprimo film! Osredotočili smo se na slovenske mladinske filme nekoč in danes, šole pa so si na individualnih zaprtih projekcijah na daljavo lahko ogledale 6 izbranih filmov, in sicer; Vesna, režija František Čáp (1953), Grajski biki, režija Jože Pogačnik (1967), Sreča na vrvici (digitalno restavrirana različica), režija Jane Kavčič (1977); Gremo mi po svoje, režija Miha Hočevar (2010); Razredni sovražnik, režija Rok Biček (2013) in Pojdi z mano, režija Igor Šterk (2016).
Kot večina letošnjih festivalov, je tudi 18. mednarodni filmski festival v Zagrebu potekal na daljavo od 8. do 15. novembra. Nagrado zlati voziček za najboljši igrani film je žirija v sestavi srbske režiserke in lanske zmagovalke zagrebškega filmskega festivala Ivane Mladenović, slovaškega scenarista, režiserja in producenta Marka Škopa in slovenskega režiserja Damjana Kozoleta dodelila slovenski manjšinski koprodukciji Oaza srbskega režiserja Ivana Ikiča, ki je za film spisal tudi scenarij.

84 zadetkov. Prikazanih: 25.