novice

Delčki, kratki igrani film scenarista in režiserja Árona Horvátha, bo imel svetovno premiero v tekmovalnem programu na 43. mednarodnem filmskem festivalu za mlado občinstvo – Lucas, ki letos poteka izključno na spletu od 24. septembra do 1. oktobra. Gre za najstarejši nemški festival za mlado občinstvo.
Film srbskega režiserja Ivana Ikića Oaza, ki je slovenska manjšinska soprodukcija, je prejel nagrado za najboljši evropski film v sekciji Dnevi avtorjev (Giornate degli autori). Nagrado podeljuje mreža Europa Cinemas, katere člani so tudi kinematografi slovenske Art kino mreže.
Danes praznuje osemdeset let Filip Robar Dorin, scenarist, režiser, montažer in producent. Rodil se je v Boru (Srbija), 8. septembra 1940. »Umetnik, ki je dosegel, da je postal film eden od vrhuncev slovenske kulture. Človek, ki je filmu posvetil svoje življenje.« Tako je zapisala strokovna žirija za izbor nagrajenca Metoda Badjure za življenjsko delo leta 2010.
Danes se je zaključil 67. festival v Pulju, na katerem je režiser Metod Pevec v tekmovalnem programu manjšinskih hrvaških koprodukcij prejel zlato areno za režijo celovečernega igranega filma Jaz sem Frenk. Igralec Goran Bogdan pa je prejel zlato areno za igralsko stvaritev vloge Nikole v manjšinskem koprodukcijskem celovečernem filmu Oče režiserja Srdana Golubovića.
Začenja se 9. festival DOKUDOC / 1. september 2020
Dokudoc za svojo 9. obletnico vabi v Maribor na tri festivalske dni, polne zgodb, vrednih spoznanja! Med 4. in 6. septembrom 2020 bodo festivalske projekcije slovenskih dokumentarnih filmov zaradi prenove Sodnega stolpa tokrat predvajali v Vetrinjskem dvoru. Letos ob slovenski produkciji predstavljajo tudi zmagovalni film Mednarodnega festivala dokumentarnega filma v Jihlavi.
Otvoritveni film uradnega programa Obzorja (Orizzonti) bo celovečerni igrani film Sadeži pozabe grškega režiserja Christosa Nikoua, v katerem je udeležena tudi Slovenija. Film tekmuje za leva prihodnosti, ki je podeljen najboljšemu prvencu iz vseh programov festivala in za ostale nagrade iz programa Obzorja. Scenarij za film sta napisala režiser in Stavros Raptis, v njem pa igrajo Aris Servetalis, Sofia Georgovasili, Anna Kalaitzidou in Argiris Bakirtzis. Gre za grško-poljsko-slovensko koprodukcijo, slovenska koproducenta sta Aleš Pavlin in Andrej Štritof iz produkcijske hiše Perfo. Pri filmu sodelujejo v tonski post produkciji še Sašo Kalan, Tom Lemajič in Rudi Jeseničnik. Film bo na festivalu imel svetovno premiero, prvič bo na sporedu v sredo, 2. septembra ob 16. uri, slovensko občinstvo si ga bo lahko ogledalo že letošnjo jesen.
V petek, 21. avgusta, je padla prva klapa petega celovečernega igranega filma Dedek gre na jug režiserja Vincija Vogua Anžlovarja. Gotovo se še vsi spomnimo Babica gre na jug (1991), kjer je režiser svojo protagonistko, ki jo je upodobila Majolika Šuklje, poslal na morje.
Nagrajenci 6. FeKK-a / 22. avgust 2020
21. avgusta zvečer so na slovesni svečanosti 6. Festivala kratkih Kraken - FeKK-u, mednarodnega festivala kratkega filma v Ljubljani podelili nagrade po izboru dveh žirij. Letos so mednarodno žirijo sestavljali: Wouter Jansen, Varja Močnik in Carlo Migotto. Žirijo slovenskih filmskih kritikov pa Oskar Ban Brejc, Anja Banko in Jernej Trebežnik. Podelitvi je sledil še program iz nabora gostujočega festivala Lago in projekcija filmov, ki je nastala v sodelovanju s festivalom žanrskega filma Kurja polt.
V tekmovalnem programu kratkih filmov bo svetovno premiero doživel kratki igrani film Vesna Goodbye (Zbogom, Vesna) režiserke Sare Kern, slovenski filmi bodo na sporedu tudi v drugih programih. Sarajevski filmski festival bo potekal od 14. do 21. avgusta in bo letos zaradi epidemiološkega stanja v državi potekal izključno virtualno. Organizatorji festivala so si do zadnjega prizadevali, da bi letošnja izdaja potekala tudi v fizični obliki, vendar so se dva tedna pred festivalom, na podlagi priporočil s strani državnih organov, morali vdati.
Produkcijske hiše Staragara, Vertigo in Studio Virc so bile uspešne na izjemno konkurenčnem evropskem razpisu programa Ustvarjalna Evropa–MEDIA. Za razvoj filmskih projektov so skupaj prejeli skoraj pol milijona sredstev Evropske unije, s čimer je Slovenija najuspešnejša država z nizko avdiovizualno produkcijsko zmogljivostjo. Poleg tega na razpisu beležimo kar 100-odstotno uspešnost, saj so vsi trije producenti, ki so kandidirali na razpisu, uspeli pridobiti podporo EU.
V tekmovalni program kratkih filmov se je uvrstil tudi slovenski kratki film Potop scenarista in režiserja Kristijana Krajnčana. V glavnih vlogah nastopata Žigan Krajnčan in Matej Puc. Po daljši očetovi odsotnosti sin poskuša najti izgubljeno bližino na izletu v družinsko gorsko kočo. Bolj ko se trudi, bolj se zdi oče hladen in nedostopen. Ko sončen dan nepričakovano prekine močno deževje, sina zaskrbi, da je to povezano z očetom. Bo zbral dovolj moči, da bo še pred potopom spregledal resnico?
Festival bo letos potekal od 2. do 12. septembra, v programu Dnevi avtorjev (Giornate degli Autori) pa bo svetovno premiero doživel tudi slovenski manjšinski koprodukcijski film v režiji srbskega režiserja Ivana Ikiča Oaza, ki je za film spisal tudi scenarij. V program, ki želi spodbuditi izvirno in inovativno filmsko izraznost avtorjev z vsega sveta, se je skupno uvrstilo 11 filmov. Oaza je režiserjev drugi celovečerni igrani film, za prvenec Barbari (2014) pa je prejel posebno nagrado žirije na mednarodnem filmskem festivalu v Karlovih Varih.
Včeraj so v Sarajevu objavili vse tri tekmovalne programe 26. izdaje filmskega festivala, ki bo potekal od 14. do 21. avgusta. Med desetimi izbranimi kratkimi filmi je tudi drugi profesionalni kratki film režiserke Sare Kern z naslovom Vesna Goodbye, ki bo na najpomembnejšem festivalu naše regije imel svojo svetovno premiero.
V programu Cannes Classic bodo že drugič gostili film Franceta Štiglica. Po uvrstitvi digitalno restavriranega filma Dolina miru (1956), leta 2016 in obeležitve 60-letnice njegovega nastanka in premiere na festivalu, je to letos uspelo tudi njegovemu filmu Deveti krog (1960).
Osrednji filmski hrvaški festival, ki bo potekal od 18. do 26. julija je letos v svoj program uvrstil devet slovenskih filmov. V tekmovalni program filmskega programa manjšinskih koprodukcij so se uvrstili slovenski celovečerni igrani filmi Ne pozabi dihati Martina Turka, Korporacija Mateja Nahtigala, Vsi proti vsem Andreja Košaka, Jaz sem Frenk Metoda Pevca ter manjšinski koprodukciji Oče Srdana Golubovića in Sin Ines Tanović. Vsi filmi, razen Očeta, ki bo na ogled v areni, bodo na ogled v Istrskem narodnem gledališču.
Na 15. izdaji Jugovzhodno evropskega filmskega festivala SEEfest si posebno omembo žirije v kategoriji celovečernih igranih filmov delita Jani-Petteri Passi, direktor fotografije filma Korporacija režiserja Mateja Nahtigala in Virginie Saint-Martin, direktorica fotografije slovenske manjšinske koprodukcije Bog obstaja, ime ji je Petrunija režiserke Teone Strugar Mitevske (slovenski koproducent je produkcijska hiša Vertigo). Žirijo sestavljajo direktorica fotografije Anette Haellmigk in direktorja fotografije Alan Caudillo ter Attila Szalay.
Od leta 1998 program »Cinéfondation« prikazuje kratke filme študentov iz vsega sveta in s tem vzpodbuja nove generacije filmskih ustvarjalcev. V program je bil letos prvič izbran tudi slovenski študentski kratki igrani film Nihče ni rekel, da te moram imeti rad režiserja Matjaža Jamnika iz Akademije za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, ki je tudi producent filma. Koproducent je RTV Slovenija.
Tri leta po odmevni premieri na festivalu FID Marseille, kjer je bil nagrajen z nagrado »Georges De Beauregard«, eno od dveh glavnih mednarodnih nagrad tega prestižnega festivala, ki se posebej posveča zahtevnejšim avtorskim formatom, je dokumentarni film Playing Men režiserja Matjaža Ivanišina doživel redno distribucijo v Franciji. Zaradi pandemije je francoski distributer filma Shellac predhodno načrtovano kinematografsko distribucijo prestavil na splet, ne glede na to pa je bil izid filma v Franciji zelo odmeven. O filmu so z izrazito pozitivnimi kritiškimi zapisi poročali domala vsi glavni francoski mediji, med njimi dnevnika Le Monde in Libération, v junijski številki francoske filmske revije Cahiers du Cinéma pa je bila o filmu objavljena poglobljena recenzija.
V nedeljo, 28. junija, se je v Zagrebu pričel 14. festival tolerance, ki ga je ustanovil oskarjevec Branko Lustig. Filmski program bo v soboto, 4. julija, zaključil slovenski celovečerni igrani film Polsestra režiserja Damjana Kozoleta. Festival bo letos potekal v odprtem filmskem gledališču na jezeru Bundek v neposredni bližini zagrebškega Muzeja sodobne umetnosti. Film je po premieri začel intenzivno pot po mednarodnih festivalih, ki jo je prekinila korona kriza. Zdaj se ta pot nadaljuje. Polsestra bo te dni prikazana tudi v tekmovalnem festivalskem programu Sofia IFF, ki je bil ravno tako prestavljen iz marca na julij. Kompletna edicija festivala tako že od 25. junija poteka preko spleta, zaključila se bo 19. julija.
Letošnja 73. filmska tržnica v Cannesu bo prvič potekala na spletu od 22. do 26. junija. Slovenski filmski center bo na virtualni filmski tržnici (Market Screenings 2020) predstavil tri slovenske celovečerne filme. Projekcije filmov so namenjene predvsem festivalskim selektorjem, ki naj bi filmom omogočili čim boljšo mednarodno festivalsko premiero.
V ponedeljek, 15. junija, je v Vikrčah pri Ljubljani padla prva klapa celovečernega igranega mladinskega filma Vesolje med nami režiserke Rahele Jagrič Pirc, ki je skupaj z Darjo Medić napisala tudi scenarij. Vesolje med nami je mladinska drama o odraščanju, postavljena v mestece Kostanjevica na Krki. Zgodba govori o 14-letnem Tobiju, fantu temne polti, ki se z mamo Kristino iz Kanade vrne domov v Kristinino domačo vas v Sloveniji. Njun prihod preseneti celo mamo Gizelo, saj hčerke že več let ni bilo v domače kraje, sedaj pa je prišla predčasno in z veliko novico o razstavi, ki naj bi jo pripravila v lokalni galeriji.
Ob lanski 100. letnici rojstva režiserja Franceta Štiglica je Slovenski filmski center na Mestno občino Ljubljana naslovil pobudo za poimenovanje trga po tem velikem režiserju. Ljubljanski svetniki so na svoji 11. seji mestnega sveta odločili, da se bo trg, ki je nastal na strehi parkirne hiše Kozolec II poimenoval v Trg Franceta Štiglica. »Trg obsega urbano površino med stanovanjskim blokom na Slovenski cesti 55 in hišami na Kersnikovi ulici številka 4, 6, 10. Na jugu je omejen s slepo fasado Knjižnice Otona Župančiča, na severu z Dvorakovo ulico,« je zapisano v odloku. Slavnostno odprtje trga bo predvidoma v času Slovenskega tedna filma, ki bo letos potekal od 9. do 13. novembra.
Letošnja slovenska producentka »na potezi« (Producer On The Move 2020) je Marina Gumzi, ki je na čelu produkcijske hiše Nosorogi. Gumzijeva je študirala dramaturgijo, gledališke vede in filmsko produkcijo v Ljubljani, Berlinu in Parizu. Po študiju se je pridružila mlademu filmskemu kolektivu Nosorogi ter prevzela njegovo vodstvo. V njeni produkciji so med drugim nastali filmi Hiške (2014) režiserjev Darka Sinka in Matjaža Ivanišina, Playing Men (2017) režiserja Matjaža Ivanišina in Zgodbe iz kostanjevih gozdov (2018) režiserja Gregorja Božiča. Za slednjega je z Božičem, s katerim redno sodeluje od študijskih let, napisala tudi scenarij.
V 55. letu starosti se je poslovil filmski in gledališki igralec Peter Musevski, eden izmed glavnih obrazov slovenskega filmskega novega vala iz druge polovice devetdesetih let. Nastopil je v celovečernih filmih Damjana Kozoleta, Vinka Möderndorferja, Igorja Šterka.
Jaz sem Frenk režiserja in scenarista Metoda Pevca bo imel ta četrtek, 5. marca, v tekmovalnem programu filmskega festivala Cinequest svojo severnoameriško premiero. Sledita še dve ponovitvi, festival poteka od 3. do 15. marca 2020 v Silicijevi dolini. V tekmovalni program so uvrstili osem filmov, med katerimi so trije ameriški, trije prihajajo iz Evrope (Norveška, Severna Makedonija, Slovenija) dva pa iz Mehike in Filipinov.

38 zadetkov. Prikazanih: 25.