DOKUDOC
- festival
Kontaktni podatki
Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC
e-pošta | dokumentarci.si@gmail.com |
---|---|
spletna stran | https://dokudoc.si/ |
Galerija
Festivalske izdaje
2022
Projekcije
2021
Dokudoc žirija, v sestavi Uja Irgolič, filmska montažerka, Jan Gogola jr., filmski režiser, Rok Biček, filmski režiser in producent, je složno podelila naziv DOKUDOC IZBRANI 2021 dokumentarnemu filmu ODPUŠČANJE, režiserke Marije Zidar. Dokudoc žirija je svojo odločitev pojasnila:
Filmska drama Odpuščanje (Reconciliation) govori o konkretnih in globalnih razmerah hkrati. Konflikt med dvema družinama hkrati ponazarja tudi konflikt med družbenimi konteksti v sodobnem svetu. Pomeni ideologij so nam skriti, prav tako kot obrazi sosedov. Če se kot pijanec plota držimo samo in predvsem tradicije, potem izgubimo priložnost spoznati sedanjost in tudi prihodnost. Kot primer v filmu lahko vidimo prizor, ko dva moška s sovražnih bregov med popravljanjem vodnjaka sodelujeta, a le dokler se ne začne razprava o hierarhiji tradicionalnih in verskih pravil. Režiserka Marija Zidar je z upodobitvijo likov dosegla tako zelo intimne odnose, da se gledalec lahko popolnoma vživi v zgodbo. Precizna uporaba kamere iz roke izraža vidno in nevidno napetost, ko akterji poskušajo vzpostaviti spravo. Film Odpuščanje intenzivno analizira osebni svet, v katerem smo postavili zidove tako okoli sebe kot tudi znotraj sebe.
Projekcije
2020
Utemeljitev: Film Siniše Gačića Hči Camorre vsebuje vse bistvene elemente najboljšega filma – odličnega glavnega junaka, močna čustva, fantastično dostopnost protagonistov, jasen potek zgodbe, brezhiben vizualni pristop in filmsko montažo, narejeno z občutkom. Režiserju je uspelo vse te elemente povezati v močno, skladno, univerzalno, obzervacijsko filmsko izkušnjo, ki navdušuje občinstvo.
Utemeljitev: Žirija posebej omenja film KUHINJSKE ZGODBE Mihe Mohoriča. Kuhinja je v mnogih kulturah zelo pomemben prostor, saj v njem ljudje delijo svojo ljubezen, žalost, debatirajo in so preprosto skupaj. Filmski slog dobro ustreza vrsti pripovedi, ki jo je režiser želel deliti, kjer je tisto, kar je vsakdanje, povzdignjeno in pridobi globok pomen. Filmski jezik, črno-bela fotografija in neverjetna dostopnost protagonistov pomagajo gledalcu, da začuti prostor in intimnost.
Utemeljitev: Žirija posebej omenja film KORAK BLIŽE Jerneja Kastelca. Avtor prinaša temo migrantov in migracij v zgodbi spoznavanja in druženja slovenske družine in prispelih beguncev, novih sosedov, ki živijo v bližnji hiši. Družina iz Sirije si goreče želi ostati in živeti v Sloveniji, otroci pa iti v šolo. Zvedava soseda spodbudi spoznavanje s prišleki. Brez zgodovinskih in geopolitičnih dram in razlik si med seboj izmenjujejo izkušnje, običaje, kulinarične recepte, slovenske in sirijske, ter čustvene dileme in krize, ki so jih prestali v preteklih desetletjih. Najmlajša generacija komunicira brez predsodkov in svobodno. Zgrajeno prijateljstvo je iskreno. Film izžareva optimizem, zaradi česar je edinstven.
Projekcije
2019
Alzheimer Cafe uporablja filmski jezik, ki spoštuje dokumentarno tradicijo in se oddaljuje od televizijskih dokumentarnih form, ki preplavljajo domačo produkcijo. Odličen tandem režije in kamere nas brez predsodkov popelje v svet starostnikov. Ta je kljub trpkost videti zabaven, zato se malo manj bojimo prihodnosti, v kateri mladi filmski avtorji obetajo kvalitetne dokumentarne izdelke.
Mako Sajko, Damjan Kozole, Siniša Gačić in Petra Seliškar, člani žirije 2019
Za izjemen prispevek k razvoju slovenskega dokumentarnega filma.
Projekcije
2018
Dokumentarni film prikazuje sožitje med dvema karakterjema v eni osebi in njune zaplete ter kljub intimnim problemom doseže ravnotežje in rešitev. Režija odraža profesionalnost, dobro dramaturgijo in ritem filma.
Mako Sajko, član žirije 2018
Milena Olip družinsko in družbeno zgodbo o uporu človeka in manjšinskega ljudstva za obstoj predstavi z navdahnjenim in dobro uglašenim tkanjem sicer klasičnih pripovednih postopkov spominskih pripovedi, arhivskih utrinkov in rekonstrukcije zgodovinskega dogodka. Predvsem pa s srcem in poezijo, ki sta velikokrat spregledani temelj pristnih uporov. S tistim nežnim slovenskim srcem, ki se znova zdi, da se je najbolj ohranilo zunaj Slovenije. In nenazadnje ta lepi film prihaja v pravi čas, ko Slovenci v matični domovini množično zapirajo vrata in srca današnjim "brezzakoncem", ki so koroškim Slovencem pravzaprav bratje po usodi.
Vlado Škafar, član žirije 2018
V tišini noči in ritmu narave, odhaja eno življenje, da bi se rešila druga. Intimno in bližnje, brez besed, ta odlična režijska miniatura pove mnogo več, kot nam prikazuje kamera. Preprosto, a močno avtorsko delo nas uči spoštovanja. To posvečeno dejanje izkaže več spoštovanja do svoje žrtve, kot ga mi eden do drugega.
Oliver Sertič, član žirije 2018
Projekcije
2017
V filmu ne najdemo besede humanizem, izžareva pa ves čas pomoč človeku in človeštvu. Opaža se, da nekateri čutijo dilemo, da bi opustili ekstremno medicino in pustili naravi, da naredi svoje, drugi pa občudujejo Avgustinovo moč, požrtvovalnost in vztrajnost. Tako humanitarnost ni samo parola, ampak jo globoko občutimo. Film vliva upanje v človeštvo.
Mako Sajko, član žirije 2019
Projekcije
2016
Žirija se je soglasno odločila, da bo v središče festivala Dokudoc postavila film, ki obravnava aktualno tematiko na privlačen in temeljito filmski način. Film deluje na številnih ravneh in daje gledalcu prostor za interpretacijo posredovane vsebine na oseben in njemu primeren način, natanko na način, ki ga ta posebna tematika vzbuja v vseh nas. Zaupanje ustvarjalca filma v kompozicijo, avtorjevo razumevanje filmskega časa in prostora ter zavrnitev dramatiziranja skozi glasbo ali montažo poudarja resnost tega skoraj brezciljnega potovanja ljudi, izrinjenih iz domov in usmerjenih proti nerešljivemu položaju. Ta filmski biser nas sooča s kruto resničnostjo, ki nas približa pomoči potrebnim ljudem na begu pred vojno na Bližnjem vzhodu. Film predstavlja skrbi umetnikov glede trenutne situacije v svetu, prav tako pa tudi avtorjev mogočen filmski rokopis. Dokumentarni film »Borders« (Meje) je ogledalo časa, v katerem živimo.
Rada Šešić, Andrea Kuhn, Maja Malus Azhdari, članice žirije 2016