Vertigo
- produkcijska hiša
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Podeljene nagrade
- Filmografija (89)
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Povezane osebe
- Povezane organizacije
Opis
Kontaktni podatki
Filmografija (89)
produkcija (87)
distribucija (4)
tehnične storitve (2)
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Nagrado Studio BEEP za poprodukcijo zvoka, sestavljeno iz storitev v vrednosti 6.000 €, ki jih sponzorirajo vrhunski studii s sedežem v središču Prage, je prejel film Vse kar je narobe s tabo (Slovenija/Nemčija/Srbija), ki ga predstavljata režiserka Urša Menart in producentka Katja Lenarčič (Vertigo Ljubljana, Slovenija).
Zbudi me v aktualno tematiko vstopa skozi pomenljivo perspektivo izgube spomina, skozi katero odpira prostor za premislek o sovraštvu, nestrpnosti in nacionalizmu, pri čemer do obravnavanih tem zavzame jasno stališče. Vsi elementi filmskega jezika se med seboj učinkovito povezujejo in s tem ustvarijo sugestivno zaključeno celoto. Pogumen in za današji čas še kako relevanten film, ki o nasilju spregovori, ne da bi ga sam reproduciral v podobi.
Pero je konceptualno filmsko delo, ki skozi pet popolnoma različnih pristopov spregovori o minevanju, spoštovanju, prijateljstvu in zvestobi v svetu filma in onkraj. Damjan Kozole povezuje fragmente in pričevanja, ki so ostali za pokojnim filmskim in gledališkim igralcem, ter nas hkrati samoreflektivno vodi skozi svoje režijske postopke. Boleče lep poklon velikemu igralcu in odkrito slovo od prijatelja.
Režiserju uspe v tem zelo osebnem poklonu premagati žalost ob izgubi bližnjega prijatelja in sodelavca in jo usmeriti v filmsko raziskovanje moči in krhkosti človeškega obstoja. Film nam pokaže, da prvo ne izključuje drugega. Režiser se poslavlja z eksperimentiranjem z različnimi kinematografskimi slogi in formati. Ko se pred nami odpre ta zelo raznolik material, postane meja med igralcem in osebo, ki stoji za njegovimi bistvenimi vlogami, zabrisana. Kontemplativen in čustveno navdušujoč portret igralca, ki ga preganjata eksistencialni strah in nemir.
Dramaturgija in režija filma se dopolnjujeta na poti do vrhunca katarze. Film pogumno raziskuje surova ljudska čustva in strahove ter prinaša soočenje preteklosti in sedanjosti. Formirana avtorica sebe in gledalce vrže v strastno raziskovanje filmske forme in teme, pri čemer je ves čas natančna in senzibilna.
Avtorica Marija Zidar skozi zapleten konflikt med sorodniki izriše kompleksno podobo patriarhalne družbe. Z natančno in zadržano opazovalno tehniko nas popelje v samo jedro dveh sprtih družin in tako ustvari večplasten in presunljiv dokumentarni film.
Drzen in strasten film z imenitno Zorico Nuševo kot Petrunijo odpira vprašanje ženske v makedonski družbi in tradicionalnih okoljih. Spremljamo preobrazbo Petrunije, ki s svojo spontano akcijo razbija cerkvene in družbene tradicije in se spreminja v glasno zagovornico pravic žensk. Mojstrski film Teone Strugar Mitevske, ki dokazuje, da lahko s filmsko umetnostjo še vedno vplivamo na spremembe v družbi in spreminjamo svet.
Nagrada IRIDIUM v vrednosti 5. 000 EUR za postprodukcijske storitve se podeli režiserju filma, ki je prejel vesno za najboljši film.
Film Ne bom več luzerka je žirija prepoznala kot najbolj celovit filmski izdelek tega festivala. Relevantnost teme, dodelan scenarij in precizna režija Urše Menart, izvrstna igralska zasedba z Evo Jesenovec na čelu ter vsi preostali avtorski prispevki tvorijo prepričljivo celoto. Generacijska problematika je aktualna in pereča, a jo film obravnava z inteligentno noto humorja, absurda in topline.
Tekmovalni sklop Maremetraggio.
Tekmovalni program Horizonti.
En sam skrbno komponiran kader brez vsakršne intervencije nastavi ogledalo sodobnemu času in naši lastni neobčutljivosti.
hrvaško: Na samom početku vijećanja dogovorili smo se da ćemo jedno posebno priznanje dodijeliti filmu koji dotiče regionalnu problematiku. Dom otvara probleme posttranzicijskih društava bivše Jugoslavije: Bosanaca i Slovenaca. Film prikazuje ljude koji su izvedeni iz ljudskosti, koji su svedeni u položaj ropstva i potpuno poniženi. Oni ne reagiraju na svakodnevne situacije koje bi trebale pružiti užitak. Orvelovska dimenzija filma ističe automatizam zbroja pojedinaca kroz izoliranu stvarnost koju kreira sustav. Taj je sustav zanijekao radnike kao ljude, a oni su, unatoč tolikom poniženju, i dalje blisko vezani uz tvornice u kojima su radili.
Žirija se je soglasno odločila, da bo v središče festivala Dokudoc postavila film, ki obravnava aktualno tematiko na privlačen in temeljito filmski način. Film deluje na številnih ravneh in daje gledalcu prostor za interpretacijo posredovane vsebine na oseben in njemu primeren način, natanko na način, ki ga ta posebna tematika vzbuja v vseh nas. Zaupanje ustvarjalca filma v kompozicijo, avtorjevo razumevanje filmskega časa in prostora ter zavrnitev dramatiziranja skozi glasbo ali montažo poudarja resnost tega skoraj brezciljnega potovanja ljudi, izrinjenih iz domov in usmerjenih proti nerešljivemu položaju. Ta filmski biser nas sooča s kruto resničnostjo, ki nas približa pomoči potrebnim ljudem na begu pred vojno na Bližnjem vzhodu. Film predstavlja skrbi umetnikov glede trenutne situacije v svetu, prav tako pa tudi avtorjev mogočen filmski rokopis. Dokumentarni film »Borders« (Meje) je ogledalo časa, v katerem živimo.
Rada Šešić, Andrea Kuhn, Maja Malus Azhdari, članice žirije 2016
črnogorsko: Maslačak za najbolji regionalni dokumentarac na ovogodišnjem UnderhillFestu dodjeljujemo filmu koji vještim preplitanjem nekoliko narativnih linija na jednostavan način predstavlja položaj radnika i vrijednosti čovjeka u savremenom društvu. Jak dojam prolaznosti vremena ostvaren je posve konvencionalnim i nepretencioznim filmskim jezikom”, navodi se u obrazloženju žirija.
angleško: A World Cinema Dramatic Special Jury Award
V sklopu programa Forum
Žirija pozdravlja uvrstitev celovečernega dokumentarnega filma v program. Teme, ki jih avtorji izbirajo, so izjemno pomembne in zanimive, vendar smo mnenja, da jih ne uspejo v celoti izkoristiti. Filmi so tako večkrat razvlečeni, hitro zapadejo v ponavljanje in celo samo-promocijo. Izmed filmov v tekmovalnem dokumentarnem programu, se nam je zdel najbolj kompleksen in dovršen Kozoletov film DOLGE POČITNICE.
Tekmovalni program filmov iz balkanskih držav CineBalkan.
Nominacije
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.