- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Nagrade in nominacije
- Povezane osebe
- Povezane organizacije
Opis
Kontaktni podatki
Podeljene nagrade
Iris
IRIS 2023 Podjetje NuFrame zmagovalcu v tej kategoriji podarja postprodukcijske storitve v vrednosti 2.000 EUR.
IRIS 2023 Podjetje MB Grip zmagovalcu v tej kategoriji podarja najem snemalne, svetlobne in scenske tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
IRIS 2023 Podjetje Partizanka zmagovalcu v tej kategoriji podarja najem snemalne in svetlobne tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
Podjetje Solsticij zmagovalcu v tej kategoriji podarja postprodukcijske storitve v vrednosti 1.000 EUR.
Nominacije
IRIS 2023 Valentin Perko je magistrant slovite praške filmske akademije in je kot snemalec-direktor filmske fotografije v zadnjih štiridesetih letih podpisal številne domače kratke, dokumentarne in celovečerne filme, TV serije, TV filme in reklamne filme. Že na začetku osemdesetih let se je uveljavil kot prefinjen oblikovalec filmske svetlobe, kar je takoj pričalo o filmarju, ki pozna celoten proces filmske proizvodnje. To je bil takrat vsekakor plod specifičnega načina praškega šolanja z velikim poudarkom na praktičnem delu. Filmska fotografija Valentina Perka je sinteza osnovnih likovno-oblikovnih vizualnih elementov in komplementarne veščine temeljnih mizanscenskih zakonitosti filmskega prizora. To pomeni, da je Perko v izrisovanju svetlobe vedno zelo pozoren do objektivov in posameznih svetlobnih tehnoloških vrednosti, je pa hkrati enako dovzeten za harmonična zlitja svetlobe z režijskimi parametri gibanja v mizansceni in pojavnostjo igralcev v kadru, kar je osnovna skrivnosti vsake filmske zgodbe. O tem priča tudi njegov režijski prvenec Valcer za Tavžentarjeva dva. Če že obstaja določen Perkov filmski stil, potem lahko rečemo, da se skozi njegovo filmografijo vedno vlečejo skrbno sestavljene podobe dognanih filmskih atmosfer, svetlobe, kompozicije in gibanja, ki ne učinkujejo zgolj kot lepe fotografije, temveč kot dognani filmski kadri, kjer je vsa estetska komponenta venomer tudi v službi filmske zgodbe ter njene vizualne nadgradnje. Temu prepričanju je Perko verjel od prvih celovečernih filmov v osemdesetih (Prestop, Dih, Učna leta izumitelja Polža, Maja in vesoljček, Coprnica Zofka, Ječarji), pa kasnejših (Ekspres, ekspres, Herzog), vse do njegovih zadnjih filmov Petelinji zajtrka (2007), Morje v času mrka (2008) in drugih, kjer so maestralno povzete vse vizualne odlike njegove filmske estetike. Izjemnemu mojstrstvu svetlobnih atmosfer in gibajočih se slik so bile namenjene številne Badjurove nagrade in tudi dve Kodakovi nagradi.
Podjetje Solsticij zmagovalcu v tej kategoriji podarja postprodukcijske storitve v vrednosti 1.000 EUR.
IRIS 2022 Nagrado IRIS za življenjsko delo bo prejel arheolog, etnolog in cineast dr. Naško Križnar, ki se že desetletja posveča vizualnim raziskavam v etnologiji in produkciji znanstvenega filma. Poleg vsestranske pedagoške je nadvse pomembna tudi njegova festivalska dejavnost. Slovenijo je povezal s številnimi evropskimi in svetovnimi središči znanstvene vizualne produkcije in festivali etnografskega in antropološkega filma. V šestdesetih letih 20. stol. je deloval v okviru eksperimentalne skupine OHO kot filmski snemalec, režiser, pisec in izvajalec songov, sodelavec publikacij OHO, ustvarjalec topografske poezije in happeningov. S svojimi deli je sodeloval na vseh pomembnih festivalih amaterskega filma in dobil številne nagrade.
IRIS 2022 Podjetje NUFRAME zmagovalcu v tej kategoriji nudi postprodukcijske storitve v vrednosti 2.000 EUR.
IRIS 2022 Podjetje MB GRIP zmagovalcu v tej kategoriji nudi najem snemalne, svetlobne in scenske tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
IRIS 2022 Podjetje PARTIZANKA zmagovalcu v tej kategoriji nudi najem snemalne in svetlobne tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
Nominacije
IRIS 2022 Podjetje PARTIZANKA zmagovalcu v tej kategoriji nudi najem snemalne in svetlobne tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
IRIS 2022 Podjetje SOLSTICIJ zmagovalcu v tej kategoriji nudi postprodukcijske storitve v vrednosti 1.000 EUR.
IRIS 2022 Podjetje SOLSTICIJ zmagovalcu v tej kategoriji nudi postprodukcijske storitve v vrednosti 1.000 EUR.
Nominacije
IRIS 2021 V celovečernem igranem filmu. Postprodukcija NuFrame zmagovalcu za najboljšo fotografijo v igranem celovečernem filmu nudi storitve v vrednosti 2.000 EUR.
IRIS 2021 V študijskem filmu. Solsticij zmagovalcu za najboljšo fotografijo v študentskem filmu nudi postprodukcijske storitve v vrednosti 2.000 EUR.
IRIS 2021 Partizanka zmagovalcu za najboljšo fotografijo v video spotu nudi izposojo snemalne in svetlobne tehnike v vrednosti 1.000 EUR
Nominacije
IRIS 2020 V kratkem igranem filmu
IRIS 2020 V dokumentarnem filmu.
IRIS 2020 V študentskem filmu.
Nominacije
IRIS 2020 S svojim delom pri scenski tehniki je znatno pripomogel pri ustvarjanju podobe filmske fotografije.
IRIS 2020 V TV seriji.
Nominacije
IRIS 2020
Nominacije
Iris 2019 V celovečernem filmu.
Iris 2019 Kategorija: Kratki film.
Nominacije
Iris 2019 Kategorija: Dokumentarni film.
Iris 2019 Kategorija: študentski film.
Nominacije
Iris 2019 Kategorija: animirani film.
Iris 2019 Kategorija: TV serija.
Nominacije
IRIS 2018 Kategorija: celovečerni igrani film. Pokrovitelj nagrade je podjetje Fotokamerad.
IRIS 2018 Kategorija kratki igrani film. Pokrovitelj nagrade je podjetje Partizanka.
Nominacije
IRIS 2018 Kategorija: dokumentarni film. Pokrovitelj nagrade je podjetje NuFrame.
Nominacije
IRIS 2018 Kategorija: študentski film. Pokrovitelj nagrade je podjetje Teleking.
Nominacije
IRIS 2018 Kategorija: TV serija. Pokrovitelja nagrade sta podjetji Lumu in MB Grip.
Nominacije
Nominacije
IRIS 2017
IRIS 2017
Nominacije
Iris 2017 Kategorija: TV serija.
IRIS 2016
Nominacije
Nominacije
Iris - posebna omemba
Kamera v dokumentarnem filmu Domčani nas takoj povleče v zgodbo in nas postavi v vlogo opazovalca. V filmu so predstavljeni tako glavni akterji, kot tudi popravni dom sam, k čemur je neizbežno doprinesla kvaliteta posnetega materiala in odlični premiki kamere. V vsakem dokumentarnem filmu je zelo pomembno, da snemalka ali snemalec vzpostavi zaupanje s protagonisti, z njimi sodeluje, še posebej v takšnem projektu kot je film Domčani. To je vsekakor uspelo Klemnu Lorberju, ki je s tem filmom samo potrdil, kako pomembna je vloga snemalca kot avtorja na dokumentarnem filmu.
Filmografija (1)
produkcija (1)
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.