Odrešitev za začetnike Pred premiero
- Celovečerni igrani film
- 122'
- s.d.
- Slovenija, Italija, Hrvaška, Norveška, Srbija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Stik z uredništvom
Sinopsis
V črni komični drami spoznamo na videz popolno družino, ki jo sestavljajo Olivija, Aleksander in njuna hčerka Agata. S prihodom 25-letnega Julijana v njihov dom, se jim življenje obrne na glavo in razkrije njihove disfunkcionalne odnose. Odrešitev skozi humor raziskuje témo emocionalno izpraznjenih elit in jo umešča v kontekst sodobnih družbenih vprašanj.
Režija
Zasedba
Galerija (9)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
koreografija
fotografija
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
posebni učinki
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
sektor kostumografija
sektor maska
poprodukcija
mentorstvo in strokovno sodelovanje
prevozi
drugo
Organizacije
produkcija
avtorske storitve
tehnične storitve
podporne storitve
Razširjeni podatki
Family Therapy (angleščina)
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Autorica ovog scenarija za dramu s elementima humora je slovenska redateljica Sonja Prosenc koja je neosporno jedan od zanimljivijih slovenskih autora mlađe generacije. Radnja u Iskupljenju se bavi naizgled savršenom obitelji koju okolnosti primoraju na suočavanje s disfunkcionalnim odnosima unutar sebe. Prosenc je vješto i uvjerljivo ispričala ovu priču o suočavanju s disfunkcionalnosti obitelji i promjenama na „bolje“. Tema kojom se bavi je svakako suvremena i s njom se lako poistovjetiti te vjerujem da može podjednako dobro funkcionirati festivalski i u „široj“ kino i/ili TV distribuciji.
Autoričina vizija i motivacija su jasno iznesene u redateljskoj koncepciji. Ona je ovdje odlučila uzeti nešto drugačiji pristup nego što je to slučaj s njezinim prethodnim radovima koji su bili izrazito nelinearne strukture obogaćene ispreplitanjem realnosti i imaginarnog/unutarnjeg svijeta pa će radnja Iskupljenja biti smještena u konvencionalnije jedinstvo prostora i vremena. Opću atmosferu filma i promjene u radnji planira postići promjenama u kameri te glazbom, dok će razlike u društvenim slojevima prikazati kostimima. Cjelokupni projekt počiva na čvrstim (ko) produkcijskim temeljima te producent iznimno uspješno ide prema zatvaranju zavidnog financijskog plana dok je zatraženi iznos od HAVC-a skroman, ali uključuje važne autorske funkcije za hrvatske autore i filmske profesionalce.
Odrešitev je drama z elementi črne komedije, ki reaktualizira Pasolinijevo Teoremo s prihodom tujca v meščansko družino, kar dodobra pretrese odnose v njej in razgali njihovo čustveno in duhovno izpraznjenost. Tričlanska slovenska premožna družina višjega srednjega sloja pripelje domov v podeželsko vilo očetovega izgubljenega sina Julijana, za katerega niti sam ni vedel, da obstaja. Blazirana eksistenca družine se začne razkrivati kot nekaj, kar je daleč od popolnosti, ko so že na začetku prisiljeni gostiti plebejsko družino, ki se ji je pokvaril avto in mimo katere so se zgolj nekaj ur prej brezbrižno odpeljali mimo. Empatični Julijan očara tako očetovo ženo kot svojo najstniško polsestro, da se spremeni dinamika v družini in vsi začnejo izživljati svoje nezavedne impulze. Tema odrešitve od golega videza popolne družine, sreče in uspešnosti, je univerzalna, relevantna in metaforično izvirno naglašena z umetniško instalacijo odkrivanja besed v ženini galeriji na koncu scenarija.
Struktura scenarija in dramaturški potencial sta jasno izražena in je moč sklepati, da sta interesantna podlaga za intriganten film. Psihologija likov je jasno predstavljena in nam omogoča vpogled v
odločitve in dejanja likov. Doslednost karakterizacije likov tako nadgradi strukturo filma, da bogati dramaturški potencial filma.
Gre za festivalski art film, ki je bolj kot za slovenski lahko zelo privlačen za evropski in mednarodni kulturni prostor.
Režiserka, ki ima unikatni opus v slovenskem prostoru, želi s svojim režijskim pristopom s tem filmom dodatno razviti svoj umetniški izraz, ki bo bogatil slovenski filmski prostor.
Režijski koncept opredeli želeno vizualno podobo filma in nadgradi filmsko zgodbo ter s tem jasno prikaže potencial filma.
Zavod MONO O je ustvaril več celovečernih in kratkih igranih filmov, tudi mednarodne koprodukcije (v vlogi večinskega in manjšinskega producenta), med njihovimi referencami je tudi dokumentarni film. Z njimi je uspešno sodeloval na domačih in tujih festivalih, filmi so prejeli več domačih in mednarodnih filmskih nagrad. Trije filmi iz njihove filmografije so bili oz. so kandidati za Oskarja, oba celovečerna igrana filma v njihovi večinski produkciji sta imela premiero na festivalu Karlovy Vary. RAJ, ZGODOVINA LJUBEZNI, IMPROMPTU, DREVO, JUTRO, MOŽ S KROKARJEM, SIN.
Producent je navedel 7 projektov, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, pri 2 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil. Večjih odstopanj med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanih projektov ni bilo.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v razvoj, produkcijo in promocijo. Producent ije pridobil DEAL MEMO s dvema mednarodnima koproducentoma INCITUS NORVEŠKA in WOLFGANG I DOLLY HRVAŠKA . Zaprošena bodo tudi tuja javna sredstva NORSK FILM INSTITUTE MEDIEN FONDET in HAVC.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Predvidena realizacija projekta je finančno zahtevna na vseh področjih produkcije. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Producent projekt prijavlja prvič. Producent je projekt ocenil na 1.087.400,00 €. Za produkcijo, promocijo in distribucijo je SFC zaprosil za 676.000,00 €. Delež zagotovljenega financiranja med predvideno/zagotovljeno in vrednostjo projekta (A+B+C) je manjši od 10 odstotkov.
Producent ima dobro pripravljeno promocijo in distribucijo; ima Letter of Interest z distributerjem ART kino mreža in Letter of Intent z NorthernFilm Group.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.