Urška Djukić
Biografija
Študirala je na akademiji za umetnost Univerze v Novi Gorici. V letu 2016 je posnela kratki igrano-animirani film »Dober tek, življenje!« ter zanj prejela nagrado vesna za najboljši kratki film na 19. Festivalu slovenskega filma. Leta 2018 je bila Urška izbrana za sodelovanje v programu SEE factory Jugovzhodna Evropa 2019, ki ga kurira Quinzaine des Réalisateurs v sodelovanju s Sarajevskim Filmskim Festivalom. V sklopu tega je ko-režirala kratek igrani film »The right one«, ki je bil premierno prikazan v Cannesu 2019. Istega leta je bila izbran
Študirala je na akademiji za umetnost Univerze v Novi Gorici. V letu 2016 je posnela kratki igrano-animirani film »Dober tek, življenje!« ter zanj prejela nagrado vesna za najboljši kratki film na 19. Festivalu slovenskega filma. Leta 2018 je bila Urška izbrana za sodelovanje v programu SEE factory Jugovzhodna Evropa 2019, ki ga kurira Quinzaine des Réalisateurs v sodelovanju s Sarajevskim Filmskim Festivalom. V sklopu tega je ko-režirala kratek igrani film »The right one«, ki je bil premierno prikazan v Cannesu 2019. Istega leta je bila izbrana v 39. edicijo Cinéfondation Rezidence, kjer je razvijala svoj prvi celovečerni film z naslovom "LITTLE TROUBLE GIRLS". Urška s prepletanjem različnih form - animacije, fikcije ter različnih oblik eksperimentalnih tehnik ustvarja hibridne vizualne pripovedi in je posebej usmerjena v raziskovanje sodobne ženskosti.
Organizacije
Kontaktni podatki
Galerija (8)
Filmografija (24)
režija (14)
scenarij (12)
montaža (11)
kostumografija (2)
Zasedba (1)
animacija (1)
scenografija (1)
sektor režija (3)
mentorstvo in strokovno sodelovanje (2)
sektor kamera (1)
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Nagrada v vrednosti 10.000 eur za poprodukcijske storitve.
italijansko: Per il suo valore politico e documentario: il cortometraggio fornisce uno sguardo autentico sul passato attraverso le preziose e toccanti testimonianze raccolte, evidenziando come le sfumature della s3ssu@lità e le aspettative di genere si siano evolute nel corso degli anni.
“Režiserka v središče svojih zgodb postavlja ženske, s prepletanjem različnih form – animacije, fikcije ter različnih oblik eksperimentalnih tehnik ustvarja hibridne vizualne pripovedi. Pri svojem delu se ne boji biti kritična in angažirana in tako iz njenih del veje kritični premislek o družbeni realnosti ter želja, da bi s svojim delom opominjala ter opozarjala. S svojim delovanjem in uspehi pomembno prispeva k prepoznavnosti slovenskega animiranega filma širom po svetu.”
Tekmovalni program evropskih filmov. Nagrda v vrednosti 1.500 EUR in možnost izdelave DCP kopije filma.
angleško: This provocative animated film confronts deeply rooted taboo topics in a shape of a trustful conversation between different generations. The past is current. Some forms of torture can still be discreet and ignored, and while the story takes place in Slovenia, it makes us pay attention to what’s going on in the contemporary world. The director found a loving witty way to discuss serious issues. The Special Mention in the Confrontations Competition goes to Granny’s Sexual Life by Émilie Pigeard and Urška Djukić.
To je zelo ustvarjalen, duhovit in močan film o tem, kako so babice doživljale spolno življenje. Je zanimiv, z inteligentno in duhovito animacijo in ima močan in osredotočen konec.
angleško: Engaged, daring, provocative, highly imaginative, Granny’s Sexual Life is immaculate in interweaving different elements of expression. The outstandingly crafted animations form a counterpoint to the brutal testimonies, opening a dark abyss of civil-historical dimensions. Balancing the weight of the topic with matter-of-fact voiceover delivery and tragic-comic animation language, the film creates a new space in which the experience of this centuries old tale becomes visceral. A potent combination that stays in the body and the mind. Simply excellent!”
angleško: Award for the powerful use of animation as a storytelling tool and the courageous and sensible way of approaching a meaningful and challenging theme.”
angleško: An universally valid story that goes beyond all frontiers. The simplicity and the drawings – almost childish – perfectly narrates the subject.
angleško: In the film, four women reminisce about old times when they were young. Reality is reduced to a handful of lines, similarly to Viktor Kubal's work, and perfect animation depicts the bleak life of women at the beginning of the twentieth century. The theme of the film is still relevant in many countries.
"Film je ujel izjemno pomembne zgodbe, ki že dolgo let niso bile predstavljene ali pa dovolj glasno povedane. Močnim in vznemirljivim pričevanjem žensk sledijo preproste risbe, ki na celovit način ustrezajo surovemu jeziku in brutalnosti njihovega spolnega življenja. Moč te animacije ni le v pomembnosti vsebine, temveč tudi v dobro premišljeni obliki."
Kratek, angažiran, subtilen in ironičen film povzame polpretekle tabuje o ženski seksualnosti. V senci mogočnega podjetja cerkve je bil seks namejen zgolj reprodukciji. Bog ne daj užitka. Naše babice se še spomnijo suhosti in hitrosti oplojevanja. Ob vzkliku »kakšen orgazem neki« se babica v animiniranem filmu žmohtno spušča v užitek. Naj živijo babičini orgazmi!
italijansko: Per la potente e singolare esplorazione, attraverso la forma del documentario animato, del rapporto con la sessualità delle donne slovene nella prima metà del Novecento. Le due registe, con un esuberante, esplosivo e fecondo uso dell’animazione, rievocano la costrizione, l’abuso, l’impossibilità di vivere una sessualità indipendente dagli uomini. La nonna del titolo diventa la nonna di tutte e di tutti, in un processo di simbolizzazione dei rapporti di potere del maschile sul femminile con cui tutti noi dobbiamo confrontarci.
Vesno za posebne dosežke podeljujemo tenkočutnemu animiranemu filmu Babičino seksualno življenje, ki prikaže kratek izlet v zgodovino intimnosti podeželske babice. Avtorica se teme loteva na angažiran in ironičen način, z enostavno in učinkovito risbo ter fotografijo. Gre za ganljivo dokumentarno pripoved s ščepcem satiričnega humorja. Posebni dosežek vidimo v domiselni strukturi filma in odličnem načinu pripovedovanja, ki subtilno razgrinja tabu temo naše polpretekle zgodovine.
angleško: We decided to give the prize for the BEST BALKAN FILM to a short movie that impressed all of us in the jury with its explosive power: “GRANNY’S SEXUAL LIFE” by URŠKA DJUKIĆ, ÉMILIE PIGEARD. We want to reward the courage of the authors to give back a voice to the women that didn’t have it in the past. All this through a provocative artwork that sews together images, animations, and sounds, into a crescendo of emotions for a greater political demand. It invites all of us to reflect on the privilege of narration, self-representation, and liberty in the arts, denied to a lot of people, in the past, and in some cases, also today.
Nagrada odprte (online) žirije v sekciji Vedoanimato
Izbrani kratki film o poskusu odraščanja tridesetletnikov v nenavadnem in svežem slogu sledi mladi avtorski estetiki in v dovršeni izvedbi humor prepleta z navihanim družbenim komentarjem.
Coffee avtorice Urške Đukić je duhovita miniaturka z domišljeno fotografijo in s poskusom humorne nadgradnje v zvočni komponenti dela.
Organizacije
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.