Damjan Kozole
Biografija
Galerija (52)
Gradiva
Dnevnik (1951- )
Filmografija (47)
režija (36)
scenarij (23)
Zasedba (3)
fotografija (3)
montaža (1)
mentorstvo in strokovno sodelovanje (5)
sektor kamera (2)
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Pero je konceptualno filmsko delo, ki skozi pet popolnoma različnih pristopov spregovori o minevanju, spoštovanju, prijateljstvu in zvestobi v svetu filma in onkraj. Damjan Kozole povezuje fragmente in pričevanja, ki so ostali za pokojnim filmskim in gledališkim igralcem, ter nas hkrati samoreflektivno vodi skozi svoje režijske postopke. Boleče lep poklon velikemu igralcu in odkrito slovo od prijatelja.
Režiserju uspe v tem zelo osebnem poklonu premagati žalost ob izgubi bližnjega prijatelja in sodelavca in jo usmeriti v filmsko raziskovanje moči in krhkosti človeškega obstoja. Film nam pokaže, da prvo ne izključuje drugega. Režiser se poslavlja z eksperimentiranjem z različnimi kinematografskimi slogi in formati. Ko se pred nami odpre ta zelo raznolik material, postane meja med igralcem in osebo, ki stoji za njegovimi bistvenimi vlogami, zabrisana. Kontemplativen in čustveno navdušujoč portret igralca, ki ga preganjata eksistencialni strah in nemir.
Obrazložitev (srbsko): Druga nagrada dodeljena je reditelju Ddamjanu Kozleu za „suptilnu, proživljenu i nadahnutu režiju filma „Noćno življenje“, koja pleni izvrsnom organizacijom kadra i scene i vrsnim radom sa glumcima.
Tekmovalni sklop Maremetraggio.
Obrazložitev (črnogorsko): Specijalno priznanje dokumentarne selekcije Filmskog festivala Herceg Novi za 2017. godinu dodijeljeno je filmu ”Granice”, Damjana Kozolea, za drugačiji pogled na fenomen imigrantske krize, koji izbegava eksplicitnost i pretjerano dramatizovanje praveći jednostavnu, efektivnu, nenametljivu filmsku postavku, dopuštajući publici da sama promisli dok doživljava delić fizičke patnje kroz koju su ovi ljudi prošli.
"zrela režija, elegantna in funkcionala kamera in niz prepričljivih igralskih stvaritev. Nočno življenje pripoveduje zgodbo o novem svetu, v katerem ljudi prevzame groza, da bodo mediji razkrili njihovo intimo."
Tekmovalni program Horizonti.
Zaradi uporabe varljivo preproste kompozicije za doseganje maksimalne filmske učinkovitosti, ko prikazuje maso ljudi, ki se premika čez kader in čez geografsko pokrajino.
Režiser, ki svoj navdih najde v dehumanizirani družbi, njenih zlaganih podobah in senzacionalizmu, se od tega oddalji in se osredotoči na intimen portret osebe, ki je sama produkt te družbe. Z minimalističnim pristopom dovoli gledalcu, da lik razume v vseh njenih razsežnostih in etičnih dilemah.
En sam skrbno komponiran kader brez vsakršne intervencije nastavi ogledalo sodobnemu času in naši lastni neobčutljivosti.
Tekmovalni program dokumentarnih filmov - filmi, ki se ukvarjajo s tematiko človekovih pravic.
Uradni izbor - tekmovalni program.
Žirija se je soglasno odločila, da bo v središče festivala Dokudoc postavila film, ki obravnava aktualno tematiko na privlačen in temeljito filmski način. Film deluje na številnih ravneh in daje gledalcu prostor za interpretacijo posredovane vsebine na oseben in njemu primeren način, natanko na način, ki ga ta posebna tematika vzbuja v vseh nas. Zaupanje ustvarjalca filma v kompozicijo, avtorjevo razumevanje filmskega časa in prostora ter zavrnitev dramatiziranja skozi glasbo ali montažo poudarja resnost tega skoraj brezciljnega potovanja ljudi, izrinjenih iz domov in usmerjenih proti nerešljivemu položaju. Ta filmski biser nas sooča s kruto resničnostjo, ki nas približa pomoči potrebnim ljudem na begu pred vojno na Bližnjem vzhodu. Film predstavlja skrbi umetnikov glede trenutne situacije v svetu, prav tako pa tudi avtorjev mogočen filmski rokopis. Dokumentarni film »Borders« (Meje) je ogledalo časa, v katerem živimo.
Rada Šešić, Andrea Kuhn, Maja Malus Azhdari, članice žirije 2016
Žirija pozdravlja uvrstitev celovečernega dokumentarnega filma v program. Teme, ki jih avtorji izbirajo, so izjemno pomembne in zanimive, vendar smo mnenja, da jih ne uspejo v celoti izkoristiti. Filmi so tako večkrat razvlečeni, hitro zapadejo v ponavljanje in celo samo-promocijo. Izmed filmov v tekmovalnem dokumentarnem programu, se nam je zdel najbolj kompleksen in dovršen Kozoletov film DOLGE POČITNICE.
Tekmovalni program filmov iz balkanskih držav CineBalkan.
Župančičevo nagrado za leto 2008 prejme filmski režiser in scenarist Damjan Kozole
Ljubljana ima v Damjanu Kozoletu, filmskem režiserju svetovnega ugleda, katerega filmi so bili uvrščeni na več kot sto svetovnih filmskih festivalov, prejeli 20 nagrad in doživeli nadpovprečen obisk tudi v domačih kinematografih, rojenega filmskega umetnika, ki s svojimi filmi postavlja spomenik mestu in njegovim ljudem v času t. i. tranzicije, polne življenjskih stisk in omejitev. To še posebej velja za oba filma, ki ju je umetnik posnel v zadnjem letu: Poštar in Za vedno.
Oba filma sta nastala z nizkimi proračunskimi sredstvi, kakor jih slovenski kinematografiji odmerja kulturna politika zadnjih let, a ju to v ničemer ne omejuje, da se ne bi polno izrazila v svojem žanru: Poštar z dokumentarno pristnostjo upodobljenega realnega lika, ki s prestavitvijo v filmsko resničnost filozofsko odslika svoj simbolični poklic in čas družbene utesnjenosti, Za vedno pa s precizno psihološko študijo kompleksnega partnerskega razmerja, ki ga usodno določajo in vodijo v nasilnost odrinjene osebne travme, gledalca pa se dotaknejo z intenzivno igralsko prezenco obeh junakov. Film je bil januarja prikazan na filmskem festivalu v Rotterdamu, kamor se uvrstijo filmi z izrazitimi avtorskimi poetikami.
Ljubljana Damjanu Kozoletu podeljuje Župančičevo nagrado za oba zadnja ljubljanska filma, ki s svojo umetniško prodornostjo prispevata k prepoznavnosti slovenske prestolnice in države Slovenije v svetu, pa tudi kot poklon njegovi umetnosti, ki želi biti obenem spodbuda za njegove prihodnje prepričljive filmske upodobitve Ljubljane in življenja v njej.
Celovečerni film Rezervni deli režiserja Damjana Kozoleta in producenta Danijela Hočevarja bogatijo markantni liki, njihove pretresljive usode in sposobnost občutenja časa ter prostora, v katerem živimo. Docela filmsko delo, ki ves čas opravičuje produkcijske standarde, uspe prikazati tihotapca s človeškim blagom kot človeka. Učinkovito, pošteno in nesprenevedavo povedana pomembna zgodba se spleta v pomemben film, ki si zasluži pomembno mesto v zakladnici slovenske kinematografije.
Nagrada Radia Nova
Nagrada za pomoč filmu v distribuciji.
Porno film je svojevrstna kombinacija avtorskega in žanrskega filma, najboljšega v svoji kategoriji.
Organizacije
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.