- prvenec
Kaj ti je deklica
- Celovečerni igrani film
- 89'
- 2025
- Slovenija, Italija, Hrvaška, Srbija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Sramežljiva in občutljiva 16-letna Lucija začne peti v dekliškem pevskem zboru, kjer se spoprijatelji s spogledljivo tretješolko Ano-Marijo. Ko zbor odpotuje na podeželski samostan za vikend intenzivnih vaj, Lucijino zanimanje za temnookega restavratorja postavi na preizkušnjo njeno prijateljstvo z Ano-Marijo in drugimi dekleti. Medtem ko se znajde v neznanem okolju kjer raziskuje svojo prebujajočo se spolnost, Lucija začne dvomiti o svojih prepričanjih in vrednotah, kar zmoti harmonijo v zboru.
Režija
zasedba
Razvoj projekta
Projekt je bil razvit na rezidenčnih bivanjih Cinéfondation v Parizu in Moulin d’Andé v Normandiji ter na delavnici Torino Film Lab.
Galerija (23)
Zasedba
vrstni red špice
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
sektor kostumografija
sektor maska
poprodukcija
sektor glasba
prevozi
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
tekmovalni program Perspektive
"Skrivnosti, intimne želje, prevare, izpovedi: otvoritveni film novega tekmovalnega programa Perspektive raziskuje kalejdoskop prebujanj, ki jih poganja sugestivna čutna izkušnja in pooseblja izjemen uvodni prizor. Režiserka z odličnim filmskim izrazom čudovito prikaže težave najstnice, ki vstopa v obdobje odraščanja in se spoprijema s privlačnostjo spolnosti na eni in pritiski družbenih omejitev na drugi strani. Nagrado žirije FIPRESCI za domiselno in sanjavo oblikovan portret istoimenskih 'deklic v težavah', za film Kaj ti je deklica prejme Urška Djukić."
Nagrada v znesku 1500 evrov, sredstva zagotavlja McDonalds.
Vsako individualno osvobajanje od družbenih prisil se dogaja v prepletih prepoznavanja lastnih drugačnosti in zbližanj v obliki prijateljstev. Zapletena razmerja so v svetu Urške Djukić upodobljena v filmsko uravnoteženem prikazu kritične dobe odraščanja v vrtincih telesnega vznemirjenja in vabljivosti transcendence. Zato filmu Kaj ti je deklica podeljujemo kritiško nagrado za najboljši slovenski celovečerni film.
Nežna in globoko človeška zgodba o odraščanju v filmu Kaj ti je deklica režiserke Urške Đukić ponuja lekcijo za vse generacije: nič ni nikoli dokončno, vsi smo nekakšno 'delo v nastajanju' – nedokončani, ne glede na to, koliko smo stari. Navdušili so nas igralski nastopi, izjemna ekonomičnost scenarija ter pravzaprav vsi drugi filmski elementi. Najmočnejše sporočilo filma pa ostaja jasno: nihče nima pravice, da utiša tvoj glas.
Film Kaj ti je deklica je zaradi izrazitega filmskega jezika, ki gradi na premišljenem prepletanju igre, zvoka in kamere, edinstveno estetsko doživetje. Prek vpogleda v eksistencialno kompleksnost najstništva film prepričljivo in skrbno premišljeno razgrne širok spekter večnih tem – od prijateljstva, ljubezni in spolnosti do solidarnosti in izdaje. Empatična perspektiva, na kateri konsistentno gradi film, pri tem razpira prostor za organski soobstoj humorja in resnosti, ljubezni in prezira ter upanja in strahu.
Vladimir Gojun je v filmu z izbrušeno montažo uspel subtilno ujeti in poudariti drobne nianse v komunikaciji med glavnima junakinjama – tako v izrečenem kot v tišinah, pogledih in odsotnostih. Z natančno ritmično strukturo ustvarja občutljivo ravnovesje med dekleti in naravo, kar pomembno prispeva k poetični atmosferi in večplastnosti pripovedi.
Nagrada za najboljšo glavno igralko gre Jari Sofiji Ostan za njeno izjemno subtilno upodobitev notranje preobrazbe mlade ženske. Z minimalnim dialogom, ki se opira predvsem na poglede in geste, Jara Sofija Ostan prenaša kompleksno paleto čustev – od ranljivosti in sramu do osvoboditve in samozavedanja. V svoji prvi filmski vlogi z izjemno naravnostjo ujame protislovja in čustveno kompleksnost, ki filmu dajejo globoko človeški in avtentičen značaj. Njena igra, za katero sta značilni izjemna iskrenost in čustvena moč, je nosilni steber filma.
Nagrado za najboljšo stransko žensko vlogo prejme Mina Švajger za upodobitev Ane-Marije v filmu Kaj ti je deklica. Njen nastop je močan in privlačen, hkrati pa ustvarja prostor za glavno igralko, da ta razvije svojo komplementarno vlogo. Mina Švajger skozi celoten film nenehno preseneča in spretno razkriva nove nianse osebnosti Ane-Marije. S svojo igralsko energijo poganja čustveno preobrazbo glavne junakinje ter film obogati z intenzivnostjo, čutnostjo in nepredvidljivostjo.
Nagrado za najboljšo stransko moško vlogo prejme Saša Tabaković za subtilno, a obenem mogočno interpretacijo avtoritete, ki v filmu Kaj ti je deklica uteleša družbene in generacijske pritiske. Antagonista upodablja brez pokroviteljstva ali sodb, kar gledalcem omogoča, da se z njim poistovetijo in razumejo njegove notranje konflikte. Saša Tabaković izoblikuje stransko vlogo s popolnim dramskim lokom, v katerem ima vsak gib pomen in čustvo.
V filmu o dekletu, ki odkriva svoj glas, je oblikovalec zvoka Julij Zornik mojstrsko uporabil zvočno podlago, sestavljeno iz subtilnih šumov, da bi z zvokom osvetlil čustveno prebujenje glavne junakinje. Šepetanje, dihanje, trenje oblačil ob koži in zvoki, ki jih v resnici komajda zaznavamo, postanejo pripovedni element, enakovreden sliki. Zornik prejme nagrado za zvočno krajino, ki je ne slišimo le z ušesi, ampak jo občutimo tudi s telesom.
Žirija z veseljem podeljuje posebno omembo debitantki Jari Sofiji Ostan za njeno očarljivo igralsko stvaritev Lucije v filmu Kaj ti je deklica režiserke Urške Djukić. Jara upodobi dekle na pragu ženskosti, ki išče pot skozi motno pokrajino identitete, želja in potrebe po pripadnosti. Njena igra je izjemno subtilna, usmerja jo močan notranji monolog, ki brbota tik pod površjem. Čustva se graciozno pretakajo skoznjo – včasih jih sproža svet okoli nje, včasih spremembe v njej. Hrepenenje po povezanosti z drugimi dekleti in zapleten odnos z učiteljem odsevata v njenih očeh, molku in mirnosti. Igralska kreacija Jare Sofije Ostan spaja čustveno inteligenco in zadržanost obenem ter napoveduje razcvet obetavne mlade igralke.
Nagrada v vrednosti 10.000 eur za poprodukcijske storitve.
Nominacije
Film Kaj ti je deklica (Little Trouble Girls) režiserke Urške Djukić s svojo intimno, a hkrati univerzalno pripovedjo presega meje osebnega ter odpira širša vprašanja telesnosti, identitete in dekliškega odraščanja. Na subtilen in liričen način razpira svet šestnajstletne Lucije, ki se skozi cerkveni dekliški zbor sooča s prvim zavedanjem lastne želje, religiozno krivdo in družbenimi omejitvami. Posebej izstopa mojstrska vizualna podoba, ki se s prepletanjem glasbe in zvočnega sveta razvija v bogato atmosfero in večdimenzionalen prostor, prefinjeno povezan z notranjim doživljanjem protagonistke. Djukićeva mojstrsko prepleta intimne detajle – bližnje posnetke telesa, barve in glasove – z močno simboliko, ki izraža napetost med svobodo in represijo. Spoštljiv, a obenem drzen pristop premišljuje telesnost in duhovnost kot soodvisni dimenziji ter gledalca povabi k razmisleku o lastnem odnosu do notranjih procesov odraščanja in univerzalnih vprašanj svobode.
Projekcije
Razširjeni podatki
Kislo grozdje (slovenščina) (delovni naslov)
Muha v kozarcu vina (slovenščina) (delovni naslov)
Little Trouble Girls (angleščina)
Tehnični podatki
Zeiss B-speed
Cooke Zoom (25-250)
Financiranje
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Scenarij za debitantski coming of age dugometražni igrani film Dobra djevojka (Slovenija) supotpisuju Urška Djukić i Marina Gumzi. Inače, dosadašnji radovi Urške Djukić ostvarili su zapažene uspjehe na međunarodnim filmskim festivalima. Svakako je važno istaknuti da je Urška Djukić nagrađena nagradom Europske filmske akademije za najbolji kratki film 2022. godine (Granny's sexual life). Djukić i Gumzi, iz perspektive tinejdžerice Lucije, u ovoj priči propituju odrastanje u religioznoj sredini te buđenje seksualnih nagona. Sam scenarij je zanimljivo i kvalitetno napisan, a njegovo propitivanje odrastanja u kontekstu konzervativne sredine ga čini aktualnim, kako u Sloveniji tako i u Hrvatskoj te daleko izvan granica naše regije.
Režiju ovog projekta će preuzeti Urška Djukić, iznimno talentirana mlada slovenska autorica. Sama režijska koncepcija je konkretno i uvjerljivo napisana te pokriva sve elemente od osobne motivacije, preko rada s glumcima do scenografije. S obzirom na cjelovitu i promišljenu kreativnu dokumentaciju popraćenu iznimno kvalitetnom produkcijskom podrškom vjerujem da je film Dobra djevojka jedan od kvalitetnijih debitantskih naslova koji nas čekaju u skoroj budućnosti.
SL: Znesek se deli med več odobrenih projektov prijavitelja.
EN: Amount distributed among miltiple projects by the applicant.
Komisija: Vilma Štritof Čretnik, Bojan Labović, Čedomir Kolar Obrazložitev komisije
Tema filma je na eni strani prebujanje seksualnosti v odraščajočem dekletu, preči pa jo nasprotje med željo po svobodi in zategnjenim, okostenelim cerkvenim okoljem. Z doživljanjem lastnega telesa in z intenzivnimi, nasprotujočimi si čustvi v okostenelem in moralno zakodiranem okolju glavni ženski lik preizprašuje ustaljene vrednote.
Scenarij prepleta nivo pojavnosti in notranji svet, kar ob dramaturškem prepletanju obeh linij (p)odpira z močnim elementom - glasbo, prek katere je čutiti zvočne vibracije notranjega sveta. Glasba sublimira in intenzivira občutja, s premišljeno uporabo različnih žanrov, med katerimi prevladujeta sakralna in ljudska, pa ustvarja močno zvočno kompozicijo.
Film bo gotovo privlačen za različna občinstva.
Komisija: Aiken Veronika Prosenc, Špela Barlič, Andrej Košak Obrazložitev komisije
Avtorska zgodba o izjemno senzibilni najstnici, zborovski pevki, ki odrašča v togem katoliškem okolju, in se znajde v notranjem konfliktu z občutki, ki se ob odraščanju prebujajo v njej. Tematika težav, s katerimi se srečujejo odraščajoča dekleta, je univerzalna in vedno relevantna, sicer že videna, a je tu obdelana na zelo izviren, zanimiv in mestoma duhovit način. Gre za izrazito poetičen, senzoričen art film, usmerjen na notranja doživljanja, ki pa ima zelo jasno dramsko strukturo, odlične dialoge in dodelano karakterizacijo likov. Zgodba nas prepričljivo popelje v svet najstniškega dekleta, ki intenzivno doživlja svoje telo in svet okoli sebe. Glavni liki in dialogi so že dodobra izdelani, s podrobnejšo karakterizacijo pa bo scenaristka in režiserka scenarij še nadgradila. Scenarij bi bilo morda mogoče izboljšati z dodatnim zapletom, ki ne bi presegel 15 strani, vendar previdno, da se ne izgubi osnovna nit, ki je zdaj zelo dobro zastavljena. Komisija priporoča slovenski naslov Mlade navihanke. Pričakujemo precejšnjo privlačnost filma za slovenske gledalce, zlasti pa za mednarodno festivalsko publiko. Projekt ima tudi dovolj prostora za vpeljavo tujega igralca, kakor tudi mednarodne ekipe na organski in izvedljiv način.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Nekaj je v zraku je ponovno prijavljen projekt scenaristk Urške Djukić in Marine Gumzi, ki je od prve neuspešne prijave naredil velike korake naprej. Tema je relevantna in univerzalna. Scenarij je dosti manj črno-bel, razvoj lika je šel v pravo smer, je bolj prepričljiv, saj poleg raziskovanja seksualnosti zastavlja tudi širša vprašanja identitete, očiščen je nepomembnosti. Scenaristki čaka še nekaj dela v zvezi z ustvarjanjem konteksta in okolja. Komisija ceni in razume obrazložitev v priloženem motivacijskem pismu, vseeno pa okolje šole na eni strani in edina možnost osvoboditve v Parizu na drugi, slika simplificirano realnost in filmu jemlje možnosti raziskovanja izven postavljenih okvirjev. Komisija v razvoju priporoča tudi, da se vsak lik opremi z nekaj več človeškimi lastnostmi, da bodo dileme glavne junakinje posledično težje in še bolj atraktivne za ciljno občinstvo.
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.