Igrišča ne damo!
- Celovečerni igrani film
- 79' 29''
- 2024
- Slovenija, Hrvaška, Češka, Srbija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Ko 12 letna Alma izve, da bo očetova firma porušila igrišče pred blokom, ji ne preostane nič drugega, kot da združi moči s svojo najhujšo nasprotnico Luno in njeno skejtarsko družbo. Ekipa ima en teden časa, da reši igrišče.
Ko 12-letna Alma izve, da bo očetova firma porušila igrišče pred blokom, ji v borbi za kisik in drevesa ne preostane nič drugega, kot da združi moči s svojo najhujšo nasprotnico in njeno družbo. Ekipa ima en teden časa, da reši igrišče. Kdor zafrkne, naj crkne!
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
S filmom Igrišča ne damo! želim otrokom približati lepoto zunanje igre in druženja z vrstniki ter jim poslati sporočilo, da nikoli ne smemo obupati, ker kadar delujemo skupaj, lahko prispevamo k spremembi in gradimo boljšo prihodnost!
Galerija (23)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
Organizacije
produkcija
distribucija
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Nagrado podeljuje otroška žirija, stara od 8 do 12 let.
Akcija, smeh, napetost in zabava so besede, s katerimi bi opisali film, ki bi si ga morali ogledati vsi naši vrstniki. Film nas uči, da se je vredno boriti za tisto, kar hočemo, in da je naš glas prav tako dragocen kot vsak drug. Nagrado KinoKino podeljujemo filmu, katerega tematika nam je bila najbolj zanimiva, zelo sta nam bili všeč tudi montaža ter igra in to je Igrišča ne damo! režiserja Klemna Dvornika.
Fotografija Davida Hofmanna daje filmu Igrišča ne damo mladostno svežino, dramsko napetost in vtis spontane naključnosti. Hofmann osvetljuje osebe in snemalna mesta na način, ki podeljuje sliki očitno estetsko vrednost, ne da bi bil pri tem kakorkoli zmanjšan vtis avtentičnosti objektov pred kamero.
Kostumografija Katarine Šavs nas s svojo igrivostjo in avtentičnostjo popelje v okolje današnje mladine ter prispeva k čustvenemu prikazu sveta, ki mu pogosto ne znamo prisluhniti.
Film Igrišča ne damo! ne podcenjuje gledalcev in se ne boji na komunikativen in komičen način odpirati angažiranih tem v okviru žanra mladinskega filma.
Film je izpostavil vrednost prijateljstva in potencial, ki se razvije, ko otroci med seboj sodelujejo. Ko to storijo, se lahko uprejo vsemu, kar ne spoštuje njih in okolja, v katerem delujejo. S privlačnim scenarijem in ustrezno glasbo film posreduje sporočilo, da ne smemo nikoli obupati in se boriti do konca, tudi ko se tisti, ki so proti nam, zdijo nepremagljivi.
Nagrado podeljuje švicarsko-italijanska Fondacija za pomoč, podporo in zaščito otrok filmu, ki najbolje promovira spoštovanje otrokovih pravic.
"Film smo izbrali zaradi njegove sposobnosti zajemanja perspektive mlajše generacije, ki je pripravljena na boj za boljšo prihodnost in pogosto postavlja izzive vesti odraslih. Film uporablja pristen in iskren jezik, podprt z režijo in kinematografijo, ki dajeta prednost resnici pred popolnostjo. Popelje nas na potovanje skozi medosebne odnose in našo povezanost s svetom okoli nas, pri čemer poudarja pomen tako individualne kot kolektivne zavzetosti. Opominja nas, da starost ni ovira za spremembo. Gre za globoko, spodbudno in pomembno razmišljanje."
Nagrado podeljuje žirija ECFA - Evropskega združenja za otroški film
Projekcije
Razširjeni podatki
Blok 5 (slovenščina) (delovni naslov)
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Scenarij za dugometražni coming of age igrani film Blok 5 (Slovenija) potpisuje Dora Šustić, inače scenaristica nekoliko uspješnih kratkih filmova. Scenaristica u priči koju je pretočila u scenarij u prvi plan stavlja ono što se na neki način zagubilo, a to je pozitivan mladenački bunt, u kojem vidimo da aktivizam može dovesti do pozitivnih promjena. Ovdje mladi svojim angažmanom postignu da se umjesto parkinga, koji žele odrasli, gradi novo igralište, koje žele oni, jer ondje provode vrijeme. Konkretno, aktivistički moment je prikazan kroz borbu za očuvanje urbanističke zone u kojoj mladi provode vrijeme skejtajući. Šustić je u dokumentu koji objašnjava njenu motivaciju navela da je Blok 5 film o djeci koja odbijaju pristati na tuđa pravila. Kroz pet različitih klinaca – različitih religijskih, klasnih, nacionalnih, spolnih identiteta – publika preispituje što je to zajedništvo i što znači pripadati i boriti se za svoje. Naši junaci odbijaju zaboraviti na važnost igre, bunta i boravka na otvorenom – odbijaju izgubiti svoj omiljeni hobi, skejtanje, i svoj omiljeni prostor za druženje, svoje blokovsko igralište, što je u scenariju i ispunila. Ova priča u svakom slučaju prelazi granice Slovenije, budući da u čitavoj regiji pa i šire svakodnevno svjedočimo brojnim zahvatima u javni prostor koji su upitne urbanističke vrijednosti i gube iz vida stvarne potrebe zajednice. Režiju filma Blok 5 preuzet će Klemen Dvornik, iskusan slovenski redatelj, koji je do sada režirao čitav niz audiovizualnih djela. Priložena režijska koncepcija je jasno i uvjerljivo napisana. Definirajući motivaciju za snimanje ovog djela, ističe da mu se kao režiseru, filmom Blok 5 nudi jedinstvena prilika da osobno iskustvo prenese u film i stvori komunikativno i inspirativno iskustvo za današnje generacije. Dvornik, naime, želi potaknuti djecu na aktivizam te naglašava kakav su utjecaj na njega kao dijete imali filmovi E.T. i Družba Goonies. Redatelj ističe i da bi htio da ovaj film bude cool današnjim klincima, što će nastojati postići kako vizualnim (npr. kostimi), tako i glazbenim elementima (suvremena glazba iz naše regije). Također, namjera mu je postići univerzalnost pa će film biti sniman na nedefiniranom mjestu. Kao što je scenaristica navela, film progovara i o različitim društvenim pozadinama aktera, a Dvornik će to nastojati prikazati prilagodbom scenografije.
Komisija: Vilma Štritof Čretnik, Bojan Labović, Čedomir Kolar Obrazložitev komisije
Urbani celovečerni film za mladino predvsem deluje zelo motivacijsko, saj poudarja pomen skupnosti in usmerjenost k pozitivnim ciljem, usmerjenim v obče dobro. V tem primeru podpira uporniško držo, katere nosilci so mladi ljudje. Ob boju za svobodno ozemlje igre in srečevanja, ki ga v urbanem okolju že tako primanjkuje, je to hkrati tudi boj proti potrošništvu in brutalni moči multinacionalk, kot metafora borbe Davida proti Goljatu. Film podeljuje upanje in moč generaciji mladih, ki se borijo v imenu vseh, na izviren in svež način.
Struktura je dokaj preprosta, vključuje nekaj stranskih zgodb, ki pa so vse pripete na osrednjo in sestavljajo mozaik različnih mikro socialnih okolij, iz katerih izhajajo mladi v blokovskem naselju. Liki so prepričljivi, opremljeni z različnimi nalogami in vlogami za dosego cilja. Uporaba sodobnih komunikacijskih orodij je močno orožje v boju in osveščanju javnosti.
Sodobni urbani mladinski film je lahko privlačen za širšo publiko.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Osnovna ideja filma Blok 5 je pozitivna in predvsem opogumljajoča v času pomanjkanja kolektivnega duha, idealizma in borbe za skupno dobro, čeprav ni najbolj izvirna. Mlademu gledalcu ponuja zamisel in pokaže moč združevanja na poti k uspehu. Scenarij je urban, sodoben, vključujoč vpliv in pomen sodobne komunikacijske tehnologije, liki so zgrajeni na osnovi multikulturne blokovske demografske slike v Sloveniji. Napisan je z zavedanjem o svetu izven blokovskega naselja, liki niso le enoznačni, med njimi pa potekajo dinamični odnosi. Deklica Mia kot protagonistka iniciira dogajanje, vendar za uspeh potrebuje sodelovanje drugih otrok, odraslih in pomoč socialnih omrežij, kar je tudi močna poanta filma o pomenu in zavedanju o skupnosti. Ovire na tej poti povzročajo in povečujejo napetost, svetova odraslih in otrok si v marsičem nasprotujeta, enako pa se tudi združujeta. Komisija prepoznava razvojni potencial in priporoča avtorici, da poišče še nekaj izvirnih rešitev v strukturi filma, bolj premišljen akcijski del in ojača Miino vlogo, saj ima potencial za pravo filmsko vzornico. V razmislek morda še to, da bi srečen konec lahko ponudil bolj jasen izid in zadovoljstvo z rezultati akcije. Sicer pa nosi scenarij pozitivno sporočilo zlasti mlajšim gledalcem in ima trdno naracijsko osnovo.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.