- prvenec
Cent'anni
- Celovečerni dokumentarni film
- 86'
- 2024
- Slovenija, Italija, Poljska, Srbija, Avstrija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa.
Blaž se po preboleli hudi bolezni odpravi na zahtevno kolesarsko turo čez najslavnejše vzpone Gira d’Italia. Spremlja ga njegova partnerka, režiserka Maja Doroteja Prelog, da bi posnela film o veličastni poti okrevanja. Kar sta sprva načrtovala kot potovanje po slikovitih pokrajinah prek Dolomitov do vulkana Etna na Siciliji, da bi si povrnila zaupanje v življenje in premagala svoje največje strahove, postane edinstvena preizkušnja njune partnerske zveze. Snemanje filma je kot bojno polje nezaceljenih ran njunega odnosa, ki postavi Majo v središče zgodbe. Da bi ugotovila kaj se jima je zgodilo, režiserka obrne kamero k sebi in film postane izrazno sredstvo njenega samoodkrivanja in boleče preizpraševanje tega, kaj resnično pomeni “biti skupaj”. CENT'ANNI je emocionalni “rollercoaster” s srce parajočimi izpovedmi in dih jemajočimi panoramami, zajetimi v nefiltrirano pričevanje o ljubezni in spremembi.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Nikoli si nisem mislila, da bo to film o meni. Leta 2018 me je moj partner, s katerim sva skupaj od mojih gimnazijskih let vprašal, če bi režirala film o njegovi kolesarski poti prek najslavnejših vzp
Nikoli si nisem mislila, da bo to film o meni. Leta 2018 me je moj partner, s katerim sva skupaj od mojih gimnazijskih let vprašal, če bi režirala film o njegovi kolesarski poti prek najslavnejših vzponov Gira d’Italia, s katero bi proslavil svojo zmago nad levkemijo. Bila sem presrečna. Film sem videla kot priložnost, da se spet vrneva nazaj v “normalno življenje” in se končno rešiva strahu in izolacije. Toda veličastna pot okrevanja, ki sva jo načrtovala se ni odvijala po načrtih. Vedno bolj sva se oddaljevala drug od drugega. To se je dogajalo tako hitro in silovito, pred objektivom kamere in pred očmi najine filmske ekipe, da sem se počutila popolnoma golo, nemočno in izgubljeno. Bo to film, ki ga želim pokazati svetu? Si upam biti tako ranljiva? Odkrivati probleme, ki jih nisva reševala sproti in so bili prisotni že pred levkemijo? Blaževe notranje stiske in nenadni izbruhi jeze so me spremenili v pasivno partnerko še preden sem prevzela vlogo njegove skrbnice. To spoznanje je bilo zame kot močan udarec v trebuh. Zdelo se mi je, kot da ga izdajam, vendar sem morala izpostaviti svoje potrebe in poiskati svoj glas. Cent'anni je moja iskrena izpoved in boleča analogija najinega odnosa z vso večplastnostjo in protislovji.
Galerija (3)
Videi (1)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
scenografija
zvok
sektor zvok
poprodukcija
sektor glasba
Organizacije
produkcija
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
V intimnem dokumentarnem dnevniku, ki secira dinamiko ljubezenskega odnosa, postane protagonist tudi film sam. Ko se sredi prostranih pokrajin znajdemo v utesnjenem primežu čustev, kadra in fička, se nam na nov in nepričakovan način odpirajo vprašanja o razmerjih med dokumentarnim in fikcijo, resničnim in izmišljenim, tistim, kar vidimo, in tistim, kar ostaja zakrito.
Posebna nagrada za promocijo enakosti spolov. Denarna nagrada v vrednosti 7500 € v sponzorstvu Mastercard.
Najti pravo mero in bistvo zgodbe, ki bo bolečo osebno izkušnjo prenesla publiki brez stereotipov in odvečnih informacij, je bil brez dvoma velik izziv. Nanj se je montažer izjemno dobro odzval z izborom in razporeditvijo gradiva, s katerim je spretno povezal vse nivoje zgodbe – osebne, družinske, moralne in duhovne. Seveda tega ganljivega filma ne bi bilo brez režije v montaži.
Vesno za posebne dosežke podeljujemo filmu Cent’anni Maje Doroteje Prelog za hrabrost pripovedi. Brez zavor prikazuje intimen odnos, ki se razvija po nepredvidljivih ovinkih življenja. Film postane odnos in odnos postane film.
Cinelink Industry Days. Nagrada v obliki poprodukcijskih storitev v vrednosti 20.000 EUR.
Nagrada v vrednosti 10.000 EUR in strokovno sodelovanje pri projektu, podeljena na Canneski filmski tržnici.
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Film s presunljivo tematiko in avtobiografsko podlago ima zagotovljeno mednarodno festivalsko distribucijo, saj se ukvarja z univerzalno prepoznavnim eksistencialnim vprašanjem življenja in smrti. Režiserka Maja Prelog s kamero spremlja ekstremni kolesarski podvig svojega partnerja Blaža, ki se na ta način bori s hudo, neozdravljivo boleznijo. Kolesarski maraton po vzponih in spustih profesionalnega tekmovanja Giro d'Italia prek čudovitih italijanskih pokrajin do mesteca na jugu Italije, kjer živi največ stoletnikov, postane intimni dialog dveh, ki se ljubita in hočeta živeti. Film ceste, ki je obenem kronika Blaževe bolezni in ultimativni izkaz njune ljubezni, ima veliko neznank, ki lahko vplivajo na razvoj pripovedi, a to ga dela le še bolj avtentičnega, poetičnega in brutalnega. Ekstremni športni podvig kot prispodoba smisla življenja.
Scenarij ima močno strukturo, z ravno pravšnjim odmikom, da sentimentalnost umanjka. Točke novih razkritij so premišljeno pozicionirane, zato je suspenz prisoten ves čas, umirja pa ga čudovita narava, ki služi kot metafora življenja. Dialogi in monologi so čisti ter globoki, predvsem pa izjemno iskreni. Projekt je dobro pripravljen in domišljen, konstruirana in improvizirana filmska forma se organsko prepletata, zvok kot edini nosilec retrospektivne zgodbe je dobra rešitev. Preplet različnih tem znotraj velike teme življenja (narava, kolesarjenje, bolezen, dolgoživost, ljubezen skozi odnos in ustvarjanje ter svoboda) nas presunljivo živo popeljejo na popotovanje življenja in smrti, dragocenosti tega trenutka ter zavedanja naše minljivosti. Gre za izrazito avtorski projekt scenaristke, režiserke, direktorice fotografije in montažerke Maje Prelog v soavtorstvu z Blažem Murnom.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Cent'anni je dokumentarni projekt režiserke Maje Prelog, ki za svojo zgodbo vzame pretresljivo situacijo mladega para (režiserke in Blaža, ki je tudi glavni junak filma), ki je korenito spremenila življenje ustvarjalnega tandema, a film se izogne vsem pastem morebitne patetike ali zlorabe hude življenjske preizkušnje. Koncept filma se bere poetično, priložene fotografije kažejo, da je ta zgodba rasla v njiju že od njenega nesrečnega začetka. Blažev športni podvig (kolesarjenje v vasico stoletnikov v Italijo) je boj z boleznijo, s smrtjo, boj s samim seboj, je visoko iztegnjen sredinec svetu, in to na najbolj izčiščen, filmski način, brez patetike, brez molariziranja, samo boleče intimna zgodba dveh ustvarjalcev, ki svojo bolečino izlivata v medij, ki sta mu predana in prek katerega bosta to zgodbo pripeljala do nas. Majini dnevniški zapiski dajejo jasno vizijo, kako bo film izgledal - zmes narave, surovih in krutih informacij ter intimnih trenutkov. Dokumentarec Cennt'anni je polnokrvni avtorski dokumentarec, vzorno pripravljen, kljub boleči bližini avtorice do subjekta ne izgubi jasne vizure, distance, celo humorja, mehkobe, od začetka do konca zavedajoč se, kam pelje. Vse pomembne informacije so podane vizualno, inovativen je tudi v uporabi zvoka. Univerzalnost teme ni vprašljiva, možne so koprodukcije, film je zagotovo zanimiv tudi za mednarodno javnost.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.