Odrešitev za začetnike
- Celovečerni igrani film
- 122'
- 2024
- Slovenija, Italija, Hrvaška, Norveška, Srbija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Odrešitev za začetnike raziskuje sodobna družbena vprašanja v humorni, tragikomični reimaginaciji Pasolinijeve Teoreme: v na videz popolno slovensko 'nouveau riche' družino vstopi mladi neznanec Julien, ki s svojo prisotnostjo poruši krhko družinsko ravnovesje in razkrije razpoke v skrbno negovani fasadi … "Družina na robu živčnega zloma."
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Odrešitev za začetnike se začne kot družbena satira in nadaljuje kot raziskovanje človeškega stanja. Je brezbrižnost do sveta, ki nas obdaja, naučena; simptom širše družbene patologije? Ali pa se morda bojimo soočiti s svojo lastno ranljivostjo?
Galerija (18)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
koreografija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
posebni učinki
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
sektor kostumografija
sektor maska
poprodukcija
mentorstvo in strokovno sodelovanje
prevozi
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
avtorske storitve
tehnične storitve
podporne storitve
Glasba
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Nagrajeni film bo prejel podporo CICAE na področju distribucije, prikazovanja in dosega občinstva preko mreže 3000 kinematografov.
Film Odrešitev za začetnike odpira temo disfunkcionalne družine na izviren, drzen in humoren način ter jo prenaša v širši družbeni kontekst. Gre za pogumno in pronicljivo satiro, ki prinaša nov val energije v slovenski film.
Olivia v interpretaciji Katarine Stegnar je tisti središčni lik filmskega mikrokozmosa, ki si nepopustljivo prizadeva ohraniti videz popolne družine, ob tem pa vztraja pri čustveni hladnosti in zakrčeni odmaknjenosti, s katero tlači svoje primarne vzgibe. Katarina Stegnar je oblikovala svoj lik z veliko notranjo intenziteto in brezkompromisno doslednostjo ter tako ustvarila enega najzagonetnejših ženskih likov v sodobni slovenski kinematografiji.
Marko Mandić je svojega Aleksandra razplastil v bitje, ki je ob vsem materialnem blagostanju prepolno šibkosti, strahov in predsodkov. V osebo, ki se pred bedo svoje dejanske eksistence zateka v sanjarije o popolni družini. In tudi v človeka, ki v sebi nosi zmožnost ljubiti. Potrebuje pa kar dober udarec v glavo, da je to ljubezen zmožen pokazati. Marko Mandić je svojo vlogo oblikoval tako, da smo mu v tem odločilnemu trenutku pripravljeni brezpogojno verjeti.
Otroka toksičnega razmerja med Olivio in Aleksandrom je z mladostno pristnostjo in energijo odigrala Mila Bezjak. Svoji junakinji je podelila neobičajno globino in zrelost, zaradi katere Agata znotraj disfunkcionalne družine učinkuje kot njena najsvetlejša točka.
Scenarij, v katerem je družbena satira uporabljena na izjemno intimen način, se izmika ustaljenim pripovednim konvencijam in zapušča varne meje realizma. Tu poetično diha s političnim, kar gledalca nenehno nagovarja h globljemu premisleku.
Redko vidimo, da je filmska scenografija tako močan pripovedni element, ki je v neposrednem dialogu z igralci in dogajanjem. Na videz popoln in vizualno dovršen svet je tu nenehno prežet z občutkom nelagodja.
Glasbe v filmu Odrešitev za začetnike ni mogoče ločiti od gibljivih slik. Avtorja sta ustvarila glasbeno tkivo, ki je popolnoma v funkciji zgodbe o tragikomični družini in se ustrezno spaja z estetiko filma.
Nominacije
Odrešitev za začetnike režiserke Sonje Prosenc obravnava aktualno temo hedonistične elite sodobnega sveta, ki živi svoje varno in nedotakljivo življenje pod steklenim zvonom. V filmu se uspešno prepleta kompleksna dinamika odnosov med notranjim in zunanjim svetom, duhovnim in fizičnim. Z inovativno kombinacijo izraznih sredstev, na visoki produkcijski ravni ter s pravo mero komičnosti in tragičnosti je ustvarjalcem uspelo prebiti navidezno steklo, ki nas je doslej varovalo pred vdorom surove resničnosti.
Projekcije
Razširjeni podatki
Family Therapy (angleščina)
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Autorica ovog scenarija za dramu s elementima humora je slovenska redateljica Sonja Prosenc koja je neosporno jedan od zanimljivijih slovenskih autora mlađe generacije. Radnja u Iskupljenju se bavi naizgled savršenom obitelji koju okolnosti primoraju na suočavanje s disfunkcionalnim odnosima unutar sebe. Prosenc je vješto i uvjerljivo ispričala ovu priču o suočavanju s disfunkcionalnosti obitelji i promjenama na „bolje“. Tema kojom se bavi je svakako suvremena i s njom se lako poistovjetiti te vjerujem da može podjednako dobro funkcionirati festivalski i u „široj“ kino i/ili TV distribuciji.
Autoričina vizija i motivacija su jasno iznesene u redateljskoj koncepciji. Ona je ovdje odlučila uzeti nešto drugačiji pristup nego što je to slučaj s njezinim prethodnim radovima koji su bili izrazito nelinearne strukture obogaćene ispreplitanjem realnosti i imaginarnog/unutarnjeg svijeta pa će radnja Iskupljenja biti smještena u konvencionalnije jedinstvo prostora i vremena. Opću atmosferu filma i promjene u radnji planira postići promjenama u kameri te glazbom, dok će razlike u društvenim slojevima prikazati kostimima. Cjelokupni projekt počiva na čvrstim (ko) produkcijskim temeljima te producent iznimno uspješno ide prema zatvaranju zavidnog financijskog plana dok je zatraženi iznos od HAVC-a skroman, ali uključuje važne autorske funkcije za hrvatske autore i filmske profesionalce.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Odrešitev je drama z elementi črne komedije, ki reaktualizira Pasolinijevo Teoremo s prihodom tujca v meščansko družino, kar dodobra pretrese odnose v njej in razgali njihovo čustveno in duhovno izpraznjenost. Tričlanska slovenska premožna družina višjega srednjega sloja pripelje domov v podeželsko vilo očetovega izgubljenega sina Julijana, za katerega niti sam ni vedel, da obstaja. Blazirana eksistenca družine se začne razkrivati kot nekaj, kar je daleč od popolnosti, ko so že na začetku prisiljeni gostiti plebejsko družino, ki se ji je pokvaril avto in mimo katere so se zgolj nekaj ur prej brezbrižno odpeljali mimo. Empatični Julijan očara tako očetovo ženo kot svojo najstniško polsestro, da se spremeni dinamika v družini in vsi začnejo izživljati svoje nezavedne impulze. Tema odrešitve od golega videza popolne družine, sreče in uspešnosti, je univerzalna, relevantna in metaforično izvirno naglašena z umetniško instalacijo odkrivanja besed v ženini galeriji na koncu scenarija.
Struktura scenarija in dramaturški potencial sta jasno izražena in je moč sklepati, da sta interesantna podlaga za intriganten film. Psihologija likov je jasno predstavljena in nam omogoča vpogled v
odločitve in dejanja likov. Doslednost karakterizacije likov tako nadgradi strukturo filma, da bogati dramaturški potencial filma.
Gre za festivalski art film, ki je bolj kot za slovenski lahko zelo privlačen za evropski in mednarodni kulturni prostor.
Režiserka, ki ima unikatni opus v slovenskem prostoru, želi s svojim režijskim pristopom s tem filmom dodatno razviti svoj umetniški izraz, ki bo bogatil slovenski filmski prostor.
Režijski koncept opredeli želeno vizualno podobo filma in nadgradi filmsko zgodbo ter s tem jasno prikaže potencial filma.
Zavod MONO O je ustvaril več celovečernih in kratkih igranih filmov, tudi mednarodne koprodukcije (v vlogi večinskega in manjšinskega producenta), med njihovimi referencami je tudi dokumentarni film. Z njimi je uspešno sodeloval na domačih in tujih festivalih, filmi so prejeli več domačih in mednarodnih filmskih nagrad. Trije filmi iz njihove filmografije so bili oz. so kandidati za Oskarja, oba celovečerna igrana filma v njihovi večinski produkciji sta imela premiero na festivalu Karlovy Vary. RAJ, ZGODOVINA LJUBEZNI, IMPROMPTU, DREVO, JUTRO, MOŽ S KROKARJEM, SIN.
Producent je navedel 7 projektov, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, pri 2 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil. Večjih odstopanj med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanih projektov ni bilo.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v razvoj, produkcijo in promocijo. Producent ije pridobil DEAL MEMO s dvema mednarodnima koproducentoma INCITUS NORVEŠKA in WOLFGANG I DOLLY HRVAŠKA . Zaprošena bodo tudi tuja javna sredstva NORSK FILM INSTITUTE MEDIEN FONDET in HAVC.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Predvidena realizacija projekta je finančno zahtevna na vseh področjih produkcije. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Producent projekt prijavlja prvič. Producent je projekt ocenil na 1.087.400,00 €. Za produkcijo, promocijo in distribucijo je SFC zaprosil za 676.000,00 €. Delež zagotovljenega financiranja med predvideno/zagotovljeno in vrednostjo projekta (A+B+C) je manjši od 10 odstotkov.
Producent ima dobro pripravljeno promocijo in distribucijo; ima Letter of Interest z distributerjem ART kino mreža in Letter of Intent z NorthernFilm Group.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica)
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.