Kapa
- Celovečerni igrani film
- 86'
- 2022
- Slovenija, Luksemburg, Slovaška, Hrvaška
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Deček, ki nima nič in deklica, ki ima vse, sledita božičku in se tako znajdeta v nočni avanturi, v kateri se bodo obema izpolnile skrite želje, a ne tako kot sta pričakovala.
Devetletni Erik mora zaradi problematičnih staršev živeti v mladinskem domu. Njegova edina božična želja je, da bi šel domov, a namesto tega je izžreban, da božič preživi pri dobrodelni premožni družini, ki ima sedemletno hčerko Lučko. Sredi noči otroka v dnevni sobi zalotita Božička. Po spletu okoliščin se skrijeta v njegov avto in začne se pustolovščina, v kateri se bodo obema izpolnile skrite želje, a ne tako, kot sta pričakovala.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Delati s Kajo in Gajem je bila zame neponovljiva izkušnja. Na začetku snemanja sem ju gledal kot nadarjena otroka, na koncu pa sta zame postala izjemna igralca in odlična prijatelja. Vsak dan sem uživ
Delati s Kajo in Gajem je bila zame neponovljiva izkušnja. Na začetku snemanja sem ju gledal kot nadarjena otroka, na koncu pa sta zame postala izjemna igralca in odlična prijatelja. Vsak dan sem užival v njuni iskrenosti, neverjetni igri in vzdržljivosti. Več mesečno snemanje, sicer prilagojeno delu z otroki, je celo za izkušene igralce velik zalogaj. Kapa je prvi film, ki se je začel snemati v času karantene zaradi epidemije Covida 19. Za vse nas je to bilo veliko breme. Na srečo nihče od številčne ekipe in nastopajočih ni zbolel. So tudi pozitivne lastnosti snemanja v takšnih pogojih, ulice Ljubljane so bile popolnoma prazne in celo mesto se nam je ponudilo kot najlepši filmski studio.
Galerija (15)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
posebni učinki
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
sektor animacija
sektor kostumografija
sektor maska
poprodukcija
sektor glasba
prevozi
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Četrta zvezda oriona je šla v roke ekipi celovečernega mladinskega filma KAPA v produkciji Senca Studia. Film si je ogledalo 173.222 gledalcev.
Gaj Črnič, v vlogi sirote Erika, nas takoj nagovori, da mu bomo stali ob strani; da bomo navijali zanj. On sicer ne potrebuje nikogar, ki bi ga branil, ker ima v sebi dovolj moči in volje, da bo poiskal in tudi razumel izgubljeno. Pa še kapa, ta njegova povezanost z mamo, ga kot ščit varuje pred zlobnimi varovanci v domu. Kapa mu nudi toplo zavetje, ne le pred mrazom, ampak pod njo hrani tudi najlepše spomine na družino, ki svoje vloge ni zmogla speljati. Gaj odlično odigra Erikovo zataknjenost v družbi. Pod kapo najprej skriva žalosten in zaskrbljen pogled. Dobro ve, da je stisnjen v kot in zato poišče rešitev. Potep, božična avantura je dobra izbira. In ko kapo sname in jo podari Lučki, ki jo zebe, vidimo v Eriku tudi toplino, nasmeh in Gajevo lahkotno preobrazbo v igri. Kapo dol Gaj Črnič!
Namrščena, trmasta mala razvajenka, ki ji nič ni prav, ki samo zahteva in pričakuje, da bo vse po njenem. To je Lučka, ki jo na videz varno, sicer pa tudi premožno družinsko okolje skuša obvarovati vsega hudega. Kaja Podreberšek jo zelo nazorno upodobi. Njena odsotnost čustvovanja, njen prezir do drugačnosti sta tako zelo pristno odigrani, da bi jo malo stresli za ramena in rekli, ej, dost je tvoje samopašnosti. Erika, sirote, nikakor ne sprejme, straši ga, podcenjuje. Ampak, ja... Ona se boji teme. Ona se boji vsega, kar je izven udobnega, zglancanega domovanja. Očala so njen zaščitni znak, skozi katera rine prezir do vsega, kar je drugačno, manj lepo in manj pričakovano. Ko se potepe z Erikom po skrivnostnih ulicah, kjer se valjajo prazne piksne in se sprehodita tudi kakšna miš in podgana, se Lučka prvič tudi za res čudi. In ko z Erikom iščeta Božička, tisto skrivnostno bitje, se tudi čisto iskreno prvič nasmeje. Kaja, super si!
Najvišja ocena otroške žirije.
Za 50.000 gledalcev.
Za 25.000 gledalcev.
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Priča o dječaku Eriku i djevojčici Mini višeslojna je božićna avantura dječaka koji odrasta u domu za nezbrinutu djecu i djevojčice koja odrasta kao jedino dijete u imućnoj obitelji kojoj je naizgled jedini zadatak da joj ispuni sve želje. Međutim, kako priča napreduje otkrivamo da u Mininoj obitelji nije sve kako se čini na prvi pogled. Iako Mina u materijalnom smislu ima sve, žudi za pažnjom i društvom. Erik se također osjeća istinski sam. U domu je žrtva maltretiranja nekoliko vršnjaka, introvertiran je i najveću sklonost osjeća prema knjigama. Mina i Erik žive naizgled dva jako različita života, ali u osnovi biju iste bitke. Oboje se osjećaju usamljeno, napušteno i jedina stvar za kojom istinski čeznu je roditeljska pažnja i ljubav. S time da Mina to naizgled i ima, dok Erik, čiji su roditelji alkoholičari na rubu egzistencije, potpuno nesposobni da se brinu o djetetu, o tome samo sanja.
Glavni producent Senca studio i hrvatski manjinski koproducent Studio dim dvije su produkcijske kuće s iskustvom zajedničkog rada (4 igrana filma), od kojih je zadnji uspješni dječji film Moj dida je pao s Marsa, Studija Dim. Redatelj Slobodan Maksimović, među ostalim, iza sebe ima dugometražni igrani film za mlade (Nika), koji je nagrađen na Motovun film festivalu kao Najbolji film za mlade.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Božična nočna avantura dveh otrok iz različnih socialnih slojev, priviligirane deklice in fantka staršev alkoholikov, ki prebiva v mladinskem domu in ga za Božič sprejme v goste dekličina družina, obljublja film za vse generacije, ne le za otroke in mladino. Izčiščen scenarij je na prvi pogled preprost, s preprostim roparskim zapletom in dialogi, ki realistično ustrezajo mentalni in čustveni ravni obeh glavnih likov, po drugi strani pa brez podcenjevanja dojemanja otrok govori o univerzalnih in aktualnih temah sodobnosti. Razredna razslojenost, izzivi odraščanja socialno depriviligiranih in zbliževanje ter samospoznavanje dveh otrok z različnih polov družbe so teme, ki skozi čustveno angažirano, humorno, a nikakor sentimentalno pripoved filma iz perspektive depriviligiranega fanta v božičnem duhu solidarnosti ponujajo napol pravljično, a še vedno v resničnosti zasidrano filmsko doživetje z vzgojno noto brez moraliziranja.
Univerzalnost, relevantnost in izvirnost teme ocenjujemo dokaj visoko, saj se ne glede na stereotipnost božičnih zgodb skozi strukturo scenarija izriše arhetipska zgodba z močno, dosledno in globoko karakterizacijo likov, ki ne glede na Erikovo težko družinsko situacijo nudi katarzo tako zanj kot za Mino, saj se zbližata in sprejmeta v vsej svoji drugačnosti, premagata marsikatero oviro, se ojačata, okrepita ter premagata svoje strahove.
Glede na to, da kompleksnih, globokih otroških filmov v Sloveniji kronično primanjkuje, pozdravljamo scenarij, ki otrok ne podcenjuje, temveč jih izziva v njihovem razvoju na konstruktiven način. Scenarij nosi izčiščenost, a globoko premišljenost, ki je gotovo posledica dolgotrajnega dela na scenariju tako na Scenarnici, kot tudi na eni pomembnejših scenarističnih delavnic za mlado občinstvo Cinekid script lab. Upamo si trditi, da način, na katerega nagovarja občinstvo, nosi privlačnost ne samo za slovenski, temveč tudi za evropski oziroma mednarodni kulturni prostor, sploh, ker je režiser že dokazal, da zna ustvariti vizualno atraktiven mladinski film.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica)
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.