Fiume o morte! Predvideno dokončanje: 2023
- Celovečerni dokumentarni film
- s.d.
- Hrvaška, Slovenija, Italija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režija
Galerija (4)
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
Organizacije
produkcija
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
“Fiume o morte” – 6.000 EUR Festival
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Dokumentarno-igrani autorski prikaz kronologije D’Annunzijevog osvajanja Rijeke 1919. godine. Fiktivni Narator priča svoje osobno svjedočanstvo o tom povijesnom događaju. Eklektični vizualni pristup u kojem se rekonstrukcijama scena, glumljenim scenama od strane današnjih Riječana te arhivima (snimkama i fotografijama) u javnom prostoru i kolektivnom pamćenju građana želi oživiti razdoblje u kojima je njihov multikulturni provincijski grad doživio neočekivanu i burnu transformaciju. Projekt je podržan i na razvoju scenarija i na razvoju projekata pri HAVCu.
Komisija: Polona Petek, Miha Hočevar, Igor Palčič, Simon Tanšek (nadomestni član) Obrazložitev komisije
»Fiume o morte je dokumentarni celovečerni filmski projekt o na videz obrobnem zgodovinskem dogodku, "slavnostnem" vkorakanju Gabriella D’Annunzia v Reko septembra leta 1919, njegovi skoraj dveletni okupaciji mesta in razglasitvi Reke kot neodvisne mikro italijanske države. Tema dokumentarnega filma je vsekakor univerzalna s stališča sociološko ikonografske iniciacije evropske fašistične ideologije, saj je D'Annunzievo reško obdobje vplivalo na Mussolinija in njegovo zasnovo italijanskega fašizma. V tem pogledu je projekt tudi relevanten, ker obilno postreže z zgodovinskimi dejstvi in njihovo rekonstrukcijo, kar obeta izvirno ponazoritev obrobnega, čeprav zelo pomenljivega zgodovinskega dogodka. Struktura zgodbe v scenariju sledi kronološkim dejstvom in se hkrati posveča detajlom, posamičnim dogodkom in človeškim dejavnikom. Prepričljivost zgodbe je zagotovljena v obsežnem arhivskem gradivu, v sodobnih rekonstrukcijah zgodovinskih detajlov, s sodobnimi meščani v sodobnem mestu. Karakterizacija likov je povsem odprta, saj je mestoma podvržena sodobnim rekonstrukcijam, najbrž tudi manjšim improvizacijam, ki so nujne pri takšnem vzpostavljanju pripovednega načina v dokumentarnem filmu. Pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor je velika, ker gre za spregledan, čeprav pomenljiv zgodovinski trenutek. Navzočnost Slovenije, Slovencev, slovenskega jezika oziroma slovenske kulture v scenariju je majhna, vendar obstaja.
Odmevnost ustvarjalnega dela režiserja na avdiovizualnem področju je precejšnja. Prepoznan je tudi mednarodno. Slovenska kinoteka je organizirala retrospektivo njegovih del. Njegov igrani celovečerec Kratki izlet je bil leta 2017 najboljši hrvaški film.
Angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe filma je deloma prisotna v produkciji in angažiranju slovenskih arhivov, angažiranost tehničnih zmogljivosti v Republiki Sloveniji pa obstaja v
snemalnih lokacijah v Sloveniji in post produkciji zvoka. Odmevnost dela glavnega producenta na avdiovizualnem področju je za enkrat odmevna predvsem znotraj dokumentarne produkcije, medtem ko je slovenski koproducent bolj prepoznan po igranih projektih v slovenskem okolju.
Finančni načrt in predračun filma sta v glavnem utemeljena in podprta z ustreznimi potrdili.«.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.