Fiume o morte!
- Celovečerni dokumentarni film
- 112'
- 2025
- Hrvaška, Italija, Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Nezadovoljen nad izidom pariške mirovne konference, ki je predvidevala, da se mesto Fiume (danes Reka) podeli Hrvaški, je ekscentrični italijanski pesnik, aristokrat in vojaški častnik Gabriele D'Annunzio leta 1919 mesto samovoljno razglasil za italijansko regenco Kvarnerja. D'Annunzijeva 16-mesečna okupacija mesta, ki je temu sledila, velja za enega najbolj bizarnih eksperimentov v vsej zgodovini
Nezadovoljen nad izidom pariške mirovne konference, ki je predvidevala, da se mesto Fiume (danes Reka) podeli Hrvaški, je ekscentrični italijanski pesnik, aristokrat in vojaški častnik Gabriele D'Annunzio leta 1919 mesto samovoljno razglasil za italijansko regenco Kvarnerja. D'Annunzijeva 16-mesečna okupacija mesta, ki je temu sledila, velja za enega najbolj bizarnih eksperimentov v vsej zgodovini političnega vladanja. Nekaj več kot stoletje pozneje si je v Reki rojeni filmski režiser Igor Bezinović zadal, da bo to malo znano, vendar zlovešče aktualno zgodovinsko epizodo skupaj s someščani ne le obnovil, temveč jo na izviren način rekonstruiral in reinterpretiral.
Režija
zasedba
Galerija (10)
Zasedba
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
posebni učinki
vizualni učinki
sektor kamera
kaskaderji
sektor zasedba
sektor kostumografija
poprodukcija
sektor glasba
mentorstvo in strokovno sodelovanje
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
Glasba
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
hrvaško: Koristeći različite stilske registre – od nadrealizma i ironije do duhovitosti i ludizma, vješto preplićući igrano i dokumentarno, u režiji koja od prvog do zadnjeg trenutka kontrolira to obilje materijala te precizno oblikuje ritam i ton filma, Igor Bezinović stvorio je razigran film koji istovremeno zabavlja, propituje te izmiče očekivanjima.
Izrazno izviren, zgodovinsko zanimiv in politično aktualen film Fiume o Morte! Igorja Bezinovića predstavlja svež in izjemno avtentičen ustvarjalni vzlet dokumentarnega filma v širši regiji.
angleško: We were impressed by the film’s playful use of archival footage and reenactment to shed light on a too-little-known episode of European history. Whilst full of dry, self-reflexive humour, the film manages to use its creative exploration of history to provide in-depth commentary on worrying contemporary political developments, specifically the rise of the global far-right. We applaud the film’s effortless combination of experimentation and accessibility – not least due to its excellent editing – which serves to convey a timely warning against the formation of authoritarianism.
Živimo v času, ki nas vsak dan spominja na nevarnosti preteklosti. Ideologije kot je fašizem, za katere smo verjeli, da so premagane, se vračajo, bolj perfidne in zamaskirane v sodobni jezik, a še vedno uničujoče. V času, ko gledamo vojno v Ukrajini, genocid v Gazi in nove konflikte po svetu, je film Fiume o Morte močno opozorilo. Skozi zgodbo o fašistični vladavini Gabrijela D'Annuncija na Reki nas režiser Igor Bezinović popelje v obdobje med obema vojnama in pokaže, kako oblast, ko je ne omejujeta zakon ali morala, pušča globoke brazgotine v družbi. To ni le film o preteklosti. Fiume o Morte! je drzen avtorjev komentar, poln ironije, ki temelji na manj znanem arhivu in natančnem vpogledu v današnji trenutek. Bezinović se ne izogiba težkim temam – razkriva mite in se sooča z revizionizmom v sodobni Hrvaški.
angleško: This is a film where people and public spaces are used as co-conspirators in exploring the past through the prism of contemporary Europe. At times of the rise of ultra-nationalism within a contemporary European context, the film playfully grapples with the past not as a closed chapter, but as a living reality. Unless we engage the past as a living present it will insist in ways that are not only a warning for the future, but threaten the very possibility of equitable co-existence and a life livable for not only those that have recourse to assert power. The film’s clash of staged reconstruction with real life refreshingly sheds light on the way history is continually present rather than preserved in aspic. While it is a playful and mischievous film, it presents a mirror to our present day.
Recourse to ultra nationalism, and even fascism, resides in the core of national identity, it is already inside of us as a form of knowledge we should be afraid to forget, and continuously need to process in order to forgo its grip. It is a reality we remember from movies, literature, billboards and books. These are memories that travel as far as the history of a nation. So we need to make history anew, again and again, to not only unforget, but beget the world we wish there was, for all of us.
Hrvaški režiser Igor Bezinović je z neprecenljivo pomočjo slovenskega direktorja fotografije Gregorja Božiča ustvaril povsem edinstven film o brutalnem in bizarnem dogodku iz let po prvi svetovni vojni. Osupljiva kombinacija arhivskih posnetkov in poustvarjanja – to je živ, dihajoč film, ki oživi zgodovino, kot je to uspelo le malo filmom.
Direktor fotografije Gregor Božič sugestivno in brezhibno prepleta svetlobo in senco preteklosti in sedanjosti, dveh obdobij, ki ju ločuje več kot stoletje. Njegova fotografija v sedanjosti obuja občutke preteklih dogodkov in političnih travm.
hrvaško: Spajajući prošlost i sadašnjost te smještajući povijesne elemente u suvremene prostore scenografija u filmu Fiume o morte stvara duhovit i apsurdan kontrast koji vizualno i značenjski obogaćuje film.
hrvaško: Pretvarajući građane Rijeke u povijesne figure maska u filmu Fiume o morte istovremeno evocira povijesnu epizodu i služi kao alat ironije, postajući time jedan od ključnih elemenata koji stvaraju originalan svijet ovog hibridnog dokumentarca.
hrvaško: Produkcija filma Fiume o morte svojom predanošću poduprla je zahtjevnu režijsku koncepciju te iznijela ogroman poduhvat spajanja prošlosti i sadašnjosti, masovnih scena, naturščika i kostimirane akcije omogućivši tako jedinstveno filmsko ostvarenje.
hrvaško: Kostimi u filmu Fiume o morte s jedne strane uvjerljivo oslikavaju povijesno razdoblje, dok s druge strane svojom povremeno namjernom i šaljivom nezgrapnošću donose filmu ironijski sloj, kao i kritički komentar.
hrvaško: Casting u filmu Fiume o morte briljantno spaja fikciju i stvarnost, pretvarajući sam proces castinga u ključan dramaturški element filma. Uključivanjem građana Rijeke i autoironijskim pristupom, glumačka postava postaje produžetak režijske ideje, dajući filmu slojevitost i duhovitost.
“Fiume o morte” – 6.000 EUR Festival
Nominacije
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Financiranje
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Dokumentarno-igrani autorski prikaz kronologije D’Annunzijevog osvajanja Rijeke 1919. godine. Fiktivni Narator priča svoje osobno svjedočanstvo o tom povijesnom događaju. Eklektični vizualni pristup u kojem se rekonstrukcijama scena, glumljenim scenama od strane današnjih Riječana te arhivima (snimkama i fotografijama) u javnom prostoru i kolektivnom pamćenju građana želi oživiti razdoblje u kojima je njihov multikulturni provincijski grad doživio neočekivanu i burnu transformaciju. Projekt je podržan i na razvoju scenarija i na razvoju projekata pri HAVCu.
Komisija: Polona Petek, Miha Hočevar, Igor Palčič, Simon Tanšek (nadomestni član) Obrazložitev komisije
»Fiume o morte je dokumentarni celovečerni filmski projekt o na videz obrobnem zgodovinskem dogodku, "slavnostnem" vkorakanju Gabriella D’Annunzia v Reko septembra leta 1919, njegovi skoraj dveletni okupaciji mesta in razglasitvi Reke kot neodvisne mikro italijanske države. Tema dokumentarnega filma je vsekakor univerzalna s stališča sociološko ikonografske iniciacije evropske fašistične ideologije, saj je D'Annunzievo reško obdobje vplivalo na Mussolinija in njegovo zasnovo italijanskega fašizma. V tem pogledu je projekt tudi relevanten, ker obilno postreže z zgodovinskimi dejstvi in njihovo rekonstrukcijo, kar obeta izvirno ponazoritev obrobnega, čeprav zelo pomenljivega zgodovinskega dogodka. Struktura zgodbe v scenariju sledi kronološkim dejstvom in se hkrati posveča detajlom, posamičnim dogodkom in človeškim dejavnikom. Prepričljivost zgodbe je zagotovljena v obsežnem arhivskem gradivu, v sodobnih rekonstrukcijah zgodovinskih detajlov, s sodobnimi meščani v sodobnem mestu. Karakterizacija likov je povsem odprta, saj je mestoma podvržena sodobnim rekonstrukcijam, najbrž tudi manjšim improvizacijam, ki so nujne pri takšnem vzpostavljanju pripovednega načina v dokumentarnem filmu. Pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor je velika, ker gre za spregledan, čeprav pomenljiv zgodovinski trenutek. Navzočnost Slovenije, Slovencev, slovenskega jezika oziroma slovenske kulture v scenariju je majhna, vendar obstaja.
Odmevnost ustvarjalnega dela režiserja na avdiovizualnem področju je precejšnja. Prepoznan je tudi mednarodno. Slovenska kinoteka je organizirala retrospektivo njegovih del. Njegov igrani celovečerec Kratki izlet je bil leta 2017 najboljši hrvaški film.
Angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe filma je deloma prisotna v produkciji in angažiranju slovenskih arhivov, angažiranost tehničnih zmogljivosti v Republiki Sloveniji pa obstaja v
snemalnih lokacijah v Sloveniji in post produkciji zvoka. Odmevnost dela glavnega producenta na avdiovizualnem področju je za enkrat odmevna predvsem znotraj dokumentarne produkcije, medtem ko je slovenski koproducent bolj prepoznan po igranih projektih v slovenskem okolju.
Finančni načrt in predračun filma sta v glavnem utemeljena in podprta z ustreznimi potrdili.«.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.