Fiume o morte!Expected delivery: Q3 2023

  • Documentary Film
  • s.d.
  • Croatia, Slovenia, Italy

Citizens of the Croatian town of Rijeka (Fiume) retell, reconstruct and reinterpret a ludicrous story of the 16-month occupation of their city that happened in 1919 when Gabriele D’Annunzio, the poet, dandy and preacher of war, proclaimed it a Regency of his own.

Director Igor Bezinović
Awards 2 awards

Writing

screenwriter

Direction

director

Production

producer
producer
co-producer
co-producer

Cinematography

director of photography
director of photography

Editing

film editor
Laser Film Award (Jury Award)
best film (Feature Length, Fiction)
2023

When East Meets West and Trieste Film Festival are proud to present the second edition of This is IT, a competition exclusively dedicated to long feature fiction films hybrid works with a strong visual and artistic approach produced or co-produced by Italian producers. Selected teams will have the chance to present their works and screen 10′ of their films to an exclusive panel of more than 30 international sales agents, festival programmers and buyers. This is IT will select up to 5 long feature fiction films and an international jury will deliver the LASER FILM Award, a special in kind prize consisting in the colour grading of one film (40 hours of work, technician included) of the value of approximately 10.000 EUR

Award (Tradercraft Award)
------- (Work-in-progress)
2023

“Fiume o morte” – 6.000 EUR Festival

Production countries
Croatia, Slovenia, Italy
Technical data
Budget

All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.

Grants
Redni letni javni razpis za sofinanciranje realizacije slovenskih manjšinskih koprodukcijskih projektov za leto 2018

»Fiume o morte je dokumentarni celovečerni filmski projekt o na videz obrobnem zgodovinskem dogodku, "slavnostnem" vkorakanju Gabriella D’Annunzia v Reko septembra leta 1919, njegovi skoraj dveletni okupaciji mesta in razglasitvi Reke kot neodvisne mikro italijanske države. Tema dokumentarnega filma je vsekakor univerzalna s stališča sociološko ikonografske iniciacije evropske fašistične ideologije, saj je D'Annunzievo reško obdobje vplivalo na Mussolinija in njegovo zasnovo italijanskega fašizma. V tem pogledu je projekt tudi relevanten, ker obilno postreže z zgodovinskimi dejstvi in njihovo rekonstrukcijo, kar obeta izvirno ponazoritev obrobnega, čeprav zelo pomenljivega zgodovinskega dogodka. Struktura zgodbe v scenariju sledi kronološkim dejstvom in se hkrati posveča detajlom, posamičnim dogodkom in človeškim dejavnikom. Prepričljivost zgodbe je zagotovljena v obsežnem arhivskem gradivu, v sodobnih rekonstrukcijah zgodovinskih detajlov, s sodobnimi meščani v sodobnem mestu. Karakterizacija likov je povsem odprta, saj je mestoma podvržena sodobnim rekonstrukcijam, najbrž tudi manjšim improvizacijam, ki so nujne pri takšnem vzpostavljanju pripovednega načina v dokumentarnem filmu. Pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor je velika, ker gre za spregledan, čeprav pomenljiv zgodovinski trenutek. Navzočnost Slovenije, Slovencev, slovenskega jezika oziroma slovenske kulture v scenariju je majhna, vendar obstaja.
Odmevnost ustvarjalnega dela režiserja na avdiovizualnem področju je precejšnja. Prepoznan je tudi mednarodno. Slovenska kinoteka je organizirala retrospektivo njegovih del. Njegov igrani celovečerec Kratki izlet je bil leta 2017 najboljši hrvaški film.
Angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe filma je deloma prisotna v produkciji in angažiranju slovenskih arhivov, angažiranost tehničnih zmogljivosti v Republiki Sloveniji pa obstaja v
snemalnih lokacijah v Sloveniji in post produkciji zvoka. Odmevnost dela glavnega producenta na avdiovizualnem področju je za enkrat odmevna predvsem znotraj dokumentarne produkcije, medtem ko je slovenski koproducent bolj prepoznan po igranih projektih v slovenskem okolju.
Finančni načrt in predračun filma sta v glavnem utemeljena in podprta z ustreznimi potrdili.«.

2018
source: Slovenski filmski center

Contact the editors