- prvenec
Moja Vesna
- Celovečerni igrani film
- 80' 57''
- 2022
- Slovenija, Avstralija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Desetletna Moja živi v predmestju Melbourna z žalujočim slovenskim očetom in nosečo dvajsetletno sestro Vesno. Ker se ne more sprijazniti z materino nenadno smrtjo, se Moja raje pripravlja na rojstvo otroka, medtem ko se Vesna zapleta v lastne težave. Odločna in vedra Moja zaman upa, da bo Vesna sčasoma zapolnila praznino v njenem življenju, ki jo je za sabo pustila pokojna mama.
Režija
Zasedba
Razvoj projekta
Projekt je bil razvit na TIFF Talent Lab (2017), Torino Script Lab (2018) in Cannes’ Cinéfondation Residence (2018).
Galerija (48)
Videi (1)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
vizualni učinki
sektor kamera
sektor zasedba
poprodukcija
sektor glasba
mentorstvo in strokovno sodelovanje
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
Glasba
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Sara Kern je režiserka in scenaristka mlajše generacije, ki je s svojim celovečernim prvencem Moja Vesna dosegla umetniški uspeh in priznanje, kakršno uspe le redkim. Film je svetovno premiero doživel v tekmovalnem programu Generacija Kplus na 72. Filmskem festivalu v Berlinu, enem najuglednejših filmskih festivalov na svetu. Po premieri je prejel številne pozitivne strokovne ocene in začel dolgo ter uspešno mednarodno festivalsko pot. Med drugim je režiserkaprejela tudi priznanje Društva slovenskih filmskih režiserjev in režiserk ter nagrado za najboljšo režijo na 25. Festivalu slovenskega filma. Pri tem velja izpostaviti enotnost strokovnih ocen, v katerih prepoznavajo avtoričin izjemen čut za delo z igralci, sposobnost ustvarjanja kompleksnih čustvenih prizorov in zmožnost, da kot režiserka poveže vse elemente filmskega jezika v izjemno pripovedno celoto. Film Moja Vesna je zgodba o soočanju z izgubo. Družino slovenskih izseljencev v Avstraliji prizadene smrt matere, pri čemer se z bolečino sooča vsak na svoj način. Oče (Gregor Bakovič) beži v samoto in tišino, starejša noseča sestra Vesna (Mackenzie Mazur) piše poezijo in izgublja tla pod nogami, najmlajša hči Moja (Loti Kovačič) pa prevzame breme skrbi, ki je preveliko za njena otroška ramena. Odlika filma so številni detajli, ki jih Sara Kern kot režiserka sestavi v pretresljivo celoto. Film je izjemna impresija avstralske pokrajine, neskončnega morja, peščene obale, majhnih hišk v predmestju in krhkih medčloveških odnosov, katerim vsak trenutek razvoja zgodbe grozi, da bodo povsem razpadli. Sara Kern je s filmskim prvencem Moja Vesna dosegla več prelomnih umetniških dosežkov. Ustvarila je presunljivo lep filmski portret družine. Poleg tega gre za zelo uspešen festivalski film in prvo uradno slovensko-avstralsko koprodukcijo. Vse to so dosežki, ki so svojevrstni mejniki slovenske kinematografije in neprecenljivo bogatijo naš kulturni prostor. (Odlomek iz obrazložitve Strokovne komisije za avdiovizualne umetnosti)
Režiserka ustvarja doživeto nasprotje med mlado sestro, ki prezgodaj prevzema breme odgovornosti, in starejšo sestro, ki te odgovornosti ne sprejema in je izrazito romantičen, tragičen lik, nekje ob njiju pa se izgublja disfunkcionalni oče. Izrazito intimističen pristop, zlit v eno s kamero, igralci in zvokom, se preko realističnega pristopa odpira v skoraj simbolno subjektivno doživetje.
Kot za vsako zimo pride poletje, tudi smrt poraja novo življenje, a ni vsaka smrt naravna in ni vsako rojstvo zaželeno. Režiserka s pretanjenim čutom in globokim razumevanjem mlade osebe vodi glavno igralko skozi zahtevno vlogo otroka, ki preveliko breme prevzema bolje od tistih, ki bi ji z bremenom bili dolžni pomagati. Odlična fotografija in kamera še poudarjata tesnobno situacijo, a na koncu vendarle ostane upanje za novo poletje.
Med pogrešanjem izrazitih dramskih ženskih likov v letošnji filmski beri nas je s svojo prezenco, skrivnostnostjo, igralsko doslednostjo in fotogeničnostjo očarala mlada Loti Kovačič. Čutimo, kako se bolečina in težko soočanje s tragedijo mamine smrti v njej borita s plemenitostjo, skrbjo za družino in voljo do življenja.
Nominacije
IRIS 2022 Podjetje NUFRAME zmagovalcu v tej kategoriji nudi postprodukcijske storitve v vrednosti 2.000 EUR.
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Drama z močnim emocionalnim nabojem o nefunkcionalni družini, ki žaluje za umrlo materjo. Pripovedovana je iz perspektive otroka, mlajše hčerke Nike, ki materinski substitut obupano išče v svoji starejši, socialno neprilagojeni in visoko noseči starejši sestri Vesni, ki že svoje materinstvo le stežka prenaša. Kljub naslovu je osrednji lik Nika, ki se ob prezaposlenem, sicer ljubečem očetu počuti osamljeno, s svojimi ganljivi poskusi, da bi se približala Vesni, da bi jo razumela, da bi jo »normalizirala«, da bi le-ta vzljubila svojega še nerojenega otroka. Nikina misija prezgodaj odraslega otroka je tlakovana z nesporazumi, neuspehi in dokončno resignacijo, ko spozna, da sestre ne bo spremenila. A film se ne zaključi pesimistično, saj Vesna, ki odide in doma pusti novorojenčka, odreši družino svoje težavne prisotnosti in s tem konstituira novo. Tema je univerzalna, relevantna in izvirna.
Struktura scenarija je premišljena in prepričljiva. Karakterizacija likov znotraj zgodbe in dialogi še dodatno podkrepijo zgodbo filma in jo zato naredijo še bolj originalno ter privlačno.
Film, ki se dogaja med slovenskimi izseljenci v Avstraliji in čigar večinski jezik je sicer angleščina, ima velik mednarodni festivalski potencial, privlačen pa je tudi za slovenski prostor, saj prvič odkriva svet slovenskih izseljencev in njihovih problemov.
Režiserka izkazuje ustrezno univerzitetno izobrazbo filmske smeri.
Kljub temu, da gre za mlado režiserko, si je s svojim dosedanjim ustvarjanjem na področju kratkega filma ustvarila zaupanje, da lahko naredi naslednji korak k celovečernemu igranemu filmu.
Režijski koncept filma je jasno predstavljen in ponuja zelo zanimivo vizualno podobo filma, ki bi lahko bila zelo unikatna v slovenskem in mednarodnem filmskem prostoru.
Producent CVINGER ima realiziranih nekaj prepoznavnih filmskih del, na primer: Družina, Zimske muhe, Srečno, Orlo!, Kdo je Gal?.... S filmi je sodeloval na domačih in tujih festivalih.
Naslov projekta
Prijavitelj
Režiserka
Znesek sofinanciranja v €
Intenzivnost državne pomoči
Vesna
CVINGER FILM
Sara Kern
350.000 EUR
39,71%
Producent je navedel 6 projektov, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, pri 3-tih je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil. pri 2 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta več kor 2 let. V enem primeru veliko odstopanje med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanega projekta, slednja je bila bistveno višja. V ostalih primerih v večji meri odstopanj ni.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v razvoj scenarija, v razvoju ima vložke dveh mednarodnih koproducentov Film Victoria (ima potrdilo) in Screen Australija. Producent ima zaprošena sredstva na RTV SLO, Screen Australia, Medienboard Berlin-Brandemburg.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Skupaj s razvojem je producent projekt ocenil na 1.010.753,00 €. Za produkcijo, promocijo in distribucijo je producent zaprosil SFC za 350.000,00 €, kar samo po sebi ne zagotavlja večinsko slovenskega filma brez dodatnega vira financiranja v Sloveniji. Producent predvideva 40%, 40%, 20%. Producent je na predstavitvi projekta pojasnil, da bo velika večina slovenskih finančnih sredstev potrošeno v Sloveniji kljub temu, da se film v celoti snema v Avstraliji. Delež zagotovljenega financiranja od predvidene vrednosti projekta (A+B+C) je večji od 10 odstotkov.
Načrt promocije in distribucije v RS je primerno pripravljen. Iz finančnega načrta je razvidno da je producent sredstva za promocijo in distribucijo zaprosil na SFC. Predvideva uspeh na mednarodnih festivalih in ta bo doprinesel k gledanosti v Sloveniji. Medijska prisotnost v Sloveniji bo še dodatno povečana z medijskimi objavami na RTV SLO. Za promocijo predvideva PR kampanjo, oglaševanje na facebook, Twiter, Youtube, plakati, festivali, tiskani mediji. Pripravili bodo napovednik in teaserje. Predviden distributer v Sloveniji je Demiurg.
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.