Gora se ne bo premaknila
- Celovečerni dokumentarni film
- 94'
- 2025
- Slovenija, Francija, Severna Makedonija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Med 600 ovcami, ki jih visoko v makedonskih gorah varujejo velikanski ovčarski psi, stoji koča, iz katere se sliši otroški smeh. Bratje, od katerih ima najmanjši osem let, se v prostem času skupaj igrajo in pogovarjajo o smislu življenja. Kakšna prihodnost jih čaka?
Režija
zasedba
Izjava režiserja/-ke
Da bi se dotaknil izginjajočega sveta, moraš postati del njega. In to me je zanimalo. Zvok nevihte na gori, kjer se ne moreš nikamor skriti. To lahko opišeš samo z zvokom.
Galerija (65)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
zvok
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
sektor kamera
scenska tehnika
poprodukcija
sektor glasba
Organizacije
produkcija
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Režiserka Petra Seliškar je ustvarila nepozaben dokumentarec o izginjajočem načinu življenja. Njena režija usklajuje osupljive pokrajine z natančno opazovanimi osebnimi podrobnostmi, s čimer ustvarja film, ki je hkrati epski in intimen in ki bi ga lahko označili za enega najlepših filmov o fantih.
Gora se ne bo premaknila je opazovalni dokumentarni film Petre Seliškar, ki s pretanjenim občutkom za ritem in podrobnosti prinaša neolepšan, a poetičen vpogled v pastirsko eksistenco treh mladih bratov v severnomakedonskih gorah, kjer rutina postane obenem sreča in prostor za dvom. Na ozadju navidezne idile se izrisuje globlja pripoved o smislu, bližini in minevanju, ki se izteče v tiho poetično neizogibnost bivanja. Režiserka gledalca na nevsiljiv način vseskozi spodbuja k razmisleku o tem, kdo je dejansko bolj »odmaknjen« od pojma življenja.
Montaža filma Gora se ne bo premaknila je izmenično kontemplativna in vznemirljiva, tako kot vsakdanje življenje, ki ga prikazuje, in gledalcu omogoča, da dogodke doživi tako kot protagonisti filma. Je odličen primer tako imenovane nevidne montaže, ki doseže svoje cilje, ne da bi pritegnila pozornost nase.
Film subtilno in premišljeno prikazuje življenje treh bratov v gorah Severne Makedonije, nastal pa je v koprodukciji Slovenije, Francije in Severne Makedonije ter nosi pečat intimnega dokumentarnega opazovanja vsakdanjega življenja. Vsako leto trije bratje — Zekir, Zarif in Zani — preživijo več mesecev v gorah, kjer skrbijo za družinsko čredo. Starejša brata vodita ovce po višjih pašnikih, najmlajši ostaja v spodnji koči in skrbi za krave. Njihov ritem je določen z delom, ki se ponavlja iz dneva v dan, a med tem ostajajo trenutki za igro, smeh in pogovor.
V tej odmaknjeni pokrajini se bratje soočajo z vprašanji odraščanja: kdo so kot posamezniki, kaj jih povezuje kot brate, in ali je v tem načinu življenja mogoče najti stabilnost, svobodo ter prihodnost. Film izstopa po občutljivem opazovanju, vizualni poetičnosti in čustveni iskrenosti, zaradi česar je žirija prepoznala njegov poseben prispevek k sodobni dokumentarni produkciji.
Režiserka Petra Seliškar je ustvarila mojstrsko čist dokumentarec, ki očara tako s svojo zgodbo kot z estetiko. Meditativno dokumentarno potovanje ponuja fascinanten vpogled v življenja štirih bratov, ki jim je družinska tradicija namenila, da živijo kot osamljeni pastirji na Šar planini. Film odpira vprašanja o vrednotah starodavne povezave med človekom in naravo ter postavlja trajnostno naravnanost tradicije kot ogledalo današnjemu času.
Projekcije
Razširjeni podatki
Dežela Šara (slovenščina) (delovni naslov)
The Mountain Won't Move (angleščina)
Dežela šarplaninca (slovenščina) (delovni naslov)
Tehnični podatki
Financiranje
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Vojko Anzeljc, Matjaž Ivanišin, Haidy Kancler Obrazložitev komisije
Zarif je petnajstletni ovčji pastir iz družine Zekirov, ki živi v tradicionalni vaški skupnosti Jabolčište ob vznožju Šarplanine v Severni Makedoniji. Če ga vprašaš, ali razmišlja o odhodu, te pogleda naravnost v oči in reče: “To je najlepši kraj na svetu. Tu sem srečen. Če bom odšel od tod, se ne bom nikoli vrnil." Dežela Šarplaninca je film, ki govori o zelo mladem fantu in njegovem zelo posebnem času odraščanja. Gre za izjemno zgodbo. Komisijo je še posebno navdušilo nadaljevanje zgodbe, ki je presenetila same avtorje dokumentarca. Zarif je med pripravo na snemanje in observacijo namreč odrasel postal polnoleten in pobegnil iz planine v širni svet. Dobesedno se je zgodil film.
Avtorica iz dokumentov nakazuje svoj subtilni pristop k liku, njegovi intimi in zmožnosti prisluhniti njegovi zgodbi. Zgodba je neverjetna in zelo slikovita.
Gre za film, ki je za mednarodno občinstvo morebiti celo bolj zanimiv kot za domače, zaradi tega pa daje slovenski kinematografiji neko dodano vrednost.
Komisija: Maja Weiss, Igor Palčič, Goran Vojnović, Simon Tanšek (nadomestni član), Polona Petek (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Dežela Šarplaninca je dovolj zanimivo zasnovana kot celovečerni dokumentarni film, da si zasluži sredstva za nadaljnji razvoj. Univerzalnost in relevantnost teme ne tičita toliko v njenem osrednjem motivu otroških pastirjev kot v njegovih širših implikacijah: gre za arhetipski prikaz človekovega harmoničnega sobivanja z naravo, h kakršnemu se v zadnjem času, upravičeno ali ne, vse bolj obrača in o njem ponovno premišljuje zahodni človek v iskanju bolj pristnega, minimalističnega življenjskega sloga, ki bi manj obremenjevalo tako njegovo lastno zdravje kot dobrobiti narave. Film sledi trem pastirjem, ki živijo visoko v gorah, odmaknjeno, kot da razviti svet z vsemi svojimi sodobnimi komunikacijskimi sredstvi sploh ne bi obstajal. Družijo se zgolj med sabo ter s čredo svojih ovac in ovčarskih psov. Zasnova projekta in mladost osrednjih likov odpirata mnogo možnosti za razvoj junakov. Kaj se bo zgodilo, ko se v njih prebudi seksualnost? Kaj bi lahko načelo načeloma idilično življenje v gorah? Ali bodo zdržali v svoji odmaknjenosti? Vse to so izzivi, ki jih odpira projekt, poleg osnovnih vprašanj, ki zadevajo vse nas: je res življenje v skladu z naravo tako pravljično? Gre tu morda za izkoriščanje otrok zaradi revščine?
Čeprav je avtorsko stališče v vlogi nekoliko pomanjkljivo ubesedeno, je iz priloženega vizualnega gradiva razvidno, da so tako junaki kot lokacija zelo slikoviti in ponujajo zanimivo, izvirno zgodbo, ki se tiče vseh nas in odpira večne dileme: kdo smo, kam gremo in kaj na poti izgubljamo. S tega stališča ocenjujemo, da bi utegnil biti film relativno privlačen za mednarodno občinstvo.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.