Kino Volta
- Celovečerni dokumentarno-igrani film
- 85' 2''
- 2024
- Slovenija, Italija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Zgodba Kina Volta se dogaja v začetku 20. stoletja, v času razcveta »nove umetnosti« – kinematografije, ki je bila takrat na pohodu in je skupini nadobudnih Tržačanov v povezavi s takrat še neznanim pisateljem Jamesom Joyceom odprla možnost, da so se zapisali v filmsko zgodovino Slovenije, Italije, Irske in Romunije.
Režija
Izjava režiserja/-ke
Jamesa Joycea vsi poznamo, ne poznamo pa tržaških podjetnikov, ki so z njim odprli Kino Volta v Dublinu. To je bilo izhodišče za ta dokumentarec. Želel sem posneti zelo tržaški film, poklon svojemu mestu in ljudem, ki so sodelovali pri tem podvigu.
Galerija (69)
Zasedba
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor zvok
Organizacije
produkcija
Glasba
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Dokumentarni film režiserja Martina Turka se na svojevrstni ravni sooči z dokaj neznano strastjo Jamesa Joycea in skupine tržaških zanesenjakov, ki so s Kinom Volta postavljali začetke slovenske kinematografske dejavnosti. Skozi proces nastajanja gledališke igre nam približa osebe izpred stoletja in večnacionalnost mesta v zalivu, ki se še danes odslikava ne le v filmski umetnosti, ampak tudi tukaj in zdaj.
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Kino Volta je dokumentarni film, ki se loteva neznanega poglavja iz skupne slovensko italijanske zgodovine kino podjetništva z začetka 20. stoletja v Trstu, ki je bil takrat drugo najpomembnejše mesto avstroogrske monarhije. Trije tržaški podjetniki slovenskega rodu so se znašli z ramo ob rami z Jamesom Joyceom, enim najpomembnejših modernističnih pisateljev prejšnjega stoletja, takrat še neznanim in zadolženim učiteljem angleščine v Trstu, v poslovnem podvigu odpiranja lokalne in mednarodne kinematografske verige v irskem Dublinu in romunski Bukarešti. Izjemno zanimiva in povrh vsega še neznana zgodba bi si vsekakor zaslužila filmsko obdelavo, saj obravnava različne vidike zgodovinske multikulturnosti tega prostora, ki odzvanjajo še danes.
Skozi zgodbo, za katero naj bi pripovedovalčev tekst napisal pisatelj Drago Jančar, sicer avtor eseja Kino Volta, nas zaradi pomanjkanja arhivskega gradiva popelje igralec Danijel Malalan v kostumu z začetka 20. stoletja, posnet na super 8 mm film, ki naj bi pričaral vzdušje historičnega Trsta. Avtorsko stališče je razvidno, tematika pionirskih časov novega medija, ki je spremenil percepcijo 20. stoletja, je relevantna, izvirna in univerzalna.
Film je privlačen za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor.
Gre za režiserja, ki ima pomemben opus na polju ustvarjalnega dela na področju avdiovizualnega ustvarjanja. Njegovi filmi so bili priznani tako doma kot tudi v tujini.
Režijski koncept je jasno predstavljen in izvira iz same tematike, in jo tudi nadgrajuje z modernimi pristopi. Kar je tudi pomembno, je, da avtor dokumentarnega filma pozna prostor, saj je sam odraščal v Trstu in se to se še dodatno občuti pri obravnavi teme.
Producent ima realiziranih več prepoznavnih filmskih in AV del različnih zvrsti (igrani in dokumentarni projekti, tudi mednarodne koprodukcije), z njimi je sodeloval na domačih in tujih festivalih in pridobil tudi nekaj nagrad, zlasti domačih. Nekateri filmi so imeli veliko uspešnost v domači distribuciji, nekoliko manjša pa je odmevnost producenta v mednarodnem prostoru. Modelar, Življenje v glavi, Samotarji, Tkanje pogledov: Jože Dolmark.
Producent je navedel 4 projekte, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, samo pri 1 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil. Večjih odstopanj med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanih projektov ni bilo.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v razvoj scenarija. Za projekt je pridobil dva mednarodna koproducenta: QUASAR MULTIMEDIA - Italija, PLANET KORDA PICTURES – Irska. Zagotovljena ima že sredstva pri FVG AUDIOVISUAL FUND DEVELOPMENT. Zaprošena bodo sredstva pri FVG FILM COMMISSION, FVG FUND FOR PRODUCTION in MIBAC Italia. Zaprosil je tudi sredstva na RTV SLO.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Skupaj s razvojem je producent projekt ocenil na 348.800,00 €. Za produkcijo, promocijo in distribucijo je zaprosil SFC za 68.500,00 €. Delež zagotovljenega financiranja od vrednostii projekta (A+B+C) je manjši od 10 odstotkov.
Načrt promocije in distribucije v RS je dobro pripravljen. Načtovano predvajanje v Kino art mreži, festivali, internetna distribucija, predvajanje na TV SLO. Producent ima predpogodbo s distributerjem FIVIA.
Komisija: Živa Emeršič, Blaž Lukan, Matevž Luzar, Klemen Dvornik (nadomestni član)
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.