3. december 2024

Dnevi slovenskega filma v Berlinu

Dnevi slovenskega filma bodo potekali od 12. do 15. decembra v Kinu Sputnik z naslovom: Med trilerjem in esejem: SloVision 2024 - dnevi slovenskega filma v kinu Sputnik Kreuzberg. Ob tem so to tudi filmi med vsakdanjikom in zgodovino, bi lahko rekli. V napovedi so  zapisali, da je »slovenska kinematografija namreč tako raznolika kot pokrajine, ki se raztezajo med Alpami in Jadranskim morjem, in tako pestra kot številne kulture, ki se tam prepletajo. Filmska scena je temu primerno ustvarjalna in dinamična.«

Od 12. do 15. decembra bo Slovenski kulturni center SKICA Berlin v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom ter programskim kuratorjem Berndom Buderjem v berlinskem kinu Sputnik predstavil šest igranih in dokumentarnih filmov, ki prikazujejo to edinstveno raznolikost sodobne slovenske kinematografije. V napovedi dogodka so tudi  zapisali, da so »to filmi, v katerih ni lažnih junakov, temveč resnični ljudje. Filmi, ki se dotikajo vprašanj identitete in teorij zarote, med filmom ceste in eksistencialističnim psihološkim trilerjem. Filmi, ki prehajajo med absurdnostjo današnjega vsakdana in zgodovinsko resnostjo, pri čemer z lahkotnostjo in brezkompromisno analizo razkrivajo bistvo – tako osebno kot politično. Zgodbe so tematsko in vsebinsko izjemno aktualne – od intimnih soočenj z resnimi boleznimi in vprašanj o pomenu družinskih vrednot v sedanjosti, do problematike desničarskega ekstremizma in raziskovanja preteklosti, katere protagonisti počasi izginjajo.«

V psihološki drami Odrešitev za začetnike scenaristka in režiserka Sonja Prosenc prikazuje družino iz višjega srednjega razreda, ki se znajde med krizami odnosov in strahom pred tujci. V Zbudi me se Marko Šantić na prefinjen način ukvarja s kolektivno amnezijo, s katero tako radi iz naše zavesti izrinjamo skrajni desničarski ekstremizem: neonacist se po nesreči prebudi iz kome brez spomina. V filmu Gepack Žige Kukoviča se štirje fantje iz slovenskega podeželja odpravijo na potovanje na glasbeni festival ob jadranski obali. Neodvisni celovečerni prvenec med nostalgijo filmskih potovanj in hitrostjo TikToka. V Inventuri, prvencu Darka Sinka se meščanski inženir po anonimnem napadu znajde pod velikim pritiskom; iz negotovosti se razvije strah, iz strahu paranoja, dokler ni le še korak do teorije zarote. V Zajeti v izviru – Slovenski otroci  Lebensborna se režiserka Maja Weiss, katere filmi so bili že večkrat prikazani v okviru programa Panorama na Berlinalu, ukvarja s temnim poglavjem slovensko-nemške zgodovine: z nasilnim odvzemom oziroma krajo slovenskih otrok in njihovo preobrazbo v Nemce v okviru brutalnega nacističnega programa „Lebensborn“. Petra Seliškar s Telesom prinaša odmeven film o preživetju: s kombinacijo osebne bližine in eksperimentalne distanciranosti spremlja svojo prijateljico Urško v dvajsetih letih boja za preživetje proti redki bolezni.

Slovenski filmi se letos vračajo v kino Sputnik, po lanskoletnem retrospektivnem gostovanju v kinu Arsenal, kjer so ob novih filmih prikazali tudi digitalno restavrirani film Dolina miru (1956) režiserja Franceta Štiglica in film Rezervni deli režiserja Damjana Kozoleta, ki se je leta 2003 uvrstil v glavni tekmovalni program Berlinala. Več o letošnjih filmih in program z urnikom je dostopen na tej povezavi.

Vir: Slovenski filmski center

POVEZANO