Šterkijada
- Celovečerni igrani film
- 77' 23''
- 2023
- Slovenija, Hrvaška
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Intimen portret družine Jureta Šterka, prvega Slovenca, ki je sam objadral svet, je poln humorja, a tudi neizprosne družinske dinamike in drame. Zgodba nenavadne triglave družine izpod Triglava, v kateri protagonisti podpirajo vsak svoj vogal hiše, jadrnica pa četrtega.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Jadralski podvigi in tragično izginotje očeta niso bili razlog za ta film. Kar me je pritegnilo, so bili trenutki v naši družini – žalostni, trpki, a hkrati komični in absurdni. Ti odslikavajo kompleksnost odnosov v naših življenjih.
Galerija (37)
Videi (1)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
sektor zvok
sektor kostumografija
poprodukcija
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Dugometražni igrani film Šterkijada s odobrenim sredstvima u iznosu 550.000 kuna intiman je portret obitelji Jure Šterka, prvog Slovenca koji je sam oplovio svijet, iz perspektive njegovog sina, redatelja filma Igora Šterka. Nagrađivani slovenski redatelj, u obiteljskoj drami Šterkijada pripovijeda priču o izazovima odrastanja uz osebujnog čovjeka kakav je bio njegov otac, ulazi u najintimnije kutke obiteljskog života i pripovijeda priču o odnosu s ocem, njegovom odnosu prema životu, obitelji i sportskim izazovima. Hrvatski producent je produkcija Švenk, a glavni producent slovenska A.A.C. Productions.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič Obrazložitev komisije
Komično tragična avtobiografska drama režiserja Igorja Šterka daje neolepšan vpogled v čustveno dinamiko neobičajne družine, v kateri je odraščal in ki jo je zaznamovala očetova neobvladljiva strast do jadranja. Kljub znanemu razpletu zadnjega maratonskega jadralskega podviga Jureta Šterka, se scenarij ne bere kot režiserjeva psihoterapija ali obračunavanje s staršema, temveč kot fikcija, resničnejša od življenja samega. Zgodba o človeku, ki si je upal postaviti svobodo na prvo mesto – pred družino, pred eksistencialno varnost, pred lastno eksistenco. Pripoved je dobro in duhovito strukturirana, saj organsko izhaja iz režiserjeve biografije, ko je bil od otroških let nehote priča zgodam in nezgodam burnega zakonskega življenja svojih staršev. Šterki(j)ada je po eni strani režiserjev poklon očetu, po drugi pa v formi igranega filma objektivni prikaz neke disfunkcionalnosti.
Obetamo si zrelejše, intimno pripeto in s tem globljo zgodbo uveljavljenega avtorja, čigar odmevnost na avdiovizualnem področju tokrat obljublja ne samo vizualno poetično obarvan, temveč tudi poglobljen avtorski izraz, ki se dotika arhetipskih vprašanj življenja in smrti, zapuščanja, odgovornosti, ter z jasno in kompleksno karakterizacijo likov kot tudi z dialogi nosi svežino, pripetost na resnično zgodbo, vse to pa obljublja tudi mednarodno privlačnost in prepoznavnost. Univerzalnost, relevantnost in izvirnost teme je prepoznana ne le v preizpraševanju svobode in pustolovskega duha, temveč tudi v vprašanju odgovornosti do družine, otrok, v stiskah, ki se porajajo in dolgu, ki ga prelaga očetovska figura na otroka in s tem terja davek tam, kjer ga ne bi smelo biti. Zrela refleksija z ironičnim podtonom razgalja avtorjev premislek o življenju.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda Obrazložitev komisije
Velika razlika je med privatizmi in osebno zgodbo in Šterkijadi uspe tisto, kar se včasih zdi nemogoče - da skozi izrazito privatno pove univerzalno osebno. Zgodba režiserjevega in scenaristovega očeta in njegove družine je fascinantna, struktura filma je za tip zgodbe idealna, dialogi so duhoviti, poetični
trenutki lepi in primerno umeščeni. Spretno so uporabljeni različni žanrski prijemi, od izrazito komičnih do pretresljivih in melanholičnih. Filmu bo razvoj koristil, saj je mestoma preobložen s praznim dogajanjem, ampak komisija meni, da kaže projekt velik potencial za kinematografski, avtorski film; zgodbi se vidi, da nima drugih namenov kot povedati globoko osebno zgodbo, ki bo skozi veteransko in občutljivo avtorjevo oko v prihodnosti dobila, upamo, še vizualno obliko.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.