KRAFFT - igralski filmski festival
- festival
- Basic info
- Galley
- Materials
- Festival editions
- Filmography (0)
- Awards
- Related people
- Related organizations
- Extended data
About
Gallery (13)
Festival editions
2023
Podeljuje SPU - Sekcija plesnih ustvarjalcev
Bienalno nagrado častni LOK
za izjemen opus plesnega ustvarjanja s prepoznavno poetiko in plesnim mojstrstvom na filmskem in avdiovizualnem področju prejme plesalec, koreograf, pedagog in umetniški vodja Iztok Kovač.
Avtorsko sodelovanje plesalca in koreografa Iztoka Kovača in filmskega režiserja Saša Podgorška v slovensko filmsko zgodovino ne prispeva le vrste filmskih dokumentov sodobnega plesa, temveč dobesedno vzpostavlja nov žanr: plesni film.
V spomin gledalcev sta za vedno zavrtala vprašanja, kako je plezati na vrh dimnika – in tam plesati (Vrtoglavi ptič), kako je plesati na vertikalni steni (Dom svobode), kako se je izviti iz rudarskega rova (Kaj boš počel, ko prideš ven od tod?). Na ta vprašanja Kovač odgovarja z nepozabnimi, ikoničnimi odgovori, kot je vrtoglava stoja na eni nogi z v krila odročenimi rokami prav na vrhu trboveljskega dimnika (Vrtoglavi ptič), strig z nogami v zrak odrinjenega telesa na navpični steni (Dom svobode) ali smrtno hladno (izo)gibanje plešočih teles med nihajočimi posodami rudarske garderobe (Vašhava).
Kovač spodnaša gotovost telesa – in plesa! – na dveh ravneh:
• z arbitrarnostjo zaporedja potez, ki jo najbolje uteleša naključnost meta kock v Domu svobode, spodnaša samoumevnost vnaprejšnjega programa in vnaša v akcijo moment logične negotovosti; • obenem pa z nenehnim izzivanjem gravitacije spodnaša samoumevnost običajnih razsežnosti in vnaša v gledalčevo percepcijo moment fizične nevarnosti.
Kar se godi vmes, med moteno percepcijo in obotavljajočo se akcijo, je rojstvo afekcije. Iskren ponos, pričakovanje tveganja, čarni strah … vse to so čustva, ki se pri Podgoršku in Kovaču izvijejo iz telesa, spolzijo po koži, zablesknejo v očeh, zatresejo sliko. Zato praviloma pretresejo oči in duha.
Sekcija plesnih ustvarjalcev Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev zato Iztoku Kovaču podeljuje bienalno nagrado častni LOK.
Stojan Pelko
NAGRADO GLAS RISANKE prejme Jurij Zrnec za vlogo Debelega Miška v kratkem animiranem filmu Timona Ledra Mišja hiša, Konrada v seriji V Goščavi, Meda v serijah Slastne medvedje zgodbe in Slastni medvedji recepti ter za vloge Berta, Psa, Hermana, Sandija in Denisa v risankah Kvartet rogov.
Jurij Zrnec v vlogi Debelega Miška navduši z bogato interpretacijo, saj gledalca skoraj brez besed, zgolj z medmeti in izmišljeno latovščino, mojstrsko vodi skozi najrazličnejša čustvena stanja, ta pa obogati z duhovitimi in virtuoznimi glasovnimi poigravanji, kakor zna le on. Konrad v njegovi polnokrvni interpretaciji zaživi kot živahen, dobrodušen junak, vse skupaj pa je popestreno s številnimi songi. Medo v serijah Slastne medvedje zgodbe in Slastni medvedji recepti prepriča s svojo preprostostjo in toplino, ki sta potrebni, da gledalca pridobi na svojo stran, v risankah Kvartet rogov pa pride do izraza Jurijev široki interpretativni spekter, saj hkrati upodobi več vlog, kar je za interpreta vedno svojevrsten izziv. Jurij ga je opravil z odliko. Zmožnost interpretacije različnih značajev, suvereni šarm in vsestranskost, ki jih virtuozno nadgrajuje z izrazitim občutkom za ritem in humor, se kažejo tudi na področju sinhronizacije. Igralska nagrada glas risanke je zato priznanje Juriju Zrnecu za njegov izjemni talent in predanost vsem vlogam ter hkrati zahvala za njegov nepozabni prispevek na področju sinhronizacije pri nas.
Špela Rozin je igralka, ki se lahko pohvali z zavidljivo igralsko kariero. Po številu filmov, v katerih je nastopila, se uvršča v sam vrh v slovenskem prostoru. Večino svoje igralske kariere je ustvarila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v tujini, kar njenim dosežkom doda samo še večji lesk. Špela Rozin je ena izmed redkih slovenskih igralk, ki je v svoji karieri pustila velik pečat tudi v tedanjem širšem jugoslovanskem prostoru in sodelovala z največjimi filmskimi ustvarjalci tistega časa. Svojo igralsko živost, radoživost in radovednost je ohranila vse do danes, zato jo pri svojih projektih še vedno radi angažirajo tako režiserji mlajše kot starejše generacije. Njeno filmsko ustvarjanje je torej še vedno živo. V letu 2018 je prejela nagrado bert Društva slovenskih režiserk in režiserjev za življenjsko delo. Špela Rozin predstavlja izjemno avtoriteto na področju filmske igre, pri čemer je njen opus osupljivo obsežen. Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev ji zato podeljuje nagrado Ita Rina za življenjsko delo.
Ko se Boris Cavazza pojavi na filmskem platnu ali na televizijskem zaslonu, se zdi, kot da se iluzija fikcije razblini. Kakor da bi s svojo silovito prezenco zabrisal ločnico med filmom in življenjem. Njegov izjemni smisel za komično in hkrati sposobnost pretanjenega preigravanja kompleksnega spektra čustev ga uvrščata v sam vrh med slovenskimi filmskimi igralci. V vseh njegovih stvaritvah je moč prepoznati strast in obenem ranljivost, ki se ne boji teže življenja. Prav zato so njegovi junaki enako živi tudi še desetletja po tistem, ko so bili ustvarjeni. In zato tudi ne preseneča, da je Boris Cavazza še danes zvezda stalnica v slovenski filmski produkciji. Svojo ljubezen do filma je v letih, ko je predaval dramsko igro na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, strastno prenašal na svoje študente. Rad je poudarjal, da se igra zgodi v trenutkih tišine med eno in drugo repliko. Njegove tišine so vedno žive in glasne. Bobnijo od življenja. In delujejo kot igla na kompasu, ki se vztrajno obrača proti severu. Proti točki, ki ne prenese sprenevedanja. Prejel je že Badjurovo nagrada za vrhunske dosežke na filmskem področju (1986), pa viktorja (2012) in berta (2017) za življenjsko delo. Prispevek Borisa Cavazze k slovenskemu in tujemu filmu je tako obsežen in kakovosten, da mu Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev podeljuje igralsko nagrado Ita Rina za življenjsko delo.
Ko se zbere velika skupina igralk in začne navdušeno razmišljati o idejah, načrtih za prihodnost ter obsežnih in zelo ambicioznih projektih, kot je recimo filmski festival KRAFFT, se med njimi ob vsem navdušenju nihče ne vpraša, kako vse to izpeljati. Ker se ljudje radi učimo na napakah, vprašanje pa je, koliko se naučimo, smo v društvu DSI dokaj hitro ugotovili, da pri uresničevanju vseh ciljev in načrtov potrebujemo sistematičnejši pristop. Bolj po naključju kot po resnem razmisleku – a večina dobrih prijateljstev se zgodi po naključju – se je zgodilo, da so se naše poti križale z Ano Lampret. Delovanje društva je z njo dobilo izjemen zagon, k čemur je pripomoglo predvsem to, da nas je neprestano opozarjala, kaj vse naš še čaka, kakšni so roki in kaj bi bilo smiselno najprej narediti. Predvsem pa je na svoja ramena prevzela levji delež administrativnega in organizacijskega dela pri društvu in postala njegov nepogrešljivi člen. V štirih letih sodelovanja se je izzivov in zadolžitev vedno lotevala z dobro voljo, toplo in razumevajočo energijo ter predvsem z neverjetno potrpežljivostjo in vztrajnostjo, brez katere pri delu z igralci ne gre. Brez Ane Lampret Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev danes ne bi bilo to, kar je, zato ji društvo za njen prispevek podeljuje priznanje kontraplan.
Jure Henigman večplastnost in kompleksnost značaja Sama Demšarja, neutrudnega, nekonvencionalnega, a srčnega profesorja, oblikuje suvereno in brezpogojno. Premišljeno, natančno ter z izjemnim občutkom, sproščeno in zabavno, a vseeno resno in odgovorno, izriše vse profesorjeve čustvene zasuke. Prav zato lahko gledalec njegovega junaka sprejme kot celovitega človeka z vsemi njegovimi pomanjkljivostmi vred. Jure Henigman je s svojo igralsko koncentracijo, energičnostjo in prepričljivostjo nedvomno motor serije Gospod profesor, ki se je prikupila vsem generacijam gledalcev. Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev mu zato podeljuje letošnjo nagrado veliki plan.
Ponavadi o ansambelski igri govorimo v gledališču, v zgodovini filma pa se ni velikokrat zgodilo, da je bila v ospredju prav ta, saj filmsko igro najpogosteje determinirajo glavne, stranske ali manjše vloge. Film Orkester premore obsežno igralsko zasedbo, a za nobeno izmed vlog ne moremo reči, da je glavna ali stranska, bolj ali manj izstopajoča. Filmu Orkester daje pečat prav homogena zasedba, ki ustvari avtentičnost okolja, saj vsak njen član, ne glede na obseg svoje vloge, doda pomemben in nepozaben košček v ta mozaik. Pristop in pravo mero je čutiti prav med vsemi soigralci, ki so povezani v prepričljivo celoto. Člani Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev, ki so nastopili v celovečernem filmu Orkester, zato za svojo ansambelsko igro prejemejo letošnjo nagrado veliki plan.
Tina Vrbnjak z izjemno mehkobo, ki predira racionalno podstat njenega lika, ter s svojima naravnostjo in prikupnostjo opravi z vsemi stereotipi in poskrbi, da se njena Klavdija Jaklič prelevi v aktivno, močno in samosvojo junakinjo priljubljene serije. To pa je moč doseči le z izjemno disciplino, pravo mero in preciznostjo pri interpretaciji. Pokaže tudi odlično razumevanje svojega poklica skozi zastavljeni format, saj je poleg sijajnih dramatičnih momentov v seriji svoj nastop obogatila še z izjemnimi komičnimi vložki, ki vnašajo še dodatno lahkotnost in živost. Zato ji Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev podeljuje letošnjo nagrado veliki plan.
2021
Podeljuje SPU - Sekcija plesnih ustvarjalcev
For the voice dubbing role of "Bučko" in the animated series School of Roars.
The Award goes to everyone involved in making the film.
Priznanje kontraplan za zaslužno filmsko sodelavko, ki je s svojim delom pripomogla k odličnosti igralk in igralcev v avdiovizualni produkciji, prejme kreatorka maske Mojca Gorogranc Petrushevska.
Best acting achievements for the past two years. Fot the role of Sebastijan in the TV Series V imenu ljudstva.
Best acting achievements for the past two years. Fot the role of Nika Glavan in the TV Series V imenu ljudstva.
Extended data
Contact the editors
If you need to get in touch, please use the form below. We will be happy to hear from you.