Ko pridem ven
- Celovečerni dokumentarni film
- 106' 11''
- 2025
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režiser in psihiater se skupaj odpravita v osrednji slovenski zapor na Dobu. Režiser verjame, da so tam zaprte tudi zgodbe, psihiater verjame, da lahko s svojo metodo psihodrame obsojencem odpre odrešujoč ustvarjalni prostor in pogled v prihodnost. Osvobojeno ozemlje v zaprtem območju?
"Vsa kazniva dejanja so dobrodošla". Tudi te besede so bile izrečene na avdicijah v centralnem slovenskem zaporu na Dobu. Za poldrugo leto dolg eksperiment s psihiatrom in filmsko kamero so se odločili večinoma obsojeni za najtežja kazniva dejanja: nedovoljena trgovina z drogami, ilegalni prevozi migrantov, oboroženi ropi, spolni delikti in umori. Skupina zelo različnih obsojencev je v dolgem psihodramskem druženju prehodila pot od otroštva do negotove prihodnosti po prestani kazni. Izkaže se, da kriminalna identiteta ni nekaj preprostega, kot se zdi na straneh črne kronike, prav tako je ni mogoče pripisati eni sami osebi. Kriva sta najmanj oče in sin in še kdo in še kaj. Obsojeni na 30, 20, 17, 15 ...skupaj 105 let kazni zapora prej ali slej trčijo ob najgloblje eksistencialno dno. Tam ni denarja, ni gangsterskega ponosa, ni prijateljev, tam je tako malo ali nič, da se pojavi presenetljiva potreba po duhovnosti in ustvarjalnosti. Tam smo se srečali.
Režija
zasedba
Izjava režiserja/-ke
Vse bolj se mi zdi, da je najboljše izhodišče za dokumentarni film tam, kjer nečesa ne razumem, ampak me to hkrati neustavljivo privlači. Ko sem bil prvič v zaporu na Dobu, sem srečal zelo posebne lju
Vse bolj se mi zdi, da je najboljše izhodišče za dokumentarni film tam, kjer nečesa ne razumem, ampak me to hkrati neustavljivo privlači. Ko sem bil prvič v zaporu na Dobu, sem srečal zelo posebne ljudi. Doživel sem jih kot like, kot junake, ki bi jih rad sam napisal. Če bi znal. Življenje piše bolje, zato sem se tja raje vrnil dokumentaristično. In seveda tudi avanturistično, saj na začetku nisem imel pojma, kdo se bo sploh pridružil našemu psihodramskemu in filmskemu interesu. Kdo od teh kriminalcev bo pa šel z nezakritim obrazom in poštenim interesom na srečanje s psihiatrom in filmsko kamero? Povedati svojo travmo, svoj greh, govoriti o svojem strahu in negotovosti? Prišli so številni, ostali pa samo tisti, ki bi jih po tem snemanju lahko štel za svoje prijatelje. Večkrat me je spremljal varljiv in neprofesionalen občutek, da film tokrat sploh ni bil na prvem mestu.
Galerija (9)
Zasedba
vrstni red špice
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
kostumografija
maska
zvok
produkcijska ekipa
sektor zvok
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
poprodukcija
sektor glasba
mentorstvo in strokovno sodelovanje
drugo
Organizacije
produkcija
tehnične storitve
podporne storitve
Glasba
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Projekcije
Razširjeni podatki
When I Get Out (angleščina)
Svoboda (slovenščina) (delovni naslov)
I Care for You, Son (angleščina) (delovni naslov)
Tehnični podatki
Financiranje
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Jožica Šmid, Nina Blažin, Vilma Štritof Čretnik Obrazložitev komisije
Osnova za film je socialni eksperiment v zaporu. Zaporniki so se prostovoljno javili k psihodramski obravnavi, s pristankom na snemanje in posredovanje svojih izjav in zgodb v javnosti. Zanimivo je, da so udeleženci psihodramskih srečanj pod vodstvom izkušenega psihoterapevta prav najtežji obsojenci z različnimi ozadji in kriminalnimi dejanji. Film je tudi na nek način introspektiven, saj ima možnost prodreti v travmatizirani del psihe, seveda v odvisnosti od pripravljenosti oziroma zavrtosti posameznega udeleženca. Dragocene zgodbe, ki trkajo na našo vest, vrtajo globoko v človeka, so zmeraj relevantne in univerzalne. Avtor izbere obe dokumentaristični tehniki: v svoji poziciji observacijsko, pridruži pa se mu še psihodramska intervencija. Na ta način lahko zatipa v razloge za usodne napačne odločitve, v različne življenjske zgodbe in vire kriminala, hkrati pa lahko kdaj tudi preusmeri pogovor. Premisa celotnega postopka je ta, da je vse, vključno z nedopustnimi dejanji, človeško. Struktura filma se podredi psihoterapevtskemu postopku in se posveti napredku posameznikov in skupine, saj je moč filma na strani tistih, ki se razkrivajo. Film je lahko privlačen za raznoliko odraslo publiko doma in v mednarodnem prostoru, občutljiva vsebina pa potrebuje vodstvo in razlago za mlajše odrasle. Režijski koncept je jasno zastavljen in izhaja iz raziskave psihodramske terapije, ki v zaporu že poteka. Odločitev za stalno snemanje na delavnicah je dobra režijska poteza. Dokumentarni film se tako podreja delavnici in njihovim udeležencem in ne obratno, zato gledalci vstopajo v polje čistega dokumentarizma. Na mestu je tudi premislek o vključevanju drugega sveta v zaporu. Iz prijave so razvidni močno raziskovalno ozadje in delo na dokumentarnem filmu ter angažiranost ekipe in udeležencev. Tu v prvi vrsti ni film, temveč globlje človeško vprašanje o resocializaciji zapornikov.
Komisija: Živa Emeršič, Petra Seliškar, Nina Blažin Obrazložitev komisije
Raziskava teme svobode se zdi v post koronskem času zelo relevantna, saj smo bili daljši čas tudi sami ujetniki svojih domov. Dob kot znameniti slovenski zapor, ki je zaznamoval našo družbo, ponuja skozi film avtorjev in hkrati psihoterapevtov pogled na zaporniško življenje. Odpira ključno vprašanje ali so zaporniki svobodnejši na Dobu ali na svobodi. Skozi priložen material je vidno jasno avtorsko stališče, ki se opira na delavnico psihodrame, kar je tudi glavna struktura filma. Kako se film konča? Kako skozi film gledalci vidijo spremembo, če se le ta zgodi, pri zapornikih - skozi izjave/ intervjuje? Dobra uporaba sveta zunaj - posnetkov narave okoli Doba - ki deluje kot kontrapunkt fizične ujetosti, zaprtosti zapornikov. Avtor je na prezentaciji natančno opisal plan razvoja projekta, ki se zdi realističen in ponuja možnosti za globok premislek o delu in pomenu psihoterapevta za življenje obsojencev na Dobu in tudi za vrnitev obsojencev v domače okolje. Dokumentarec odstira razmišljanje zapornikov, skozi njihovo sodelovanje na delavnici psihodrame odpira tudi njihovo kriminalno preteklost in se vrača v otroštvo in življenje zunaj ter tako ponudi morda tudi razloge, vzroke, ki so vodili do njihovih kriminalnih dejanj. Tema je zanimiva za širšo publiko.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.