Steakhouse
- Kratki animirani film
- 10'
- 2021
- Slovenija, Francija, Nemčija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Zrezek že več dni leži v marinadi. Ponev je vroča. Franc je ravno prav lačen. Lizo pa so v službi presenetili z rojstnodnevno zabavo. Ji bo uspelo pravočasno priti domov?
Galerija (4)
Videi (1)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
glasba
montaža
zvok
sektor zvok
poprodukcija
distribucija
Organizacije
produkcija
distribucija
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
"Naveličani smo ženskih likov brez vsebine, ki se znajdejo v tem položaju, ne da bi sploh bile igralke. Dovolj nam je dojemanja ženskega telesa zgolj skozi prizmo seksualizacije. Dovolj nam je moških likov, ki jih, ne da bi se o njem spraševali, uničuje lastno nasilje ..." Zato je, kot je dodala, veliko nagrado za kratki film namenila "filmu, ki mu je uspelo ujeti kompleksnost čustev lika, ki je pod psihološkim nadzorom nasilnega moškega. Ob prikazu vsakdanjega življenja tega para se poglobimo v doživljanje močne ženske, katere zadnje dejanje nas spravi v dobro voljo".
Zaradi lepo izdelane animacije in čudovite fizične izkušnje.
Nagrada občinstva v vrednonsti 1,000 €.
Špela Čadež je v domačem in mednarodnem ustvarjalnem prostoru izjemno cenjeno ime. Deluje kot avtorica animiranih filmov, producentka in režiserka. Študij je zaključila na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani, temu pa kasneje dodala še diplomo Akademije medijskih umetnosti v Kölnu. Svoj prvi lutkovnoanimirani film Zasukanec je ustvarila leta 2004 ter zanj prejela več mednarodnih nagrad in priznanj. Zahvaljujoč dobremu odzivu je ohranila tehniko lutkovne animacije in leta 2007 ustvarila film Ljubezen je bolezen, ki je bil deležen še bolj odmevnega mednarodnega odziva ter znova prejel številna priznanja in nagrade. Po zaključku študija je nekaj časa ustvarjala v Berlinu, kjer je razvila tudi scenarij za samostojni animirani film Boles, ki je premiero doživel leta 2013. Prav Boles je umetniški dosežek, ki je Špelo Čadež dokončno uveljavil kot najuspešnejšo ustvarjalko animiranega filma v Sloveniji. Boles je prejel več kot 50 nagrad in nominacij ter bil predvajan na 130 festivalih po svetu, kar ga uvršča med najuspešnejše kratke igrane filme v Sloveniji. Leta 2016 je svoj novi animirani film Nočna ptica zasnovala s pomočjo kolažne tehnike multiplan, ki jo je razvil Walt Disney. Gre za tehniko, ki nam s svojo specifiko odlično približa realnost. Pri delu namreč na prozorne folije slikamo podobe, ki jih nato postavimo na stekleno konstrukcijo, imenovano miza multiplan trik. Nad mizo namestimo kamero, pod njo pa različno oddaljena stekla, na katera polagamo folije z različnimi risbami. Tako dosežemo tridimenzionalni vizualni učinek, pri katerem narisane podobe obogatimo z različno ostrino ter globino pogleda. Uspeh animiranega filma Nočna ptica je pomenil še korak dlje v karieri Špele Čadež. Premiero je doživel v programu Mednarodnega festivala animiranega filma v Ottawi ter se uvrstil na prestižni festival neodvisnega filma Sundance. Njen najnovejši animirani film Steakhouse, za režijo katerega letos prejme tudi nagrado Prešernovega sklada, nadaljuje omenjeno bogato ustvarjalno izročilo. Znova je pri delu uporabila kreativno kolažno tehniko multiplan ter ustvarila sugestivni pripovedni svet, ki nam razkriva posledice psihološkega nasilja v družini. Pot filma se je pričela s premiero v Locarnu, oktobra 2021 pa je na 24. Festivalu slovenskega filma zanj prejela tudi nagrado vesna za najboljši animirani film. Slednje ji je uspelo tudi s filmoma Boles in Nočna ptica. Animirana mojstrovina Steakhouse se v pripovedi loteva zahtevne teme družinskega nasilja. Osrednji motiv je priprava zrezka, ki simbolizira zažgan, črn in z dimom obdan partnerski odnos. Glavni osebi sta Franc in Liza, zakonca, ki se ne vidita več, saj ju ločuje gost dim, ki se vali iz do neprepoznavnosti zapečenega zrezka na krožniku. Dim, ki zakriva obraza obeh protagonistov, je zgovoren bolj kot tisoč besed. Nakazuje odnos, ki ga več ni, ujetost, ki objema zakonca, bitko s časom, saj se lahko oba tudi zadušita, in neznosno napetost, saj se vsak trenutek zdi, da se bosta spopadla in pobila. Čeprav je sporočilnost pripovedi ostra kot britev, je vizualizacija svetla, duhovita, zvočno bogata, polna domislic, ki se iz posnetka v posnetek svetlikajo skozi detajle. Špela Čadež potencial animacije in brezmejnih svetov, ki jih ta ponuja, izkoristi v celoti in ga gledalcu postreže velikopotezno. Kratki film Steakhouse je obrtniško dovršen, zvočno bogat in režijsko popoln izdelek. Špela za prikaz zahtevne vsebine uporabi vso magijo sveta animacije, doda začinjeni humor in vse zasoli s pekočim koncem, ki gledalca ne pusti ravnodušnega. Uspehi Špele Čadež v domačem in mednarodnem okolju so izjemni. Tisto, kar naredi njena dela za tako posebna, je zmožnost, da animirane svetove svojih filmov izkoristi do popolnosti. Njeni filmi niso le klasična narativna dela, temveč so vizualne mojstrovine, v katerih so velike pozornosti deležni vsak detajl, barvni odtenek in zvočna kulisa. Ena njenih velikih odlik je tudi humanistična drža, s katero se loteva življenjsko perečih tematik – osamljenosti, hrepenenja, ljubezni, psihičnega nasilja v družini ter alkoholizma. Pojmi, ki nikakor ne zvenijo lahkotno, v njenih animacijah zaživijo na simbolni ravni ter nas nagovarjajo tako s svojevrstnim črnim humorjem kot tudi z rahločutnim narativnim pristopom. Animirani svetovi Špele Čadež so naravnost magični. Njeno magijo je prepoznala tudi mednarodna strokovna skupnost, ki ji je leta 2017 zaupala izdelavo posebnega animiranega povzetka Netflixove serije Oranžna je nova črna, leto kasneje pa jo kot prvo in edino Slovenko povabila k članstvu v Ameriški akademiji za filmsko umetnost in znanost, kjer pri podeljevanju oskarjev prispeva svoj glas. prof. mag. Marko Naberšnik, filmski in televizijski režiser, UL AGRFT
Fascinantna študija nasilnega razmerja v družini dveh, s pravo mero začinjenosti in tehnično briljantnostjo.
Kratki animirani film Steakhouse avtorice Špele Čadež na poetičen način in z določeno mero črnega humorja prikazuje surovost partnerskega odnosa ter s pomočjo vsebinsko in tehnično brezhibnega izdelka gledalca zapelje v zgodbo. V mehkobi vizualne podobe nas preseneti razplet, ki ga gledalec ne pozabi zlahka.
Nagrada za animacijsko tehniko.
Pardi di domani - special mention
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Igor Palčič, Boris Petkovič, Radovan Mišić, Sonja Prosenc (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
STEAKHOUSE je scenarij za kratki animirani film. Tematika scenarija je univerzalna, izvirna in relevantna, saj na zanimiv, duhovit način ponazarja družbeno problematiko psihičnega nasilja med pari. Struktura in dramaturški potencial scenarija sta prepričljivi, dialogi so umestni in stopnjujejo dinamiko animirane pripovedi. Likovna zasnova upodobitve je umerjena na nevpadljivo družbeno sodobnost in omogoča vsebini in njenemu sporočilu, neoviran izraz. Oba lika sta verodostojna, njen fantazijski dodatek z muhami je dramaturško utemeljen.
Zato je pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor precejšnja.
Ocena likovne zasnove filma in osnutka zgodborisa je podana na osnovi priložene dokumentacije, iz katere je razvidna izvirnost likovne zasnove, karakterizacije likov, estetske kakovosti in pričakovane zahtevnosti izvedbe.
Ocena režiserkinega dosedanjega dela je podana na podlagi priloženih referenc, iz katerih je razvidno, da je njeno delo na AV področju odmevno.
Ocena režijskega koncepta je podana na podlagi priložene eksplikacije, iz katere je razvidna atmosfera filma, manj je razvidna uporaba specifičnih filmskih sredstev.
Ocena glavne animatorke je podana na podlagi priloženih referenc, iz katerih je razvidno, da je njeno delo zelo odmevno.
Strokovna in finančna kredibilnost producenta, odmevnost in uspešnost njegovih AV del, ocenjena na podlagi referenc v prijavi ter primerjalno s prijavljenimi producenti na tem javnem razpisu, je zelo visoka. Finančni načrt in predračun za realizacijo filma sta utemeljena in primerna, višina zagotovljenega lastnega deleža je sorazmerno visoka, mednarodna koproducenta sta prisotna. Terminski in distribucijski načrt sta ustrezno pripravljena.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.