Opazovanje
- Fiction Film
- 82'
- 2023
- Slovenia, Croatia, North Macedonia, Italy
- Basic info
- Galley
- Materials
- Episode
- Cast
- Crew
- Organizations
- Music
- Awards
- Screenings
- Archival footage
- Extended data
- Filming locations
- Trivia
- Contact the editors
Synopsis
The harder a young paramedic tries to find out why she is receiving mysterious videos of the brutal crime streamed on Facebook, the clearer it becomes to her that she was also involved.
Director
Director's statement
I am talking about empathy which comes on a very intimate level of each individual; when you empathize with another person. Sometimes all it takes is an understanding look, a word, a conversation, and a call for help. Minimal effort is required for this kind of empathy.
Gallery (32)
Cast
Credits order
Crew
Writing
Direction
Production
Choreography
Cinematography
Editing
Production design
Costume design
Make-up
Sound design
Directing department
Production department
Art department
Sound department
Special effects
Visual effects
Camera department
Lighting department
Grip department
Stunts
Casting department
Costume department
Hair and Make-up department
Post production/editorial department
Mentoring and Consulting colaboration
Tansportation department
Other
Organizations
production
distribution
technical services
miscellaneous
Awards
important awards
Timon Šturbej z izčiščenostjo svoje igralske prezence in izostrenim občutkom za značaje junakov, ki jih upodablja, gledalca tako prepriča, da ta pozabi, da spremlja igro. Igralčeva neverjetna sposobnost za verizem nas ves čas potiska bolj v vlogo voajerja kot v vlogo gledalca. Značajsko raznovrstne vloge – od čistega, malodane otroško nedolžnega Tomaža do skoraj psihotičnega Jackieja – Timon Šturbej upodablja enako prepričljivo in mojstrsko. Kljub minimalizmu njegovega izraza gledalcu ne uide noben čustveni preobrat ali misel njegovih junakov. V vseh stvaritvah v zadnjih treh letih nam ponuja kompleksno razdelane in energijsko bogate vloge, ki vse pričajo o njegovi izjemni igralski kakovosti in o tem, da na platnu oziroma zaslonu spremljamo človeka, ne vloge.
Diana Kolenc s sugestivnim pogledom in minimalnimi igralskimi sredstvi polnokrvno utelesi vlogo reševalke Lare. Njena junakinja izžareva vse od trdnosti in moči na začetku prek krhkosti, ranljivosti in skrbi do hude stiske in prevpraševanja krivde na koncu filmske pripovedi. S poglobljenim razumevanjem notranjega sveta junakinje, postopnim stopnjevanjem čustvenih stanj, ki se nam razkrivajo zgolj s pogledi, drobnimi subtilnimi gestami in tonom glasu, nas brezkompromisno potegne globoko v človeško ranjeno notranjost in izoblikuje izjemno in pretresljivo igralsko stvaritev.
Na začetku je bila tema, natrgana s kriki nasilja in jasnim klicem na pomoč. Vsi so ga slišali, a nihče ni pritekel. Nočni napad pred domačim pragom in utopljeni begunci v Sredozemlju so postali del iste, prek zaslonov opazovane (ne)resničnosti. Vseprisotnosti zla ne zmoremo več mikrolocirati, zato tudi ne znamo odgovorno ukrepati. Odsotnost aktivnega moralnega delovanja nas peha v izgubo smisla nasploh, pri čemer s pasivno držo opazovalcev gladimo svoj utrip vse tja do ravne črte. In na koncu je spet le še tema, v katero penetrira zvok rešilca, ki tokrat prihaja po – nas? Film Opazovanje je brutalno luciden prerez postutopičnega razkroja skupnosti, v katerem smiselnosti preživetja drugih ne opazimo niti takrat, ko je ogroženo že naše lastno.
Diana Kolenc kot Lara v filmu Opazovanje ustvari izrazito izčiščeno vlogo. Njen izraz je ponotranjen, diskreten, preprost in fokusiran. Z minimalnimi reakcijami uspe prikazati širok diapazon pomenov. Tudi ko ni v prvem planu, je njena telesna govorica prezentna, lahko bi rekli, da s filmom biva. Njena interpretacija se popolnoma zlije s stilom in žanrom.
Scenografija v Opazovanju estetsko dopolnjuje in podpira žanr filma. Elementi, kot so madeži na preprogi, kupi smeti, staro pohištvo, prazni prostori, mišelovka ipd., pripovedujejo in hkrati kontekstualizrajo širšo zgodbo zunanjega sveta. Učinkovito izbrana hladna barvna paleta pa ustvarja kontrast rdečim uniformam reševalcev_k.
Zvok v filmu Opazovanje pogosto deluje kot sprožilec dogajanja. Ob odsotnosti glasbe postane pomembno režijsko sredstvo. Ekspresivna zvočna podoba, zgrajena iz številnih zvočnih elementov, kot so medicinske aparature, sirene, telefoni, otroški jok ipd., ustvarja avtentično atmosfero in vzbuja vseprisoten občutek nelagodja.
Screenings
Extended data
Technical data
Budget
All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.
hrvaško: Promatranje je novi projekt iskusnog slovenskog redatelja Janeza Burgera, koji scenarij potpisuje zajedno sa scenaristom Srđanom Koljevićem. Projekt se bavi otuđenjem i odsustvom empatije. Mlada medicinska sestra pokušava otkriti zašto preko FB poruka prima misteriozni video brutalnog premlaćivanja dok ne postane jasno da je i ona dio priče. Notorna je činjenica da empatija ima sve manji značaj, a otuđenost postaje najčešće korištena riječ u opisu međuljudskih odnosa današnjice. No, pitanje koje ovaj scenarij prije svega otvara je koliko smo se međusobno udaljili i što nam se treba dogoditi da tu udaljenost poželimo smanjiti. Riječ o žanrovskom scenariju baziranom na intrigantnom konceptu autora koji ne zazire od iskoraka u nepoznato. Projekt je koprodukcija između Slovenije, Italije, Hrvatske i Srbije. Glavni koproducent je slovenska produkcija Staragara, a hrvatski koproducent Boris T. Matić i produkcija Propeler Film.
Comitee: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (alternate) Explication
Opazovanje v slovenski film prinaša izvirni približek žanra psihološkega trilerja na meji z grozljivko, ki izhaja iz podobne, a slovenskemu prostoru odlično prilagojene scenaristične premise kot uspešna ameriška franšiza The Ring (Krog, 2002, režija Gore Verbinski). Skozi zgodbo mlade, psihološko ranljive zdravnice pripravnice, ki dela v reševalni ekipi rešilca in začne na mobilni telefon ter računalnik prejemati (za gledalce) smrtonosne posnetke brutalnega zločina, ki ga je tudi sama bežno ujela prek prenosa v živo na FB, film tematizira problematiko nasilja v družbi, predvsem pa našo otopelost in brezbrižnost ob pogledu nanj, ki jo še potencira tehnološka distanca sodobnih družabnih omrežij. Tema filma je univerzalna, prav zdaj v času krize koronavirusne bolezni izjemno relevantna kot alegorija prenosljive okužbe z virusom človeške indiferentnosti (do sočloveka in sveta nasploh).
Struktura filma je žanrsko zaokrožena, dramaturški potencial scenarija pa se kaže tudi v dosledni karakterizaciji likov, zlasti osrednje protagonistke, ki med lastnim raziskovanjem, zakaj in od kod prihajajo ti posnetki umora, vse bolj stopnjuje napetost, ko spoznava, kaj pomenijo zanjo in za vse druge naslovnike. Po drugi strani pa nas s svojo čustveno nestabilnostjo in občutkom ogroženosti spravlja v suspenz, ali se morda vse skupaj ne dogaja zgolj v njeni glavi kot simptom psihičnega zloma.
Film bi lahko bil zelo privlačen tako za slovenski kot za evropski in mednarodni kulturni prostor.
Janez Burger je eden najbolj uspešnih in samosvojih slovenskih filmskih režiserjev srednje generacije.
Burgerjev režijski koncept za film Opazovanje bralcu poda obilo dodatnih informacij o osebni motivaciji, navdihu in filmskem jeziku, ki bo uporabljen pri snemanje filma. Gre za nadpovprečno dodelano in razdelano režijsko vizijo, ki ne pušča dvoma o režiserjevi poglobitvi v temo in način predstavitve te teme. Vključena vizualna podobo (moodboard) in izbor glavnih likov predstavlja še dodatno dodano vrednost k predstavitvi. Po branju nam je jasno, kako bo film izgledal vizualno, zvočno in kakšen bo način režiserjevega dela z igralci. Detajlna režiserjeva razlaga nas je prepričala.
Producent ima realiziranih več prepoznavnih filmskih in AV del različnih zvrsti (igrani in dokumentarni projekti), z njimi je sodeloval na domačih in tujih festivalih in pridobil tudi nagrade, zlasti domače. Nekateri filmi so imeli veliko uspešnost v domači distribuciji, nekoliko manjša pa je odmevnost producenta v mednarodnem prostoru. OROSLAN, IVAN, LOVE ON THE TOP, OKUPACIJA V TREH SLIKAH, THE CAKE, SPRAVA in drugi.
Producent je navedel 10 projektov, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, pri 3 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil, pri večini projektov je uspel zagotoviti koprodukcijska sredstva iz tujine. Večjih odstopanj med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanih projektov ni bilo.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v razvoj, produkcijo in promocijo. Producent je pridobil deal memo dveh mednarodnih koproducentov: PROPELER FILMHRVAŠKA in SENSE PRODUCTION SRBIJA.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Predvidena realizacija projekta je finančno zahtevna na vseh področjih produkcije. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Producent projekt prijavlja prvič. Skupaj s razvojem je producent projekt ocenil na 1.548.700,00 €. Za produkcijo, promocijo in distribucijo je SFC zaprosil za 748.400,00 €. Delež zagotovljenega financiranja od vrednosti projekta (A+B+C) je manjši od 10 odstotkov.
Načrt promocije in distribucije v RS je povprečno pripravljen. Načrt za dosego ciljne publike se bo naslonil na glavno igralko (cca 30 let) , festivali v RS. Producent ima predpogodbo s distributerjem FIVIA.
Comitee: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (alternate) Explication
Zgodba Lare in Boruta, ki se borita za eksistenco v kriminalno podplačanem poklicu, kjer rešujeta življenja, a svojega niti živeti ne moreta, je pomembna in dobro napisana. Svet, ki ga lika naseljujeta, je verjeten, zanimiv, zdi se, da gledamo (beremo) film na nivoju romunskih, ruskih, morda skandinavskih socialnih dram. A vsaki sceni kupovanja stanovanja sledi scena umora, ki ga vidimo na začetku, kar je osnovna pomanjkljivost scenarija. Ko z Laro in Borutom napredujemo v filmu, trilerski oziroma misteriozni moment vse bolj in bolj prevladuje, do konca, ki z obratom popolnoma spremeni psihologijo glavne junakinje. Ta je v vlogi medija, skozi njene oči opazujemo svet, ki se ob vsej medčloveški okrutnosti okrog sebe (umori, smrti), skoncentrira na en dogodek. Film o paru, ki zaradi brutalnega kapitalizma izgublja dostojanstvo, hkrati pa izgublja zaupanje drug v drugega, ker v ključnem trenutku ni stopil na stran življenja, ampak je bil samo opazovalec, ima velik potencial, ki jih v slovenski kinematografiji krvavo primanjkuje. A zaplet, kjer kopica ljudi gleda umor in ne stori ničesar je lahko trhla metafora za nas, ki se delamo, da se nas okrutnosti sveta ne tičejo.
Contact the editors
If you need to get in touch, please use the form below. We will be happy to hear from you.