Včeraj se je v kitajskem glavnem mestu Pekingu, v tamkajšnjem filmskem arhivu, z digitalizirano in restavrirano različico filma Dolina miru (1956) Franceta Štiglica, uspešno začela prva retrospektiva slovenskih filmov na Kitajskem. Potekala bo vse do 4. novembra. Sun Xianghui, direktorica Kitajskega filmskega arhiva je v svojem uvodnem nagovoru povedala: »Leta 2022 bo minilo 30 let od vzpostavitve diplomatskih odnosov med Kitajsko in Slovenijo. Medtem je Slovenija v drugi polovici leta 2021 prevzela predsedovanje Evropski Uniji. Kitajski filmski arhiv v tem ključnem trenutku za Evropsko Unijo in Kitajsko prireja retrospektivo slovenskih filmov ob polni podpori Veleposlaništva Republike Slovenije na Kitajskem in Slovenskega filmskega centra. Iskreno se zahvaljujemo vsem našim partnerjem iz obeh držav za vsa prizadevanja.
Med šestimi filmi, ki bodo tokrat prikazani, so tako restavrirane klasike kot dela, posneta v zadnjih letih. Izbor filmov predstavlja širok pregled slovenske kinematografije, pri čemer se nekateri osredotočajo na ganljive zgodbe iz druge svetovne vojne, drugi pa posvečajo pozornost posebnim skupinam in sodobnim vprašanjem. Z veseljem predstavljamo bogato kulturno dediščino slovenskega filma, ki gre hitro v korak s časom.«
Alenka Suhadolnik veleposlanica Republike Slovenije na Kitajskem pa dodala, da se: »Današnja prva historična retrospektiva slovenskega filma na Kitajskem odpira s filmsko klasiko Dolina miru iz leta 1956.« V nadaljevanju je predstavila do danes na Kitajskem najbolj priljubljen film Jožeta Galeta iz leta 1951, Kekec, ki je bil skupaj s Trenutki odločitve Františka Čapa leta 1957 predstavljen na Kitajskem. Po tem je bil film Kekec več let zapovrstjo predvajan v številnih mestih in provincah širom Kitajske. Vsled tega so nekateri filmski zgodovinarji dejali, da je Kekec najbolj gledan slovenski film vseh časov. Veleposlanica Suhadolnik je v svojem nagovoru zaključila: »Upamo, da bo današnja retrospektiva na Kitajskem vzbudila podobno zanimanje za slovenski film, kot ga je zgodba o malem junaku v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja.«
V nadaljevanju večera je Nataša Bučar, direktorica Slovenskega filmskega centra zbrane nagovorila preko videa in se še posebej zahvalila kitajskemu filmskemu arhivu, veleposlaništvu Republike Slovenije v Pekingu, ter gospodu Wang Yau za njegovo poglobljeno raziskovanje slovenske kinematografije. Med drugim je dejala: »Velik privilegij je, da danes odpiramo prvo retrospektivo slovenskih filmov na Kitajskem. Zelo smo veseli!« Nato je predstavila vseh 6 filmov, ki si jih bo kitajsko občinstvo v sklopu retrospektive lahko ogledalo.
Kot zadnji slavnostni govornik je zbrane nagovoril dr. Wang Yao, raziskovalni asistent iz pekinške filmske akademije. Dejal je: »Veseli me, da se danes začenja prva retrospektiva slovenskega filma na Kitajskem, ki bo kitajskemu občinstvu in strokovnjakom na področju filma omogočila, da si bodo lahko ogledali veličastna dela preteklih in sodobnih slovenskih filmskih ustvarjalcev in tako dobili nov vpogled v svetovno kinematografijo. Upam, da bo ta dogodek postal nov mejnik v filmski komunikaciji med Slovenijo in Kitajsko.«
Kitajsko občinstvo si bo v sklopu retrospektive lahko ogledalo še naslednje filme: digitalno restavrirano inačico Matjaža Klopčiča Sedmina (1969), prvenec Ne bom več luzerka (2018) režiserke Urše Menart, mladinsko romantično komedijo Gajin svet (2018) režiserja Petra Bratuše, Ne pozabi dihati (2019) režiserja Martina Turka in Sanremo (2020) scenarista in režiserja Miroslava Mandića.
Retrospektiva je nastala v organizaciji Slovenskega filmskega centra, veleposlaništva Republike Slovenije na Kitajskem in Kitajskim filmskim arhivom.
Vir: Slovenski filmski center