- prvenec
Odpuščanje
- Celovečerni dokumentarni film
- 82'
- 2021
- Slovenija, Srbija, Črna gora, Kosovo
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
V odmaknjenem albanskem visokogorju je po večletnem sporu med dvema družinama ubito 19-letno dekle. Leto pozneje je njen morilec v zaporu, njegov brat, bratranec dekletovega očeta, pa s svojo družino še vedno živi le lučaj proč. Medtem ko se žalujoča družina v iskanju podpore obrne na lokalnega škofa, se v spor vmeša vodja nevladne organizacije za spravo iz prestolnice. Predstavi se kot mediator p
V odmaknjenem albanskem visokogorju je po večletnem sporu med dvema družinama ubito 19-letno dekle. Leto pozneje je njen morilec v zaporu, njegov brat, bratranec dekletovega očeta, pa s svojo družino še vedno živi le lučaj proč. Medtem ko se žalujoča družina v iskanju podpore obrne na lokalnega škofa, se v spor vmeša vodja nevladne organizacije za spravo iz prestolnice. Predstavi se kot mediator po Kanunu, starodavnem albanskem plemenskem pravu, ki je bil med komunizmom zatrt, in ki od plemena žrtve zahteva, da se ali maščuje ali spravi s storilčevim plemenom. Vodja organizacije poskuša pri vernem očetu doseči, da bi morilčevi družini ne le odpustil, v krščanskem duhu, pač pa da bi se z njimi spravil. Napetost se stopnjuje, dokler oseba, ki je ves čas tiho stala v ozadju, končno ne spregovori. Observacijski dokumentarec, ki je nastajal v obdobju petih let, z edinstvenim dostopom prvič doslej prikaže pronicljiv, ženski avtorski pogled na patriarhalno družbo, ki je ujeta med napol pozabljeno preteklostjo in nestabilno sedanjostjo.
Režija
Galerija (11)
Videi (1)
Ekipa
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
zvok
poprodukcija
Organizacije
produkcija
tehnične storitve
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Sekcija Balkan Dox. Obrazložitev žirije: Pri ustvarjanju dokumentarnih filmov nekatere teme zahtevajo obravnavo in pristop, ki sta težja in morata biti bolj rahločutna kot pri drugih temah. V Odpuščanju je Marija Zidar poskusila in uspela tako videti kot prikazati celotno sliko krvnega maščevanja in poskusov sprave med družinama, zakoreninjenima v starodavnih rodovnih zakonih, ki veljajo v odmaknjenem goratem predelu severne Albanije. V filmu je zavzela perspektivo tako notranjega kot zunanjega opazovalca; njen pogled na temo in vpletene protagoniste je izjemno rahločuten in etičen, zato protagonisti delujejo kot kompleksni in razdelani liki, ne da bi pri tem izgubili svojo pristnost ali dajali najmanjši vtis izkoriščanosti. Prek vizualne privlačnosti lepih, a neizprosnih gora se družbena krajina gladko in domiselno povezuje z naravno, zaradi česar je Odpuščanje zaokrožen, pametno narejen, prepričljiv in zanimiv film, ki je pomemben tako na formalni kot na vsebinski ravni.
Gre za premišljen film, ki odpira vpogled v neopatriarhalne strukture. Ob intimni družinski tragediji subtilno prikaže spotikanje populizma ob demokratizem, pri čemer v presojo gledalk in gledalcev ne posega.
Avtorica Marija Zidar skozi zapleten konflikt med sorodniki izriše kompleksno podobo patriarhalne družbe. Z natančno in zadržano opazovalno tehniko nas popelje v samo jedro dveh sprtih družin in tako ustvari večplasten in presunljiv dokumentarni film.
Družinska tragedija, tradicionalna albanska vas sredi gorskih brezpotij. Nova gospoda in uprava, svečeniki in odvetniki, proces snemanja, ki je trajal šest let. Vse to je montaža uspela oblikovati v vizualno in dramaturško celoto. Glavni lik filma, dekle, ubito v družinskem sporu, ostaja prisoten v svoji bolečini, molku in pogledu njene matere. Moški liki – sosedje, sorodniki, uradniki in svečeniki – so okupirani z mačo temami: kdo je pomembnejši in kdo si je nagrabil več denarja. Sistem se je spremnil, a patriarhat je ostal.
Dokudoc žirija, v sestavi Uja Irgolič, filmska montažerka, Jan Gogola jr., filmski režiser, Rok Biček, filmski režiser in producent, je složno podelila naziv DOKUDOC IZBRANI 2021 dokumentarnemu filmu ODPUŠČANJE, režiserke Marije Zidar. Dokudoc žirija je svojo odločitev pojasnila:
Filmska drama Odpuščanje (Reconciliation) govori o konkretnih in globalnih razmerah hkrati. Konflikt med dvema družinama hkrati ponazarja tudi konflikt med družbenimi konteksti v sodobnem svetu. Pomeni ideologij so nam skriti, prav tako kot obrazi sosedov. Če se kot pijanec plota držimo samo in predvsem tradicije, potem izgubimo priložnost spoznati sedanjost in tudi prihodnost. Kot primer v filmu lahko vidimo prizor, ko dva moška s sovražnih bregov med popravljanjem vodnjaka sodelujeta, a le dokler se ne začne razprava o hierarhiji tradicionalnih in verskih pravil. Režiserka Marija Zidar je z upodobitvijo likov dosegla tako zelo intimne odnose, da se gledalec lahko popolnoma vživi v zgodbo. Precizna uporaba kamere iz roke izraža vidno in nevidno napetost, ko akterji poskušajo vzpostaviti spravo. Film Odpuščanje intenzivno analizira osebni svet, v katerem smo postavili zidove tako okoli sebe kot tudi znotraj sebe.
Cine Balkan Panorama
Obrazložitev (angleško): The 2021 Young Onion Award Special Mention goes to Reconciliation. A beautiful film that takes us to a remote place and into a community stuck with lethal tradition. A film about irreconcilable tragedy with hope of resolution through dialogue by human will against all odds.
Reci ne statusu quo.
Nominacije
Projekcije
Razširjeni podatki
The Business of Revenge (angleščina) (delovni naslov)
Reconciliation (angleščina)
Gjakmarrja (albanščina) (delovni naslov)
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
črnogorsko: Izuzetno hrabar, jak i potresan dokumentarni film koji na otvoren način, bez ustezanja, pokazuje surovost i besmislenost određenih običaja koji su ukorijenjeni na našim prostorima, i kroz analizu tradicije otvara priču o svijetu korupcije, licemjerja i eksploatacije.
Komisija: Igor Palčič, Radovan Mišić, Boris Petkovič, Sonja Prosenc (nadomestna članica)
Komisija: Živa Emeršič, Blaž Lukan, Matevž Luzar, Klemen Dvornik (nadomestni član)
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.