- prvenec
Ida, ki je pela tako grdo, da so še mrtvi vstali od mrtvih in zapeli z njo V poprodukciji zima 2024
- Celovečerni igrani film
- 109' 26''
- s.d.
- Slovenija, Hrvaška
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
V majhni vasici v oddaljenem Prekmurju postane nadobudna in zvedava desetletna Ida prepričana, da lahko prepreči babičino smrt, če se pridruži šolskemu pevskemu zboru – kljub temu, da je popolnoma brez posluha.
Režija
Zasedba
Galerija (32)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
posebni učinki
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
sektor kostumografija
sektor maska
poprodukcija
sektor glasba
mentorstvo in strokovno sodelovanje
prevozi
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
Glasba
Razširjeni podatki
Noben glas (slovenščina) (delovni naslov)
Ida Who Sang So Badly Even the Dead Rose Up and Joined Her in Song (angleščina)
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Vilma Štritof Čretnik, Bojan Labović, Čedomir Kolar Obrazložitev komisije
Literarna predloga Suzane Tratnik je osnova za scenarij in načrt filma, kjer je pogled usmerjen v svet skozi otroške oči. Ves čas je deklica sicer vpeta v dogajanje, njena konstantno prisotna percepcija pa ustvarja vzporeden svet, ki po svoje razume vse lepe in hude življenjske reči. Glede na nekaj desetletij odmaknjen čas se avtorji ne obremenjujejo s politično korektnostjo, ampak prikazujejo pristni vaški svet v prekmurski vasi in to na osvežujoč način.
Struktura filma je sicer preprosta, močno atmosfero pa poleg vizualno domišljene podobe filma ustvarja vzporedna dekličina percepcija življenjskih dogodkov, saj deluje kot dragocen medij med gledalcem in predstavljenim svetom. Posebej izviren lik je arhetipski lik babice, s katero si je deklica najbliže, predstavlja njen vzor in motivacijo, druži ju vera v magično in iracionalno. Tudi drugi liki so živi; z vaškimi čenčami, komentarji in novicami pomagajo ustvariti kompletno in organsko filmsko izkušnjo.
Film bo gotovo privlačen za različna občinstva.
Komisija: Maja Weiss, Igor Palčič, Goran Vojnović, Simon Tanšek (nadomestni član), Polona Petek (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Scenarij po romanu Suzane Tratnik obeta mladinsko dramo o odraščanju. Desetletna Ida skuša najti ravnotežje med šolo, pevskim zborom, razpadajočo družino in odraščanjem na prekmurskem podeželju v Jugoslaviji 70. let. Tematika je univerzalna, njena verodostojnost in izvirnost pa je pod vprašajem zaradi razvlečene zgradbe zgodbe. Čeprav so nekateri prizori slikoviti, skladni s časom in so dialogi mestoma stvarni, iskrivi in razgibani, se scenariju pozna dosledno sledenje literarni predlogi, na račun strnjenega filmskega izraza. Liki so sicer realistični, psihološko utemeljeni in ustrezno notranje motivirani, vendar je bistvena pomanjkljivost scenarija, da je predolg in da je pripoved razpršena med mnoštvo detajlov, dogodkov, premislekov in namer. Pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor obstaja, vendar je potrebno scenarij še dodelati (navkljub že opravljeni fazi razvoja scenarija), kar je tudi zastavljeno v terminskem planu s prijavami na mednarodne delavnice in predvideno v predračunu. Mlada ekipa, s producentom in režiserko, obeta zanimiv prvenec s poglobljenim in vzornim načrtom aktivnosti razvoja projekta. Iz finančnega načrta je razvidno, da bodo sredstva drugih virov sofinanciranja zaprošena pri MEDII in React.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Avtorici sta za scenaristično predlogo vzeli zelo kvaliteten in aktualen material pisateljice Suzane Tratnik, ki svoje tematike obvladuje suvereno in z velikim občutkom za človeško. Vse to je v osnutku scenarija ohranjeno in komisija je v projektu prepoznala zelo redko lastnost - film, ki je zelo aktualen v tematiki, a ne zato, ker s tem hoče ugajati, ampak ker je to iskrena in naravna želja avtoric. Projekt je pripravljen vzorno, od dokumentacije do osnutka scenarija, vsebinsko je zelo močan, vizualno potenten. Vsekakor je razvojni potencial projekta velik, komisija pa svetuje posvečanje pozornosti predelavi dobrega romanesknega materiala v vizualni jezik.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.