Valentin Perko
Biography
Organizations
Filmography (132)
Cinematography (65)
Cast (1)
Writing (1)
Direction (1)
Mentoring and Consulting colaboration (63)
Camera department (19)
Awards
important awards
IRIS 2023 Valentin Perko je magistrant slovite praške filmske akademije in je kot snemalec-direktor filmske fotografije v zadnjih štiridesetih letih podpisal številne domače kratke, dokumentarne in celovečerne filme, TV serije, TV filme in reklamne filme. Že na začetku osemdesetih let se je uveljavil kot prefinjen oblikovalec filmske svetlobe, kar je takoj pričalo o filmarju, ki pozna celoten proces filmske proizvodnje. To je bil takrat vsekakor plod specifičnega načina praškega šolanja z velikim poudarkom na praktičnem delu. Filmska fotografija Valentina Perka je sinteza osnovnih likovno-oblikovnih vizualnih elementov in komplementarne veščine temeljnih mizanscenskih zakonitosti filmskega prizora. To pomeni, da je Perko v izrisovanju svetlobe vedno zelo pozoren do objektivov in posameznih svetlobnih tehnoloških vrednosti, je pa hkrati enako dovzeten za harmonična zlitja svetlobe z režijskimi parametri gibanja v mizansceni in pojavnostjo igralcev v kadru, kar je osnovna skrivnosti vsake filmske zgodbe. O tem priča tudi njegov režijski prvenec Valcer za Tavžentarjeva dva. Če že obstaja določen Perkov filmski stil, potem lahko rečemo, da se skozi njegovo filmografijo vedno vlečejo skrbno sestavljene podobe dognanih filmskih atmosfer, svetlobe, kompozicije in gibanja, ki ne učinkujejo zgolj kot lepe fotografije, temveč kot dognani filmski kadri, kjer je vsa estetska komponenta venomer tudi v službi filmske zgodbe ter njene vizualne nadgradnje. Temu prepričanju je Perko verjel od prvih celovečernih filmov v osemdesetih (Prestop, Dih, Učna leta izumitelja Polža, Maja in vesoljček, Coprnica Zofka, Ječarji), pa kasnejših (Ekspres, ekspres, Herzog), vse do njegovih zadnjih filmov Petelinji zajtrka (2007), Morje v času mrka (2008) in drugih, kjer so maestralno povzete vse vizualne odlike njegove filmske estetike. Izjemnemu mojstrstvu svetlobnih atmosfer in gibajočih se slik so bile namenjene številne Badjurove nagrade in tudi dve Kodakovi nagradi.
Babičeva nagrada za fotografijo je tandemu Matjaž Fristravec in Valentin Perko pripadla za dokumentarec Poklic Arne, portret fotografa Arneta Hodaliča. Fristravcu in Perku je uspelo skozi podobe prikazati izredno dinamičnost in lepoto, ki zaznamujeta življenje našega odličnega fotografa. To je izpostavila tudi žirija: “Živopisnost posameznih okolij, množica posnetkov, iskanje prave svetlobe in odtenkov dajejo portretu pridih šarma, ki ga običajno zmore dati predvsem filmska fotografija, namenjena velikemu platnu.
Priznanje z diplomo.
Posebno priznanje Metod Badjura za mlajšega snemalca.
Organizations
Extended data
Contact the editors
If you need to get in touch, please use the form below. We will be happy to hear from you.