Igor Bezinović
Biografija
Hrvaški režiser Igor Bezinović je študiral filozofijo, sociologijo in književnost na Univerzi v Zagrebu, nato pa se na zagrebški Akademiji dramskih umetnosti izučil za filmskega režiserja. Za svoj prvi celovečerni dokumentarni film Blokada (2012) je prejel nagrado Oktavijan za najboljši hrvaški dokumentarni film, za hibridni celovečerni film Kratki izlet (2017), ki je bil premierno prikazan na festivalu v Rotterdamu, pa je prejel nagrado Big Golden Arena za najboljši hrvaški celovečerec. Njegova vselej izvirna in angažirana dela so bila prikazana na številnih fetsivalih in dogodkih po vsem svetu.
Galerija (3)
Filmografija (35)
scenarij (1)
režija (1)
mentorstvo in strokovno sodelovanje (34)
sektor scenografija (1)
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
hrvaško: Koristeći različite stilske registre – od nadrealizma i ironije do duhovitosti i ludizma, vješto preplićući igrano i dokumentarno, u režiji koja od prvog do zadnjeg trenutka kontrolira to obilje materijala te precizno oblikuje ritam i ton filma, Igor Bezinović stvorio je razigran film koji istovremeno zabavlja, propituje te izmiče očekivanjima.
Izrazno izviren, zgodovinsko zanimiv in politično aktualen film Fiume o Morte! Igorja Bezinovića predstavlja svež in izjemno avtentičen ustvarjalni vzlet dokumentarnega filma v širši regiji.
angleško: We were impressed by the film’s playful use of archival footage and reenactment to shed light on a too-little-known episode of European history. Whilst full of dry, self-reflexive humour, the film manages to use its creative exploration of history to provide in-depth commentary on worrying contemporary political developments, specifically the rise of the global far-right. We applaud the film’s effortless combination of experimentation and accessibility – not least due to its excellent editing – which serves to convey a timely warning against the formation of authoritarianism.
Živimo v času, ki nas vsak dan spominja na nevarnosti preteklosti. Ideologije kot je fašizem, za katere smo verjeli, da so premagane, se vračajo, bolj perfidne in zamaskirane v sodobni jezik, a še vedno uničujoče. V času, ko gledamo vojno v Ukrajini, genocid v Gazi in nove konflikte po svetu, je film Fiume o Morte močno opozorilo. Skozi zgodbo o fašistični vladavini Gabrijela D'Annuncija na Reki nas režiser Igor Bezinović popelje v obdobje med obema vojnama in pokaže, kako oblast, ko je ne omejujeta zakon ali morala, pušča globoke brazgotine v družbi. To ni le film o preteklosti. Fiume o Morte! je drzen avtorjev komentar, poln ironije, ki temelji na manj znanem arhivu in natančnem vpogledu v današnji trenutek. Bezinović se ne izogiba težkim temam – razkriva mite in se sooča z revizionizmom v sodobni Hrvaški.
angleško: This is a film where people and public spaces are used as co-conspirators in exploring the past through the prism of contemporary Europe. At times of the rise of ultra-nationalism within a contemporary European context, the film playfully grapples with the past not as a closed chapter, but as a living reality. Unless we engage the past as a living present it will insist in ways that are not only a warning for the future, but threaten the very possibility of equitable co-existence and a life livable for not only those that have recourse to assert power. The film’s clash of staged reconstruction with real life refreshingly sheds light on the way history is continually present rather than preserved in aspic. While it is a playful and mischievous film, it presents a mirror to our present day.
Recourse to ultra nationalism, and even fascism, resides in the core of national identity, it is already inside of us as a form of knowledge we should be afraid to forget, and continuously need to process in order to forgo its grip. It is a reality we remember from movies, literature, billboards and books. These are memories that travel as far as the history of a nation. So we need to make history anew, again and again, to not only unforget, but beget the world we wish there was, for all of us.
Hrvaški režiser Igor Bezinović je z neprecenljivo pomočjo slovenskega direktorja fotografije Gregorja Božiča ustvaril povsem edinstven film o brutalnem in bizarnem dogodku iz let po prvi svetovni vojni. Osupljiva kombinacija arhivskih posnetkov in poustvarjanja – to je živ, dihajoč film, ki oživi zgodovino, kot je to uspelo le malo filmom.
Nagrada »Odtis Gorana Paskaljevića« se podeljuje filmskim umetnikom, katerih profesionalno delo, talent in etika ter mednarodna prepoznavnost so v skladu z življenjem in delom slavnega režiserja. Nagrado podeljujeta LIFFE in Kristina Paskaljević, žena Gorana Paskaljevića, in je sestavljena iz denarnega dela in kipca.
“Fiume o morte” – 6.000 EUR Festival
Nominacije
Razširjeni podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.