Zverine V predpripravah pomlad 2026
- Celovečerni igrani film
- s.d.
- Slovenija, Hrvaška
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Tri sestre praznijo družinsko hišo, da bi jo prodale. EMA (37), najmlajša in najzanesljivejša med njimi, se med praznjenjem hiše zave, da se svojega otroštva ne spomni in se začne oklepati maminih stvari, da bi ji prinesle odgovore. Srednja sestra MEGI (42) se odloči za genetsko testiranje za raka, in svoji sestri prosi za pomoč pri skrbi za njene tri otroke za čas njene bolniške odsotnosti. Najst
Tri sestre praznijo družinsko hišo, da bi jo prodale. EMA (37), najmlajša in najzanesljivejša med njimi, se med praznjenjem hiše zave, da se svojega otroštva ne spomni in se začne oklepati maminih stvari, da bi ji prinesle odgovore. Srednja sestra MEGI (42) se odloči za genetsko testiranje za raka, in svoji sestri prosi za pomoč pri skrbi za njene tri otroke za čas njene bolniške odsotnosti. Najstarejša med njimi, RUBI (49) obljubi pomoč, a njena svobodomiselna narava hitro naloži celotno breme na Emina ramena. Ema je v ljubečem odnosu z MARKOM (39), ki ob vseh teh spremembah začne prevpraševati njuno skupno odločitev o tem, da ne bosta imela otrok. Ema, ki je svojo celotno odraslo identiteto gradila na odločitvi, da nikoli ne bo mama, se začne od Marka umikati in preveč uživati v skrbi za svoje nečake. Sestrina ozdravitev v njej sproži val krivde in jo požene na nasilno iskanje občutka identitete. Čeprav kot specializantka psihiatrije svojim pacientom pomaga najti in prevzeti odgovornost za svoje občutke, Ema svoje ranljivosti ne prizna, dokler je v to ne prisilijo sestre. Poleg praznjenja družinske hiše mora Ema narediti prostor tudi v sebi.
Režija
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Janez Lapajne, Čedomir Kolar, Miran Zupanič Obrazložitev komisije
Scenarij naslavlja številne univerzalne in relevantne teme: smrt starša, žalovanje za njim, spremenjeno dinamiko odnosov v širši družini po smrti starša, stiske, ki jih sproži huda bolezen bližnje osebe, spraševanje o smislu starševstva, dotakne se motiva potencialne nezvestobe in prevare znotraj družinskega kroga ... Osredotočenost scenarija na družinske odnose, ki so po svoji naravi univerzalni, zmanjšuje možnost, da bi bila tema hkrati tudi izrazito izvirna. Ne oziraje se na to ocenjujemo, da je sam pristop k temi dovolj izviren. Osrednji trije liki, sestre Ema, Megi in Rubi, tvorijo čvrsto dogajanjsko jedro, ki manifestira tri različne pristope k izzivom življenja: najstarejša Rubi se brez zadržkov in občutka odgovornosti predaja užitkom, mati treh otrok Megi se spopade z rakom, najmlajša Ema pa še išče usmeritev, kako naj živi svoje življenje. Prav iskanje te usmeritve in preigravanje njenih možnosti je osnovno dramsko gibalo, ki posamezne epizode povezuje v koherentno in prepričljivo celoto. Scenarij tako po eni strani obeta privlačno, dinamično, dramsko izostreno in mestoma humorno filmsko strukturo, po drugi strani s svojo čvrsto vpetostjo v stvarnost tukaj in zdaj obeta verodostojen uvid v življenje sodobnih slehernic in slehernikov. To dvojnost ocenjujemo kot eno največjih kvalitet predlaganega projekta. Tudi moški liki (Miloš, Igor ...) so karakterizirani z mislijo na dramsko dinamiko in verodostojnost hkrati, z ozirom na težo, ki jo imajo v scenariju ženski liki, pa so izpisani opazno instrumentalizirano. Dialogi so napisani živo in tekoče. Ocenjujemo, da bo film privlačen zlasti za slovenski kulturni prostor, ob prepričljivi realizaciji pa se mu obeta tudi dostop do širšega mednarodnega kulturnega prostora.
Komisija: Aiken Veronika Prosenc, Tina Poglajen, Klemen Dvornik Obrazložitev komisije
Scenarij za film Zverine je odlično napisan. Liki in dialogi med njimi so napisani zelo življenjsko, zgodba kot celota je dobro strukturirana in deluje prepričljivo. Zgodba o treh sestrah, ki se spopadajo s smrtjo v družini, boleznijo in (zgodnjo) krizo srednjih let, s svojo življenjskostjo in prepletanjem komičnih in tragičnih elementov vsebuje elemente, s katerimi se bo vsaj do določene mere občinstvo zlahka poistovetilo in tako deluje univerzalno; kot iskrena pripoved o življenju žensk, ki na slovenskih filmskih platnih niso bila tako pogosto prepričljivo upodobljena, pa nastopi tudi relevantno in izvirno. Zaradi izjemnega občutka scenaristke za izrisovanje nians v medčloveških odnosih in pomembno tematizacijo stisk žensk v soočanju s krutostjo življenja, je pričakovati film, ki bo čustveno poln in zrel, ter tako zanimiv za mednarodne festivala in širšo domačo javnost.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.