Nekoč v Posočju
- Celovečerni dokumentarno-igrani film
- 90' 10''
- 2024
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Film govori o staroverstvu v Posočju, za katerega pa se ne ve, kdaj se je pojavilo. Ve se le to, in to je dokumentirano, da so leta 1331 iz Čedada prišli prinašalci nove vere (krščanstva). Tako se je v Posočju začelo nasilno pokristjanjevanje, ki je trajalo dolgo in bilo izjemno nasilno.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Največji problem pri ustvarjanju tega filma je bil: kaj posneti za uro in pol slike, če nič do tega, o čemer ta knjiga govori, ne obstaja več.
Galerija (20)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
vizualni učinki
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
poprodukcija
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
ostalo
Nagrade in nominacije
Referenčne nagrade
Odmaknjen, skrivnosten in današnjemu čutenju težko dosegljiv svet starovercev nam film Nekoč v Posočju še posebej intenzivno približa s svojimi zvočnimi plastmi, ki jih je Boštjan Kačičnik mojstrsko združil v nedeljivo in ekspresivno celoto.
Izpostavljamo delo Eme Kugler Nekoč v Posočju za režijske odločitve, s katerimi v odsotnosti gradiva iz pokrajine in ljudskega izročila ustvari živ spomenik poganske preteklosti, ki jo je izbrisalo kruto pokristjanjevanje.
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Živa Emeršič, Petra Seliškar, Nina Blažin Obrazložitev komisije
Močna tema z inovativnostjo v pripovedovanju (uporaba animacije, 3D). Film odpira temo staroverstva, ki je posredovana samo z ustnim izročilom ter edino knjigo, kjer so zbrana pričevanja že davno umrlih starcev, ki so to izročilo hranili v ustni obliki. Po mnenju komisije bi projektu koristilo, da se na začetku vpelje vodnik Silvo, ki pove v kamero, da se je staroverstvo ohranilo samo skozi pričevanje, ter da se tujcem, ljudem kot smo gledalci, o tem ne sme govoriti. Nato film odide v avtoričino abstraktno raziskovanje staroverstva. Domišljene odločitve glede načina snemanja (neostre silhuete, bližnji posnetki predmetov), izvirnost animacije, uporaba 3D vodi gledalca na pot po nečem magičnem, mističnem, zelo skrivnostnem svetu. Tovrsten film bi v gledalcu vzbudil atmosfero, tudi čustvo, začudenje, radovednost in ga napeljal na razmišljanje o naši neznani zgodovini. Zanimanje za staroverstva, staro magijo, okultizem in podobne zadeve je prisotno po vsem svetu, zato bi tak film zagotovo vzbudil pozornost v slovenskem in mednarodnem prostoru.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.