Gospod postoi, imeto i' e Petrunija

God Exists, Her Name Is Petrunya
  • Fiction Feature Film
  • 101'
drama
  • 2019
  • North Macedonia, Slovenia, Croatia, France, Belgium

Synopsis

In Stip, a small town in Macedonia, every January the local priest throws a wooden cross into the river and hundreds of men dive after it. Good fortune and prosperity are guaranteed to the man who retrieves it. This time, Petrunya dives into the water on a whim and manages to grab the cross before the others. Her competitors are furious – how dare a woman take part in their ritual? All hell breaks loose, but Petrunya holds her ground. She won her cross and will not give it up.

Writing

Direction

Production

Cinematography

Music

Editing

Production design

Costume design

Make-up

Sound design

Relevant Awards

Nominations

Budget

All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.

Grants
Redni letni javni razpis za sofinanciranje realizacije slovenskih manjšinskih koprodukcijskih projektov za leto 2017
Comitee: Vlado Bulajić, Simon Tanšek, Sonja Prosenc, Matevž Luzar (alternate) Explication

Scenarij za film Bog obstaja, ime ji je Petrunija, se skozi dokaj enostavno zasnovano strukturo osredotoča na mlado brezposelno zgodovinarko, dejanjem, ki na začetku filma pod vprašaj postavi samoumevnost tradicionalne družbe. Skozi lokalne motive se tako spogleduje z univerzalno in relevantno temo. Vendar pa glavni lik po prvotnem impulzivnem dejanju, ki sproži zgodbo, v soočanju s patriarhatom in stereotipi družbe pušča odprtih nekaj vprašanj oz. prostor za razvoj in boljše razumevanje razlogov za svoja dejanja. Kljub temu ima film - tudi na podlagi režiserkinih preteklih filmov- potencial za doseg ne le domače, ampak tudi mednarodne festivalske publike. Režiserka je avtorica celovečernih igranih filmov. Razvidna je angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe (sodelujeta oblikovalka maske in kostumografinja). V Sloveniji bo potekala delna postprodukcija slike in celotna postprodukcija zvoka. Filmi glavnega producenta so svoje premiere doživeli na festivalih A kategorije. Filmi slovenskega producenta doživljajo uspehe tako na mednarodnih festivalih kot tudi v domači in mednarodni kinematografski distribuciji, kar potrjuje tudi njegovo finančno in strokovno kredibilnost. Finančna konstrukcija in predračun sta korektna. Pridobljenih je okoli 90% sredstev. Projekt je podprt tudi s strani Medie in Eurimagesa. V času obravnave vloge je glavni producent pridobil tudi javna sredstva v Franciji (CNC). Distribucijsko-promocijski načrt je korekten in usmerjen predvsem v festivalsko in art-kino distribucijo.

2017
source: SFC
Eurimages Co-production funding 2017
2017
source: coe.int
Sufinansiranje filmskih projekata za 2016. godinu
2016
source: Fondacija za kinematografiju Sarajevo
Javni poziv za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva - kategorija: poticanje filmskih koprodukcija s manjinskim hrvatskim udjelom u 2016. - 4. rok Explication

hrvaško: “Što ako je Bog žena“, pitaju se u filmu “Bog postoji, njeno ime je Petrunija“. Ne bi bilo prvi put da je Bog na filmu žena, vidjeli smo ga/je u “Dogmi“ (Alanis Morissette) i recentno u “Kolibi“ (Octavia Spencer). No, Bog se u “Petruniji“ neće manifestirati u naslovnom liku. Takvo što ne zanima redateljicu i koscenaristicu Teonu Strugar Mitevsku koja je dala nadahnut prikaz autorske vizije filma. Dovodeći u pitanje “spol Boga“ i “važnost spola“ preko lika Petrunije, njezine “svetice“, “Ivane Orleanske“, ona preispituje položaj žena u društvu suvremena svijeta i njihova (još uvijek) ugrožena prava zbog neravnopravnosti spolova, ne nužno unutar religije i Balkana (Makedonije), iako je radnja filma, nadahnuta istinitom pričom, usko vezana za jedno i drugo. Konkretno, priča je fokusirana na Petruniju, slobodoumnu djevojku koja je prekršila pravila i razbila okvire crkvenih/društvenih normi kad je skočila u hladnu rijeku i uzela/osvojila blagoslovljeni križ (donosi
sreću osvajaču idućih godinu dana) tijekom ceremonije rezervirane samo za muškarce. Ispričana s dosta simbolike (žene kao objekti/lutke za izlog), priča je možda lokalna, no djeluje globalno u otkrivanju društva stereotipa i besmisla te poticanju na diskusiju, naizgled u stilu rumunjskog filma.

2016
source: HAVC
Call for financing projects for the production of feature films with majority Macedonian support 2016
2016
source: filmfund.gov.mk
Skopje, North Macedonia