Pero
- Documentary Film
- 98'
- 2023
- Slovenia
- Basic info
- Galley
- Materials
- Episode
- Cast
- Crew
- Organizations
- Music
- Awards
- Screenings
- Archival footage
- Extended data
- Filming locations
- Trivia
- Contact the editors
Synopsis
A homage to life, career and fears of Slovenian actor Peter Musevski.
Director
Director's statement
This film is not only about Pero but also about me and about us, and it’s not just about a friend leaving, but also about society and the world we believed in, slowly disappearing too.
Gallery (6)
Videos (1)
Cast
Credits order
Crew
Writing
Direction
Production
Cinematography
Editing
Production design
Costume design
Make-up
Sound design
Directing department
Production department
Art department
Sound department
Camera department
Lighting department
Grip department
Hair and Make-up department
Post production/editorial department
Tansportation department
Other
Organizations
production
distribution
technical services
support services
Awards
important awards
Pero je konceptualno filmsko delo, ki skozi pet popolnoma različnih pristopov spregovori o minevanju, spoštovanju, prijateljstvu in zvestobi v svetu filma in onkraj. Damjan Kozole povezuje fragmente in pričevanja, ki so ostali za pokojnim filmskim in gledališkim igralcem, ter nas hkrati samoreflektivno vodi skozi svoje režijske postopke. Boleče lep poklon velikemu igralcu in odkrito slovo od prijatelja.
Slovene: Režiserju uspe v tem zelo osebnem poklonu premagati žalost ob izgubi bližnjega prijatelja in sodelavca in jo usmeriti v filmsko raziskovanje moči in krhkosti človeškega obstoja. Film nam pokaže, da prvo ne izključuje drugega. Režiser se poslavlja z eksperimentiranjem z različnimi kinematografskimi slogi in formati. Ko se pred nami odpre ta zelo raznolik material, postane meja med igralcem in osebo, ki stoji za njegovimi bistvenimi vlogami, zabrisana. Kontemplativen in čustveno navdušujoč portret igralca, ki ga preganjata eksistencialni strah in nemir.
Nominations
IRIS 2023 Podjetje Partizanka zmagovalcu v tej kategoriji podarja najem snemalne in svetlobne tehnike v vrednosti 1.000 EUR.
Screenings
Extended data
Ni bilo tako, kot je rekla (Slovenian) (working title)
Pero (English)
To, kar je ostalo (Slovenian) (working title)
Technical data
Canon EF (24-105mm, 24-70mm)
Samyang
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K
Canon EOS 5D (mark IV)
Panasonic Lumix GH4
Arri Alexa Mini
Budget
All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.
Comitee: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (alternate) Explication
Ni bilo tako, kot je rekla (To, kar je ostalo) je dokumentarni portret igralca Petra Musevskega, s katerim je režiser v 24-ih letih posnel 8 filmov. Leitmotiv filma je Petrova misel, morda celo urok, da se mu je vse, kar je posnel, potem zgodilo v resničnem življenju in da ga je močno zaznamovala že prva vloga zdravljenega alkoholika v filmu Kruh in mleko Jana Cvitkoviča. Režiser Kozole se življenjske zgodbe in osebnosti svojega prijatelja in igralca Musevskega, s katerim sta v letih sodelovanja razvila skoraj »psihoanalitsko razmerje«, loteva kot prestop meje, saj se zaradi nepričakovanega in radikalnega reza v življenje njun odnos in prvoosebna perspektiva preobrneta.
Režiser skupaj z bližnjimi, prijatelji in znanci Petra Musevskega ter z njim samim v dokumentarnih in arhivskih, a tudi igranih prizorih, pripoveduje o alkoholizmu, psihičnih težavah, propadlem zakonu, poskusu samomora, travmatičnem razmerju s polsestro in težavnem odnosu z otroki, o svoji družinski zgodovini, igralski naravi in karieri. Oseben in čustveno iskren film, ki se ukvarja s pojmoma nikogaršnje resnice in resničnosti in eksperimentalno briše meje med realno osebo in fiktivnim likom je izviren projekt z razvidnim avtorskim stališčem. Tema sodobnega, nevrotičnega človeka, ki se spopada z življenjem, depresijo, strahovi in s samim seboj, je nekaj univerzalnega in relevantnega.
Film je zaradi znanega slovenskega igralca Petra Musevskega posebej privlačen za slovenski in jugoslovanski kulturni prostor, zaradi specifično filmske, metafikcijski ravni pripovedi pa je privlačen tudi za širši evropski oziroma mednarodni kulturni prostor.
Gre za režiserja z odmevnim in pomembnim filmskim opusom v slovenskem kot tudi mednarodnem prostoru, kar izkazujejo tudi številna priznanja z različnih pomembnih festivalov.
Režijski koncept je jasno predstavljen in lahko iz njega nastane zanimiv in pomemben dokumentarni film, ki bo vstopal tako v prostor igralca, ki je zaznamoval slovenski in mednarodni film kot tudi družbeno okolje. Predvsem zato, ker za njim stoji izkušen in mednarodno etabliran avtor.
Producent ima realiziranih več prepoznavnih filmskih in AV del različnih zvrsti (igrani in dokumentarni projekti), z njimi je sodeloval na domačih in tujih festivalih in pridobil tudi nagrade, zlasti domače. Nekateri filmi so imeli veliko uspešnost v domači distribuciji, nekoliko manjša pa je odmevnost producenta v mednarodnem prostoru. POLSESTRA, JAZ SEM FRENK, NE BOM VEČ LUZERKA, VSAKA DOBRA ZGODBA JE LJUBEZENSKA, NOČNO ŽIVLJENJE, MEJE, DOM, GREMO MI PO SVOJE 2, VAJE V OBJEMU, DOLGE POČITNICE, STANJE ŠOKA in drugi.
Producent je navedel 10 projektov, ki jih je realiziral s podporo SFC-ja, pri 3 je sklenil aneks za podaljšanje roka dokončanja projekta znotraj 2 let in ga v dogovorjenem roku tudi zaključil, je pa pri večini projektov uspel zagotoviti koprodukcijska sredstva iz tujine. Večjih odstopanj med predračunsko in obračunsko vrednostjo dokončanih projektov ni bilo.
Iz finančnega načrta je razvidno, da producent vlaga tudi lastna sredstva v produkcijo in promocijo. Producent je pridobil PREDPOGODBO z dvema mednarodnima koproducentoma: SISTERS AND BROTHER MITEVSKI Makedonija in FILMSKA KUĆA BAŠ ČELIK-Srbija, vendar je iz predpogodbe razvidno, da ta sredstva še niso zagotovljena. Koproducenta bosta zaprosil na razpisu 2020: FILMSKO AGENCIJO SEVERNE MAKEDONIJE in FILMSKI CENTER SRBIJE.
Predračun je glede na scenografsko in izvedbeno zahtevnost, kot je razvidna iz scenarija in kot je bila predstavljena na predstavitvi, po mnenju komisije primerno zastavljen. Glede na scenarij, režijsko eksplikacijo in terminski načrt projekta sta finančni načrt in finančni predračun pregledna.
Producent je projekt ocenil na 417.884,00 €, Za produkcijo, promocijo in distribucijo je zaprosil SFC za 100.000,00 €. Delež zagotovljenega financiranja od vrednosti projekta (A+B+C) je večji od 10 odstotkov.
Načrt promocije in distribucije v RS je producent dobro pripravil na osnovi njegovih številnih projektov. Ima Slovenskega distributerja CINEMANIA GROUP.
Contact the editors
If you need to get in touch, please use the form below. We will be happy to hear from you.