Fiume o morte! Expected delivery: Q3 2023
- Documentary Film
- s.d.
- Croatia, Slovenia, Italy
- Basic info
- Galley
- Materials
- Episode
- Cast
- Crew
- Organizations
- Music
- Awards
- Screenings
- Archival footage
- Extended data
- Filming locations
- Trivia
- Contact the editors
Synopsis
Citizens of the Croatian town of Rijeka (Fiume) retell, reconstruct and reinterpret a ludicrous story of the 16-month occupation of their city that happened in 1919 when Gabriele D’Annunzio, the poet, dandy and preacher of war, proclaimed it a Regency of his own.
Director
Gallery (4)
Crew
Writing
Direction
Production
Cinematography
Editing
Organizations
production
Awards
important awards
When East Meets West and Trieste Film Festival are proud to present the second edition of This is IT, a competition exclusively dedicated to long feature fiction films hybrid works with a strong visual and artistic approach produced or co-produced by Italian producers. Selected teams will have the chance to present their works and screen 10′ of their films to an exclusive panel of more than 30 international sales agents, festival programmers and buyers. This is IT will select up to 5 long feature fiction films and an international jury will deliver the LASER FILM Award, a special in kind prize consisting in the colour grading of one film (40 hours of work, technician included) of the value of approximately 10.000 EUR
“Fiume o morte” – 6.000 EUR Festival
Extended data
Technical data
Budget
All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.
hrvaško: Dokumentarno-igrani autorski prikaz kronologije D’Annunzijevog osvajanja Rijeke 1919. godine. Fiktivni Narator priča svoje osobno svjedočanstvo o tom povijesnom događaju. Eklektični vizualni pristup u kojem se rekonstrukcijama scena, glumljenim scenama od strane današnjih Riječana te arhivima (snimkama i fotografijama) u javnom prostoru i kolektivnom pamćenju građana želi oživiti razdoblje u kojima je njihov multikulturni provincijski grad doživio neočekivanu i burnu transformaciju. Projekt je podržan i na razvoju scenarija i na razvoju projekata pri HAVCu.
Comitee: Polona Petek, Miha Hočevar, Igor Palčič, Simon Tanšek (alternate) Explication
»Fiume o morte je dokumentarni celovečerni filmski projekt o na videz obrobnem zgodovinskem dogodku, "slavnostnem" vkorakanju Gabriella D’Annunzia v Reko septembra leta 1919, njegovi skoraj dveletni okupaciji mesta in razglasitvi Reke kot neodvisne mikro italijanske države. Tema dokumentarnega filma je vsekakor univerzalna s stališča sociološko ikonografske iniciacije evropske fašistične ideologije, saj je D'Annunzievo reško obdobje vplivalo na Mussolinija in njegovo zasnovo italijanskega fašizma. V tem pogledu je projekt tudi relevanten, ker obilno postreže z zgodovinskimi dejstvi in njihovo rekonstrukcijo, kar obeta izvirno ponazoritev obrobnega, čeprav zelo pomenljivega zgodovinskega dogodka. Struktura zgodbe v scenariju sledi kronološkim dejstvom in se hkrati posveča detajlom, posamičnim dogodkom in človeškim dejavnikom. Prepričljivost zgodbe je zagotovljena v obsežnem arhivskem gradivu, v sodobnih rekonstrukcijah zgodovinskih detajlov, s sodobnimi meščani v sodobnem mestu. Karakterizacija likov je povsem odprta, saj je mestoma podvržena sodobnim rekonstrukcijam, najbrž tudi manjšim improvizacijam, ki so nujne pri takšnem vzpostavljanju pripovednega načina v dokumentarnem filmu. Pričakovana privlačnost filma za slovenski in evropski oziroma mednarodni kulturni prostor je velika, ker gre za spregledan, čeprav pomenljiv zgodovinski trenutek. Navzočnost Slovenije, Slovencev, slovenskega jezika oziroma slovenske kulture v scenariju je majhna, vendar obstaja.
Odmevnost ustvarjalnega dela režiserja na avdiovizualnem področju je precejšnja. Prepoznan je tudi mednarodno. Slovenska kinoteka je organizirala retrospektivo njegovih del. Njegov igrani celovečerec Kratki izlet je bil leta 2017 najboljši hrvaški film.
Angažiranost slovenskih soavtorjev, avtorjev prispevkov in igralske zasedbe filma je deloma prisotna v produkciji in angažiranju slovenskih arhivov, angažiranost tehničnih zmogljivosti v Republiki Sloveniji pa obstaja v
snemalnih lokacijah v Sloveniji in post produkciji zvoka. Odmevnost dela glavnega producenta na avdiovizualnem področju je za enkrat odmevna predvsem znotraj dokumentarne produkcije, medtem ko je slovenski koproducent bolj prepoznan po igranih projektih v slovenskem okolju.
Finančni načrt in predračun filma sta v glavnem utemeljena in podprta z ustreznimi potrdili.«.
Contact the editors
If you need to get in touch, please use the form below. We will be happy to hear from you.