Od 11. do 14. decembra bo v Berlinu v Kinu Sputnik že tretjič potekal slovenski filmski festival SloVision – Dnevi slovenskega filma. Festival predstavlja raznolikost sodobnega slovenskega filma z izbranimi celovečernimi filmi. Festival je tematsko umeščen med Spomine in vizije prihodnosti (Flashbacks and Future Visions). Letošnji program vključuje filme, ki ustvarjajo lok napetosti med spoprijemanjem s preteklostjo in prebojem v novo realnost ter sedanjost.
Dneve slovenskega filma organizira Slovenski kulturni center Berlin – SKICA Berlin v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in programskim kuratorjem Berndom Buderjem (programski direktor FilmFestival Cottbus in Judovskega filmskega festivala), ter v partnerstvu s Kinom Sputnik Berlin.
Slovenski film je letos mednarodno prisoten kot še nikoli: filmi iz kulturno in geografsko raznolike Slovenije so doživeli premiero na mednarodnih filmskih festivalih od Berlina, Locarna do Sarajeva. Tretja izdaja festivala SloVision kaže, kako slovenska kinematografija sledi aktualnemu duhu časa: med t.i. „jugonostalgijo“ in vero, prijateljstvom in dobičkom, “helikopterskimi starši” in “besnimi meščani”, teorijo zarote in filmi o prijateljstvu. Včasih sanjavo in magično, včasih vizualno močno, včasih kot komorna igra, včasih kot melodrama – in pri tem vedno v stiku z aktualnim dogajanjem. Junakinje in anti-junakinje so presenetljivo pogosto mlade ženske, junaki in junakinje pa se venomer znova zberejo v sodelovanju, tudi če to včasih vodi v zablodo. Osem aktualnih celovečernih filmov, ki se gibljejo med vsakdanjostjo in komedijo ter med spomini in vizijami prihodnosti, med njimi dva filma za otroke in mladostnike, kaže, kako slovensko filmsko ustvarjanje igrivo pluje v tukaj in zdaj – ali v tistem, kar za to velja.
Urška Djukić se v svojem vizualno močnem celovečernem prvencu Kaj ti je deklica, ki je odprl nov tekmovalni program na Berlinalu Perspektive, povsem približa pevkam katoliškega dekliškega zbora, ki jih bolj zanima spolno prebujanje kot pa duhovna vzgoja. Film je nominiran za Evropsko filmsko nagrado v sekciji celovečernih igranih filmov za najboljši prvenec. Prvenec glasbenice in režiserke Kukle, film Fantasy, je doživel svetovno premiero v Locarnu in neobičajno sveže pripoveduje o neprilagojeni multikulturni skupini prijateljic, ki se v jugovzhodno evropskem stanovanjskem naselju odpravijo na pot samoodkrivanja. Film režiserke Ester Ivakič Ida, ki je pela tako grdo, da so še mrtvi vstali od mrtvih in zapeli z njo, postavljen v 70. leta prejšnjega stoletja, je sanjsko-realistična adaptacija avtobiografskih kratkih zgodb pisateljice Suzane Tratnik “Noben glas” in spremlja najstnico med vsakdanjikom na podeželju, magično imaginacijo in spominom. Film Marka Naberšnika Belo se pere na devetdeset, ki je adaptacija knjižne uspešnice pisateljice Bronje Žakelj, prikazuje slovensko družino med koncem nekdanje Jugoslavije in neodvisnostjo, družinskimi usodami in novim začetkom.
Žiga Virc nas s svojim tretjim celovečernim filmom Zemljo krast popelje v utesnjenost novo buržoaznih stanovanj, kjer se dva mlada para staršev, v stalnem sporu okoli politične korektnosti nevarno približata teorijam zarote. Film To je rop! Gregorja Andolška nastopa kot ljudska komedija z globljim pomenom, ki dva kljubovalna “stara bela moška” pošlje na pot med žanrom “buddy-movie” in maščevalno akcijo. Oba filma s humorjem pokažeta, da je pred izrečenim morda potrebno dlje premisliti, kaj je dopustno povedati. Film Igrišča ne damo! Klemna Dvornika o prijateljstvu med popolnoma različnima dekletoma, ki se združita proti projektu gentrifikacije v njuni soseski, in Tartinijev ključ lani preminulega režiserja Vincija Vogue Anžlovarja, pustolovska zgodba iz jadranskega Pirana, obljubljata nagajiv družinski kino za vse generacije.
Vsi filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra, po filmskih projekcijah bodo tudi pogovori s filmskimi ustvarjalci. Več o letošnjih filmih in program z urnikom je dostopen tukaj.
Vir: Slovenski filmski center