Od 1. do 8. maja 2024 bo potekal 19. festival južno vzhodnega evropskega filma (SEEfest), ki občinstvu v Los Angelesu predstavlja filmsko in kulturno raznovrstnost 20 držav iz Balkana in Kavkaza. Slovenijo bosta predstavljala 2 dokumentarna filma, 2 kratka filma ter manjšinska soprodukcija.
Prvi bo režiser Martin Turk s celovečernim dokumentarno-igranim filmom Kino Volta, ki je svetovno premiero imel na tržaškem filmskem festivalu januarja. Film nas popelje v Trst na začetku 20. stoletja, ko se štirje podjetniki pod vodstvom takrat še neznanega dublinskega učitelja Jamesa Joycea odločijo odpreti prvi irski kino – Cinema Volta. Dva tržaška igralca, Danjiel Malalan in Nikla Petruška Panizon, oživljata dejstva in like, ki so sodelovali v tej pustolovščini. Film je nastal v produkciji Fabula ter soprodukciji RTV Slovenija in Incipit film iz Italije. Film bo na sporedu 3. maja ob 17:00, na voljo pa bo tudi preko spleta.
Drugi film pa je Cent'anni (Sto let), dokumentarni film, celovečerni prvenec Maje Doroteje Prelog, v produkciji Cvinger filma, v soprodukciji z Zena film iz Italije, Agresywna Banda iz Poljske, RTV Slovenija, Wake Up Films iz Srbije in Zwinger film iz Avstrije, ki je je ravno tako imel svetovno premiero na festivalu v Trstu. V zgodbi nastopa Blaž, ki se po preboleli hudi bolezni odpravi na zahtevno kolesarsko turo čez najslavnejše vzpone Gira d’Italia. Spremlja ga njegova partnerka, režiserka Maja Doroteja Prelog, da bi posnela film o njegovi zmagi nad boleznijo. Pravice za svetovno prodajo je prevzelo italijansko podjetje Illmatic Film Group. Film bo na sporedu 7. maja ob 15:00 in bo ravno tako na voljo tudi preko spleta.
Med kratkimi filmi bo slovenske barve zastopal Kako sem se naučila obešati perilo Barbare Zemljič, ki je nastal v produkciji Filmservisa in prikazuje kratek insert naključnega srečanja Oli in Miha, ki se razvije v prijateljstvo, morda nekaj več, morda nekaj manj. Igrata ju Tamara Avguštin in Domen Novak. Film se je premierno predstavil v tekmovalnem programu sarajevskega filmskega festivala in bil izbran za kandidata za nagrado Evropske filmske akademije za najboljši kratki film. Film bo na sporedu 2. maja ob 13.00 in seveda tudi na voljo preko spleta.
V programu animiranih filmov se bo predstavil Hobotnica banana mišmaš režiserke Milanke Fabjančič, ki je nastal v produkciji ZVVIKS in soprodukciji RTV Slovenija, svetovne pravice za prodajo ima Bonobostudio. Animirani film nam predstavlja iskrivo in živahno popotovanje skozi življenji Mile in Mare in je pisana pustolovščina dveh različnih življenjskih poti, ki ju skozi desetletja bogati in poganja prijateljska ljubezen.
Otvoritveni film festivala pa bo 1. maja ob 19:00 manjšinska soprodukcija Varuhi formule srbskega režiserja Dragana Bjelogrlića, ki se je pri nas že uspešno prikazal v kinematografih, slovenski soproducent pa je Perfo. Režiser Dragan Bjelogrlić je scenarij spisal skupaj z Vukom Ršumovićem in Ognjenom Sviličićem po resnični zgodbi o »srbskem Černobilu«, ki jo je v romanu Primer Vinča (Slučaj Vinča, 2017) obudil Goran Milašinović. Prizore v jedrskem reaktorju pa so lani snemali tudi v nuklearnem reaktorju Instituta Jožef Stefan (IJS) v Ljubljani. V filmu poleg slovenskega igralca Jurija Drevenška igrajo Dragan Bjelogrlić, Predrag Miki Manojlović, Alexis Manenti, Radivoje Raša Bukvić, Lionel Abelanski, Ognjen Mićović, Anne Serra, Jérémie Laheurte in drugi.
Vsi štirje filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.
Med kratkimi filmi bo na sporedu tudi nemško-srbski film Resnica (Istina) s slovensko igralko Niko Rozman v glavni vlogi. Film je bil nominiran za študentskega oskarja in bafto. Resnica v režiji Tamare Denić odkriva zgodbo o fotoreporterki Jeleni, ki živi in dela v Beogradu, a se je zaradi pritiskov desnih ekstremističnih skupin in njihovih groženj prisiljena s hčerko preseliti v Hamburg, »varno« zavetje Evrope, kjer se izkaže, da se tam nikakor ne cedita med in mleko.
Leta 2011 je Slovenski filmski center v sodelovanju s SEEfest pripravil prvo zgodovinsko retrospektivo slovenskega filma v Los Angelesu.
Vir: Slovenski filmski center