Slovenski filmi na tržaškem filmskem festivalu

12. januar 2021

Tržaški filmski festival bo letos potekal od 21. do 30. januarja na daljavo preko spleta. V tekmovalni program celovečernih igranih filmov 32. edicije festivala se je med dvanajst filmov uvrstila slovenska manjšinska koprodukcija Oče srbskega režiserja Srdana Golubovića, ki bo na ogled v soboto, 23. januarja ob 20. uri. Film je imel svetovno premiero na lanskem Berlinalu in je srbsko – francosko – nemško – hrvaško – slovensko – bosanska  soprodukcija. Slovenski soproducent je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo. Film je na Berlinalu osvojil dve nagradi (nagrado občinstva in nagrado ekumenske žirije).

Oče pripoveduje o očetu, ki pešači od svoje vasi na jugu Srbije do Beograda, potem ko mu zaradi revščine odvzamejo otroka. To je tudi zgodba o človeku z roba družbe, ki na tej dolgi poti postane junak našega časa. Scenarij sta napisala Srdan Golubović in Ognjen Sviličić, v glavnih vlogah nastopajo Goran Bogdan, Boris Isaković, Milica Janevski, Nada Šargin, Muharem Hamzić in Ajla Šantić. 

V tekmovalni program dvanajstih izbranih kratkih filmov se je uvrstil kratki igrani film Delčki scenarista in režiserja Árona Horvátha, v katerem spremljamo en dan v življenju Tea in Ksaverja, ki jih po dveh mesecih obišče oče, voznik kamiona. Njihova mama je nad obiskom manj navdušena, vendar Teo ne želi zamuditi obisk tekme formula 1. Film bo prav tako na ogled v soboto, 23. januarja ob 16:45 uri.

V naslovnih vlogah nastopata Teodor Tot in Ksaver Pratnekar, ki sta se s filmom srečala prvič, ter madžarski igralec Zsolt Nagy in Tamara Avguštin. Film je za produkcijsko hišo A Atalanta producirala Barbara Daljavec. Svetovan premiera filma je bila lani, v tekmovalnem programu na 43. mednarodnem filmskem festivalu za mlado občinstvo – Lucas. Na minulem 23. Festivalu slovenskega filma pa je prejel vesno za najboljši kratki igrani film.

V program »Art&Sound« pa se je uvrstil celovečerni dokumentarno-igrani film Antigona – kako si upamo! režiserja Janija Severja. Film bo na ogled v četrtek, 28. januarja, ob 16. uri. Antigona, kako si upamo! je nastala po motivih drame Trojno življenje Antigone Slavoja Žižka. Slavljena kot junakinja odpora proti državni oblasti se zdi Antigona priročen ideal za današnji čas. In vendar, ali gre res za emancipatorno junakinjo? Ali pa je tudi ona del problema? Čas je, da odkrijemo »odvratno mrmranje življenja« v svetu desnega fundamentalizma, klimatskih sprememb in neizmerne neenakosti. Film predstavlja politično dramaturgijo, ki podžiga najbolj vitalna vprašanja našega časa.

V filmu igrajo: Primož Bezjak (Kreon), ki je na minulem 23. Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljšo glavno moško vlogo, Anja Novak (Antigona), Matija Vastl (Terezijas), Žan Perko (Hajmon), Jure Henigman (vodja zbora), Doroteja Nadrah (zboristka), Matej Zemljič (zborist) in Gregor Prah (Polinejk). Scenarij za film so napisali Miloš Kalusek, Jani Sever in Stojan Pelko. Film je na 23. Festivalu slovenskega filma prejel tudi vesni za najboljšo montažo, za najboljši dokumentarni film in nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov (Fipresci) za najboljši slovenski celovečerni film v tekmovalnem programu.

V sklopu festivala bo tudi letos potekalo že enajsto soprodukcijsko srečanje »When East Meets West« (25.-28. januar). Italijanski producenti in producenti iz jugovzhodne Evrope se tako vsako leto srečajo z ustvarjalci iz tretje regije. Letos je osrednji fokus na državah Izrael in Italiji, prvič pa bo potekal preko spleta na daljavo. Ne glede na to, se je na srečanje prijavilo več kot 500 filmskih profesionalcev, ki bodo po besedah organizatorjev štiri dneve »preživeli v WEMW digitalnem svetu.«

V sklopu delavnice »First Cut Lab« (22.-26. januar), ki je namenjena celovečernim filmov v fazi montaže, pa je bil med osem projektov izbran celovečerni igrani film Orkester scenarista in režiserja Matevža Luzarja. Filmska zgodba Orkester spremlja rudarski pihalni orkester iz Zagorja ob Savi, ki se napoti na gostovanje v pobrateno mesto v Avstriji, kjer ima napovedan figuralni paradni nastop pihalnih godb. V filmu igrajo: Gregor Čušin, Jernej Kogovšek, Gregor Zorc, Lovro Lezič, Gaber K. Trseglav, Alexander Mitterer, Marie Hofstätter, Klaudia Reichenbacher, Marinka Štern, Vesna Pernarčič, Ana Facchini, Mateja Pucko, Mojca Funkl, Marjana Mlinarič Pikelj, Ela Murko, Matej Abrahamsberg, Ines Pavlič, Luka Tomažin, Adrian Sivec, Juš Šoltes, Dejan Spasić in Rastko Krošl. Producentka filma je Petra Vidmar iz produkcijske hiše Gustav Film.

Znotraj sekcije »Last Stop Trieste«, ki je namenjena dokumentarnim filmom v fazi montaže, pa se bo med petimi izbranimi projekti predstavil dokumentarni film Odpuščanje (Reconciliation), prvenec scenaristke in režiserke Marije Zidar. Režiserka in kosovski direktor fotografije Latif Hasolli sta film v obdobju petih let snemala v Albaniji, pripoveduje pa zgodbo o poskusu sprave med dvema družinama - družino ubitega 19-letnega dekleta in družino njenega morilca, med katerima posreduje mediator iz prestolnice.

Film, ki nudi vpogled v družbo, ujeto med napol pozabljeno preteklostjo in nestabilno sedanjostjo, nastaja pod okriljem produkcijske hiše Vertigo, producent je Danijel Hočevar in je soprodukcija Slovenije, Srbije, Črne gore in Kosova.

Ustvarjalci izbranih projektov bodo od uveljavljenih strokovnjakov prejeli koristne nasvete za čim boljši zaključek filma in uspešno nadaljnjo pot na festivalih in v distribuciji.

Vsi filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.

V sodelovanju z MIDPOINT inštitutom bo drugo leto zapored potekal tudi program »Cold Open«, za katerega so izbrali devet producentov, ki so se že uveljavili kot producenti celovečernih filmov in bi se radi preizkusili tudi na področju dramskih serij. V tem programu se bo predstavil slovenski producent Andraž Jerič iz produkcijske hiše Temporama.

Vir: Slovenski filmski center