Tržaški filmski festival je letos potekal od 21. do 30. januarja na daljavo preko spleta. V tekmovalni program celovečernih igranih filmov 32. edicije festivala se je med dvanajst filmov uvrstila tudi slovenska manjšinska koprodukcija Oče srbskega režiserja Srdana Golubovića, ki je na festivalu prejel nagrado občinstva za najboljši igrani celovečerni film in nagrado CEI (Central European Initiative) za film, ki najbolje predstavi resničnost vsakdana in medkulturni dialog.
Film je imel svetovno premiero na lanskem Berlinalu in je srbsko – francosko – nemško – hrvaško – slovensko bosanska soprodukcija. Slovenski soproducent je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo. Film je na Berlinalu prav tako osvojil dve nagradi (nagrado občinstva in nagrado ekumenske žirije).
Oče pripoveduje o očetu, ki pešači od svoje vasi na jugu Srbije do Beograda, potem ko mu zaradi revščine odvzamejo otroka. To je tudi zgodba o človeku z roba družbe, ki na tej dolgi poti postane junak našega časa. Scenarij sta napisala Srdan Golubović in Ognjen Sviličić, v glavnih vlogah nastopajo Goran Bogdan, Boris Isaković, Milica Janevski, Nada Šargin, Muharem Hamzić in Ajla Šantić.
Na enajstem soprodukcijskem srečanju »When East Meets West«, ki je prav tako potekalo v sklopu festivala, pa je znotraj sekcije »Last Stop Trieste«, ki je namenjena dokumentarnim filmom v fazi montaže, dokumentarni film Odpuščanje (Reconciliation), prvenec scenaristke in režiserke Marije Zidar, prejel nagrado »First Hand Fund Award«. Projekt nastaja v produkciji Vertigo film (producent Danijel Hočevar) in je soprodukcija Slovenije, (poleg Vertiga je koproducent tudi RTV Slovenija), Kosova (Dera Film), Srbije (Film House Baš Čelik) in Črne gore (Seagull Entertainment).
»Letošnjo nagrado prejme film Odpuščanje Marije Zidar, ker mu je uspelo prepričljivo prikazati pretresljive podobe, pogumno odkrivati neraziskane poti, postaviti mučna vprašanja in zavrniti preproste odgovore nanje ter občinstvu predstaviti zadovoljstvo odpuščanja v pravem pomenu besede,« so med drugim povedali na virtualni podelitvi nagrade.
Film nastaja s finančno podporo Slovenskega filmskega centra, Filmskega studia Viba film, Filmskega centra Srbije, Filmskega centra Črne gore in Kosovskega kinematografskega centra, ob podpori evropskega sklada Eurimages in programa Ustvarjalna Evropa MEDIA pri Evropski komisiji. Projekt je sodeloval tudi na dveh mednarodnih delavnicah; BDC Discoveries in dok.incubator, ter bil predstavljen na soprodukcijskem marketu v Leipzigu.
V šestem krogu sklada za skupni razvoj RE-ACT pa je bilo izmed 55 prijavljenih projektov v letu 2020 skupno izbranih 8 projektov, ki so prejeli po 10.000 evrov. Med njimi tudi 2 slovenska projekta, in sicer, Vse, kar je narobe s tabo režiserke Urške Menart in v produkciji Vertiga, ter Dobri ljudje režiserja Marka Kumerja Murča, produkcijske hiše Rusaalka.
Na festivalu se je v tekmovalni program dvanajstih izbranih kratkih filmov uvrstil tudi kratki igrani film Delčki scenarista in režiserja Árona Horvátha, film je za produkcijsko hišo A Atalanta producirala Barbara Daljavec. V program »Art&Sound« pa se je uvrstil celovečerni dokumentarno-igrani film Antigona – kako si upamo! režiserja Janija Severja, producent je produkcijska hiša Sever & Sever.
V sklopu delavnice »First Cut Lab«, ki je namenjena celovečernim filmov v fazi montaže, pa je bil med osmimi projekti izbran in predstavljen celovečerni igrani film Orkester scenarista in režiserja Matevža Luzarja. Producentka filma je Petra Vidmar iz produkcijske hiše Gustav Film.
Vsi filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.
Vir: Slovenski filmski center