Skozi moje oči
- Celovečerni dokumentarno-igrani film
- 122' 22''
- 2022
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
To je film o opazovalcu in Parizu ob prelomu stoletja, ko v 20- letih postane epicenter sodobne umetnosti.
Med njimi je tudi nadarjen, doma že uveljavljen ter priznan slikar, - Veno Pilon.
Tu srečuje Henryja Millerja, Maxa Ernsta, Ossipa Zadkina, Giorgia De Chirica, Rolanda Oudoja...
Čez dve leti, ko postane eden izmed njih pa zapiše:
»Ker se mi je vera v lastno delo omajala, me k slikanju
To je film o opazovalcu in Parizu ob prelomu stoletja, ko v 20- letih postane epicenter sodobne umetnosti.
Med njimi je tudi nadarjen, doma že uveljavljen ter priznan slikar, - Veno Pilon.
Tu srečuje Henryja Millerja, Maxa Ernsta, Ossipa Zadkina, Giorgia De Chirica, Rolanda Oudoja...
Čez dve leti, ko postane eden izmed njih pa zapiše:
»Ker se mi je vera v lastno delo omajala, me k slikanju ni več vleklo, slikanje se mi je upiralo. Zatekel sem se v Pariz, da se v množici izgubim in pozabim nase... Zato sem se tudi izogibal razstav. »
Po prihodu v Pariz preneha slikati, prevzame pa ga fotografija!
S svojimi Montparnasovci, fotografiranjem njihovih del, portreti najpomembnejših umetnikov Ecole de Paris je Pilon del tega rojstva fotografije, - ter bil v samem središču njenega dogajanja.
Fotografja pa postane vsakdanji kruh in vir zaslužka za preživetje družine.
Eden najbolj znanih citatov Jeana Cocteaua: »In Paris, everybody wants to be an actor; nobody is content to be a spectator. -Jean Cocteau.«
Paul Éluard je Pilonu na njegovi prvi Pariški razstavi v galeriji Carrefour l. 1934 ob njegovo fotografijo Maske pritrdil svojo dolgo pesnitev in mu nanjo napisal spoštljivo posvetilo: »To je bilo moje največje priznanje iz te dobe,« se spominja Pilon. Ironično pa Cocteaujev citat ravno za Pilona ne drži! Pilon je bil namreč prav to; najprej opazovalec, gledalec življenja, in šele nato nastopač in vse ostalo! Fografija pa Pilonova skrita strast, tiha ljubica, ki ga ni zapustila nikoli, in ga je spremlja celo življenje!
Pilon je pel visoko pesem, tako slikarstva, kot njegove ljubice-fotografije.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Pilona najbolje opiše citat Henryja Millerja: »Za petje moraš najprej odpreti usta. Imeti moraš pljuča in nekaj znanja o glasbi. Ni potrebno imeti harmonike. Bistveno je, da želiš peti To je torej pesem. Jaz prepevam.« Pilon je pel visoko pesem tako slikarstva kot njegove skrite ljubice fotografije.
Galerija (75)
Videi (2)
Zasedba
vrstni red špice
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
sektor režija
produkcijska ekipa
sektor scenografija
sektor zvok
sektor kamera
osvetljava
scenska tehnika
sektor zasedba
poprodukcija
sektor glasba
mentorstvo in strokovno sodelovanje
drugo
Organizacije
produkcija
distribucija
tehnične storitve
ostalo
Projekcije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Rado Likon, Matevž Luzar, Mateja Valentinčič, Igor Prassel (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Dokumentarno igrani film o prezrtem slovenskem umetniku, slikarju in fotografu Venu Pilonu, ki je večino svojega življenja preživel v Parizu, odlikuje režiserjeva podrobna raziskava umetnikovega življenja in dela ter študiozna priprava lokacij. Zgodovinsko dokumentarni portret Pilona kot fotografa in svetovljana, ki se je v 20-ih in 30-ih letih 20. stoletja družil s pariškimi avantgardisti, danes svetovno znanimi imeni moderne umetnosti, se sprašuje po razlogih Pilonovega zdrsa v obskurnost. Pilonova zanimiva osebnost in biografija skupaj z bogatim arhivskim gradivom ponuja več kot faktično dokumentaristični biografski film z relevantno kulturno temo nacionalnega pomena. Mnogo njegovih fotografij je najdenih šele v zadnjem desetletju, razstava Evropa stoletje avantgarde 1994 v Bonnu pa ga postavi ob bok pomembnim evropskim fotografom, kar kaže na univerzalnost in relevantnost teme, ob tem da beležimo 100 let od Pilonovega začetka ustvarjanja in 50 let od njegove vrnitve iz tujine.
Rekonstrukcija Pilonovega življenja poteka skozi igrane sekvence, ki od 1914-1925 v rodni Ajdovščini ujamejo njegova burna mladostna leta znotraj ognjevitega goriškega kroga (Stano Kosovel, Marij Kogoj, Spazzapan Spasal, Avgust Černigoj), ter njegovo koloraturno krajinarsko slikarsko obdobje in odnos do družine, obdobje od 1925 do 1950 v Parizu pa znotraj boheme, saj Pilonovo fotografsko dokumentarno beleženje vrveža Pariza sredi preloma stoletja vsebuje portretiranje najpomembnejših umetnikov Ecole de Paris. Narativna zgodba je pripovedovana skozi Pilonove oči skozi arhivski material slike in predvsem fotografije, režijska vizija pa obljublja filmsko atmosfero in pokrajino, posneto predvsem v naravni svetlobi z dolgimi jutranjimi in večernimi sencami v totalih, s čimer se režiser želi vizualno približati slikarju in fotografu.
Komisija: Žanina Mirčevska, Ida Weiss, Jaroslav Skrušny, Slobodan Maksimović (nadomestni član)
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.