Opravičilo za modernost

  • Celovečerni dokumentarni film
  • 70'
  • 2021
  • Slovenija
Opravičilo za modernost je slovenski celovečerni dokumentarni film, v katerem nastopa Slavoj Žižek.
Režija Igor Zupe
Zasedba Slavoj Žižek
movie poster placeholder
vrstni red špice

scenarij

scenarist

režija

režiser

produkcija

producentka

fotografija

direktor fotografije

montaža

montažer

produkcija

scenarij
Alternativni naslovi
An Apology for Modernity (angleščina)
Produkcijske države
Slovenija
Jezik
angleščina
Tehnični podatki
Razmerje slike
1,77:1 (16:9)
Trajanje in dolžina
70'
Barva
barvni
Proračun

Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.

Financiranje
Redni letni javni razpis za sofinanciranje realizacije avdiovizualnih projektov za leto 2018

Gre za dokumentarni projekt, ki temeljito in z jasnim, afirmativnim režijsko vsebinskim pristopom predstavi in »podoživi« svetovno odmeven umetniški projekt z naslovom OPRAVIČILO ZA MODERNOST, ki ga je na 57. beneškem bienalu leta 2017 v Paviljonu NSK Države ustvarila in predstavila slovenska umetniška skupina Irwin, skupaj s filozofom Slavojem Žižkom. Projekt je nedvomno zanimiv za razvoj ustvarjanja slovenskih avdiovizualnih del. Prvič zato, ker dokumentira odmevnost prelomnega dogodka v sodobni umetnosti in drugič zato, ker dokumentarni projekt prinaša zanimiv in večplasten narativni postopek. Vsebinsko presega meje slovenskega prostora in je v svojem izpovednem potencialu zanimiv tudi za tujino. Ob tem prav tako ne gre prezreti potenciala, ki ga ima projekt v smislu krepitve slovenske kulturne zavesti. Hkrati sta scenarij in režijski koncept dobra osnova za izvirnost in dodaten ustvarjalni doprinos v rabi medija. Projekt se režijsko loteva pripovedi na treh ravneh. Z intervjuji, predavanji in arhivskim materialom. Nadgrajujejo jih udarna grafična podoba, (med drugim) asociativna montaža in avtorska glasba, sekvence si sledijo linearno. Gre za profesionalen, kvaliteten, aktualen dokumentarni film. Po mnenju komisije v njem manjka poizkus vzpostavitve relacije film - gledalec, ki bi, za širšo publiko nekoliko ekstravagantno idejo o državi, ki je zgolj umeščena v čas, omogočila empatično povezavo. Kot tak film v režijskem pristopu ni posebej inovativen in aktualen, vsekakor pa je profesionalen, kvaliteten in raznovrsten. Škoda je, da se film, ki se tematsko zdi pomemben gradnik naše zgodovine, ni ustvarjal, ko so se dogodki dejansko odvijali (2017).

2018
Vir: Slovenski filmski center

Stik z uredništvom