Opravičilo za modernost
- Celovečerni dokumentarni film
- 70'
- 2021
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režija
Zasedba
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
Organizacije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Haidy Kancler, Igor Palčič, Aleš Pavlin, Lilijana Nedič (nadomestna članica), Boris Petkovič (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Gre za dokumentarni projekt, ki temeljito in z jasnim, afirmativnim režijsko vsebinskim pristopom predstavi in »podoživi« svetovno odmeven umetniški projekt z naslovom OPRAVIČILO ZA MODERNOST, ki ga je na 57. beneškem bienalu leta 2017 v Paviljonu NSK Države ustvarila in predstavila slovenska umetniška skupina Irwin, skupaj s filozofom Slavojem Žižkom. Projekt je nedvomno zanimiv za razvoj ustvarjanja slovenskih avdiovizualnih del. Prvič zato, ker dokumentira odmevnost prelomnega dogodka v sodobni umetnosti in drugič zato, ker dokumentarni projekt prinaša zanimiv in večplasten narativni postopek. Vsebinsko presega meje slovenskega prostora in je v svojem izpovednem potencialu zanimiv tudi za tujino. Ob tem prav tako ne gre prezreti potenciala, ki ga ima projekt v smislu krepitve slovenske kulturne zavesti. Hkrati sta scenarij in režijski koncept dobra osnova za izvirnost in dodaten ustvarjalni doprinos v rabi medija. Projekt se režijsko loteva pripovedi na treh ravneh. Z intervjuji, predavanji in arhivskim materialom. Nadgrajujejo jih udarna grafična podoba, (med drugim) asociativna montaža in avtorska glasba, sekvence si sledijo linearno. Gre za profesionalen, kvaliteten, aktualen dokumentarni film. Po mnenju komisije v njem manjka poizkus vzpostavitve relacije film - gledalec, ki bi, za širšo publiko nekoliko ekstravagantno idejo o državi, ki je zgolj umeščena v čas, omogočila empatično povezavo. Kot tak film v režijskem pristopu ni posebej inovativen in aktualen, vsekakor pa je profesionalen, kvaliteten in raznovrsten. Škoda je, da se film, ki se tematsko zdi pomemben gradnik naše zgodovine, ni ustvarjal, ko so se dogodki dejansko odvijali (2017).
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.