NK Svoboda V predpripravah
- Celovečerni igrani film
- s.d.
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režija
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Aiken Veronika Prosenc, Tina Poglajen, Klemen Dvornik Obrazložitev komisije
NK Svoboda v ospredje postavlja prijateljstvo med slovenskim dečkom in njegovim vrstnikom, beguncem, ki se spoznata v Grčiji in nato spet srečata na Hrvaškem in v Sloveniji. Čeprav je begunska problematika še kako prisotna, je od kriznega obdobja, ko so o njej veliko poročali tudi mediji, minilo že nekaj let in je film delno torej izgubil na svoji relevantnosti v smislu privlačnosti teme za najširše občinstvo. Film sicer nagovarja predvsem otroke in mladostnike, in verjamemo, da bo s svojim napetim dogajanjem in elementi pustolovščine, ki pa je postavljena v zelo resnične in krute okoliščine, zanje univerzalno zanimiv. V zaključnem delu filma struktura nekoliko šepa, tudi liki potrebujejo še nekaj razvoja, da bodo delovali bolj resnično, sploh lika mame in Sabija.
Komisija: Klemen Dvornik, Vilma Štritof Čretnik, Nejc Gazvoda, Žanina Mirčevska (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
NK Svoboda odpira srčen in pogumen pogled na aktualno begunsko problematiko skozi oči dveh protagonistov, Aneja in Sabija, ki ju ločijo jezik, nacionalnost in barva kože, a združuje edina pomembna vrednota - prijateljstvo, ki ga film preigrava skozi nogomet, ki je poleg glasbe najbrž najbolj univerzalni jezik našega planeta. Borisu Petkoviču, scenaristu in režiserju, uspe knjigo Žige Gombača uspešno adaptirati v scenaristični oziroma filmski jezik. Komisija si vseeno želi, da bi v času razvoja projekta nadaljevali z delom na scenariju - film je razdeljen na dve polovici, ki sta skupaj zvezani preveč umetno, ravno tako ima na koncu preveč elementov naključja in komedije zmešnjav, kar je škoda, ker sta glavna protagonista in sporočilo filma premočna in preveč zanimiva, da bi se scenarij zadovoljil le s formalnimi scenarističnimi rešitvami. Ena izmed njih je ta, da Anej celo noč izgubljen v tuji državi pluje na blazini in ga nato begunci v čolnu rešijo, naslednji dan pa ga starši mirno spustijo, da sam tava naokoli, kar je slepa ulica filma, ob nekaterih drugih. Komisija želi, da scenarist in režiser Boris Petkovič vse nasvete vzame kot najbolj dobronamerne, zato mu tudi namenja podporo. Film ima zaradi relevantnosti teme potencial za odmevnost v tujini, hkrati pa to univerzalnost spelje skozi slovensko zgodbo in realnost, kar ga dela zanimivega tudi za naš prostor.
Komisija: Žanina Mirčevska, Ida Weiss, Jaroslav Skrušny, Slobodan Maksimović (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Scenarij za mladinski film z aktualno družbeno problematiko migrantov in prevladujočega slovenskega odnosa do njih. Zgodba si za dramaturško izhodišče jemlje prijateljstvo dveh mladih fantov – sirskega begunca Sabija in tukajšnjega osnovnošolca Aneja – zraslo iz Sabijeve nesebične geste, ko je iz morja rešil utapljajočega se Aneja. Fanta poleg istih let druži tudi velika ljubezen do nogometa in ta, ljubezen do nogometa namreč – po vsakršnih bridkih preizkušnjah begunske poti od Grčije, prek Makedonije, Srbije, Hrvaške do Slovenije – na koncu omogoči srečen razplet (mimogrede se razreši tudi trajen konflikt med Anejevima staršema).
Zanimivo izhodišče za vzgojno podučen mladinski film, komisija pa opozarja, da je zgodba preveč idealistično pravljična, da bi delovala prepričljivo in realistično, vse prenaivno se razrešujejo hudi družbeni konflikti in zapletene pravne in politične situacije; scenarij s tako občutljivo in tragično témo si ne bi smel dopustiti tako hudih poenostavljanj, pa naj skuša biti v svojem sporočilu še tako napreden in human. Prav iz odgovornosti do realnih človeških stisk mora biti zgodba izpeljana verodostojno in utemeljeno v stvarnih okoliščinah.
Kljub površnosti in premajhni poglobljenosti treatmenta pa je zgodba aktualna, dinamična, ponuja zanimive komplikacije in ustvarja napetost; v razvoju ima možnost razgrniti zanimive karakterje in na
učinkovit cineastičen način predstaviti kontradiktornost in kompleksnost sveta in časa, v katerem se dogaja osrednji dramski zaplet.
Čeprav mestoma neverjeten v svojih obratih, je predlagan treatment dobra osnova za razvoj scenarija, ki lahko raziskuje tako meje medčloveških odnosov, aktualnih družbenih in političnih vprašanj ko tudi meje filmske govorice.
Komisija visoko ocenjuje tudi njegovo privlačnost za domači in mednarodni prostor, saj meni, da je možno zgodbo nadgraditi tudi z zanimivimi in inovativnimi vizualnimi pristopi.
Ocena scenaristov je podana na podlagi prepoznavnosti in odmevnosti opusa avtorjev, ki je razviden iz priloženih referenc v vlogi.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.