Jugoslavija, moja dežela V nastajanju november 2027
- Celovečerni igrani film
- s.d.
- Slovenija, Severna Makedonija, Srbija, Hrvaška, Avstrija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Triintridesetletni Vladan Borojević, asistent na Filozofski fakulteti, živi s punco Nadjo povsem običajno življenje, dokler nekega večera na fotografiji ne zagleda vojaka podobnega svojemu pokojnemu očetu. Očetovo ime vtipka v spletni iskalnik in nenadoma se za Vladana vse spremeni. Skoraj dvajset let je bil Vladan prepričan, da je njegov oče, časnik Jugoslovanske ljudske armade, umrl v vojni, a s
Triintridesetletni Vladan Borojević, asistent na Filozofski fakulteti, živi s punco Nadjo povsem običajno življenje, dokler nekega večera na fotografiji ne zagleda vojaka podobnega svojemu pokojnemu očetu. Očetovo ime vtipka v spletni iskalnik in nenadoma se za Vladana vse spremeni. Skoraj dvajset let je bil Vladan prepričan, da je njegov oče, časnik Jugoslovanske ljudske armade, umrl v vojni, a se izkaže, da je živ. Še več, general Nedeljko Borojević je obtožen vojnih zločinov in se že vrsto let skriva pred mednarodnim sodiščem v Haagu. Vladan je kot otrok živel v Puli, ob začetku vojne pa je bila družina premeščena v Beograd, od koder je oče odšel v vojno, Vladan pa je z mamo pobegnil v Slovenijo. Kmalu zatem mu je mama povedala, da je oče v vojni umrl, a se je očitno zlagala. Vladan je odločen, da stopi v stik z očetom in izve resnico o njem, zato je prisiljen vzpostaviti stik z odtujeno mamo Dušo, ki si je v Ljubljani ustvarila novo družino. Vladanu od Duše uspe izvedeti Nedeljkov naslov v Brčkem, od koder ji je Nedeljko nazadnje pisal, in čeprav je Duša prepričana, da Nedeljka že dolgo ni več na tem naslovu, se Vladan odloči, da odpotuje v Brčko. Istočasno Vladan izve, da je Nadja noseča, a se zdi, da ob vsem, kar se mu dogaja, tega ne more povsem doumeti. Nadja želi, da Vladan ostane ob njej, a se on vseeno odloči odpotovati v Bosno. Med ogledom stanovanja najde Vladan tudi Nedeljkovo neodposlano pismo Duši. A kmalu zatem, ko zapusti očetovo nekdanje stanovanje, se Vladan znajde zvezan in zaprt v prtljažniku avtomobila. Ko se naposled prtljažnik odpre, se Vladan znajde na zapuščenem kraju ob reki, ob njem pa so trije moški, ki v njem očitno vidijo nezaželenega vohljača in ga želijo likvidirati. Tudi desetletja po koncu jugoslovanske vojne so nekateri ljudje za prikritje resnice o njej pripravljeni ubijati, a Vladan je odločen, da najde do svojega očeta ne glede na posledice.
Režija
Izjava režiserja/-ke
Vojni zločini naših očetov ne zastarajo, ne razpadejo skupaj z državami in ne zbledijo skupaj z idejami, v imenu katerih so bili storjeni. Vojni zločini se ne pozabijo skupaj z imeni vojnih zločincev
Vojni zločini naših očetov ne zastarajo, ne razpadejo skupaj z državami in ne zbledijo skupaj z idejami, v imenu katerih so bili storjeni. Vojni zločini se ne pozabijo skupaj z imeni vojnih zločincev in njihovih žrtev, ko družbe odkrijejo čar pozabe, vojni zločini ne umrejo skupaj z žrtvami, njihovimi sorodniki in potomci. Vojni zločini napolnijo zrak, zlijejo se v reke in se vpijejo v zemljo, dokler nam naposled ne pridejo v kri.
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
scenografija
kostumografija
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Financiranje
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Jasna Krajinović, Boris Palčič, Čedomir Kolar Obrazložitev komisije
Scenarij je nastal na podlagi zelo uspešnega romana z istim naslovom, kar je že samo po sebi pozitivno dejstvo, saj se slovenski film ne spoprijema prav pogosto s slovensko literaturo. Struktura zgodbe je čvrsta, tekoča, napeta. Liki, čeprav kompleksni, so jasno izrisani in prav konfliktna razmerja med njimi poganjajo zgodbo in ustvarjajo suspenz. Režijski koncept izpričuje izostren pogled v ključne gradnike filmskega jezika. Vse, od gibanja kamere, montaže, uporabe zvoka in glasbe, do dela z igralci je podrejeno tekoči pripovedi. Avtor sicer prepričljivo pojasni pomen uporabe t.i. flashbackov, a je potrebno vseeno premisliti o njihovi pogostosti in njihovi vlogi. Mnogi prispevajo k izgradnji odnosa med Vladanom in Nedeljkom, spet drugi pa so morda preveč opisni in po nepotrebnem zaustavljajo tok zgodbe.
Komisija: Žanina Mirčevska, Ida Weiss, Jaroslav Skrušny, Slobodan Maksimović (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Scenarij temelji na uspešnem istoimenskem romanu in dokaj zvesto sledi razvoju mitske zgodbe o sodobnem Telemahu, ki išče očeta Odiseja, ki so ga vojne posrkale vase in ga odpeljale v neznane tuje svetove. To je zgodba o sinu, ki se mora soočiti s strašljivo resnico o lastnem očetu, vojnem zločincu, zgodba o mladem fantu, ki iskanje po temnem labirintu družinske zgodovine plača z izgubo svoje sedanjosti, in hkrati zgodba o državi, ki je zaradi nepremostljivih zgodovinskih, kulturnih, etničnih, verskih, razvojnih, političnih in gospodarskih razlik razpadla v krvavi vojni in s svojim razpadom v brezno potegnila tudi generacije sinov in vnukov udeležencev vojnih spopadov.
Treatment kaže na solidno dramaturško zasnovo z jasno prepoznavno osnovno fabulativno nitjo, žanrsko napetostjo in suspenzom, z jasno profiliranimi nosilnimi liki in odnosi med njimi. Ocena scenaristov je podana na podlagi prepoznavnosti in odmevnosti opusa avtorjev, ki je razviden iz priloženih referenc v vlogi.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.