Ivan Bolle – volk samotar
- Celovečerni dokumentarno-igrani film
- 88'
- 2020
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Portret nepoznanega slovenskega filmskega avtorja Ivana Bolleta, ki je snemal filme v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Dokumentiral je razne dogodke v Ljubljani in okolici. Posnel je tudi štiri srednjemetražne igrane filme z gorniško tematiko. Bil je prvi pri nas, ki je predvajal filme skupaj z zvokom, pri čemer je na gramofonih s trobljo vrtel glasbo iz svoje bogate zbirke klasičnih plošč in zvoke iz efektoteke. Eksperimentiral je tudi z barvanjem filma in bil vsestranski avtor: scenarist, režiser, snemalec in igralec.
Režija
Zasedba
Izjava režiserja/-ke
Pred 13 leti sem v starinarnici Antika Carniola odkril bogato Bolletovo filmsko zapuščino in bil popolnoma očaran nad tem neznanim avtorjem, ki je snemal svoje filme v tridesetih letih in jih prikazoval gledalcem skupaj z zvokom. Takrat smo bili še globoko v nemi dobi.
Galerija (1)
Zasedba
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
montaža
scenografija
kostumografija
maska
zvok
produkcijska ekipa
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Haidy Kancler, Igor Palčič, Aleš Pavlin, Lilijana Nedič (nadomestna članica), Boris Petkovič (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Gre za dokumentarno igrani portret o Ivanu Bolletu, pol Italijanu pol Slovencu, rojenem v Italiji, ki je kot filmski entuziast delal in ustvarjal v Sloveniji. Ohranjena je njegova bogata filmska zapuščina, zato je projekt zanimiv tudi iz avdiovizualnega stališča. Scenarij projekta je temeljit in kaže na Bolleta kot filmskega pionirja, ki je bil v svojih filmskih reportažah v marsikaterem zvokovno slikovnem postopku med prvimi v Sloveniji, če ne že prvi. Projekt je kot tak zanimiv tudi za slovensko kulturno zakladnico. Je tudi dovolj izviren in inovativen, saj nam iz zgodovinske pozabe prikliče povsem neznanega, vendar zanimivega ustvarjalca, skupaj z njegovo filmsko dediščino, ki je dragocena. Režijsko se projekt portretirančevega dela in življenja loteva s kombinacijo pripovedi, rekonstrukcij in arhivskega materiala, po klasični linearni strukturi. Izjemno natančna dokumentacija in analiza portretirančevega življenja in dela se kaže v scenariju. Slednji na začetku z opisom gledanega skoraj zavede, saj se nam zdi, da gre za film o zgodovini, ki je dokumentirana, in ne o avtorju. Kasneje gledano preko opisa dogajanja še vedno dobi svoj zgodovinski kontekst, hkrati pa se loteva analize filmskega jezika portretiranca.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.