Filmski obzornik 19

  • kratki dokumentarni film
  • 15’
informativni
  • 1947
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Delo rudarjev na razstavi
  2. Gumica v Kranju
  3. Naša fizkultura

  1. DELO RUDARJEV NA RAZSTAVI V Trbovljah se je 21. septembra 1947 otvorila razstava o rudarstvu. Prikaz dela v premogovniku in model separacije.

režiser: France Jamnik / direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Pavel Šivic

  1. GUMICA V KRANJU Delavci v tovarni Sava v Kranju izdelujejo različne idelke iz gume.

scenarist: Albert Papler / direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Danilo Švara

  1. NAŠA FIZKULTURA a) Balkansko prvenstvo v vajah na orodju na igrišču društva Enotnost v Tivoliju v Ljubljani. Sodelujejo reprezentance vseh balkanskih narodov. Tekmovanje si je ogledal tudi Josip Broz Tito. b) V začetku septembra fizkulturno društvo Enotnost iz Ljubljane priredi teniški turnir. Polna tribuna spremlja moške in ženske dvoboje. c) Igralci društva Partizan osvojijo državno prvenstvo v odbojki. Slednje gosti Letno telovadišče Tivoli v Ljubljani med 3. in 5. oktobrom.

direktorja fotografije: Ivan Marinček in Rudi Vavpotič / avtor glasbe: Mirko Bravničar

  1. NOVICE a) Na gorenjskem v kraju Ribno člani sindikata Radia Ljubljna gradijo počitniški dom.
    b) V Šentvidu preizkušajo nov električni daljnovodni stolp iz armiranega betona, zgrajenega po načrtih Antona Umeka.

direktorja fotografije: France Cerar, Ivan Marinček / avtor glasbe: Karel Pahor

Režija France Jamnik
Zasedba Ivan Pengov, Franc Jenčič, Josip Broz Tito
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
osebno
osebno
abecedni vrstni red

scenarij

scenarist

režija

režiser

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
(špica)

montaža

montažer

zvok

oblikovalec zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 19 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
15 minut / 407 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Kranj, Slovenija
Ljubljana, Slovenija
telovadišče Tivoli
Ribno, Slovenija
Trbovlje, Slovenija

Stik z uredništvom