Belo se pere na devetdeset V predpripravah jesen 2025
- Celovečerni igrani film
- s.d.
- Slovenija, Hrvaška, Italija, Srbija, Severna Makedonija, Črna gora
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režija
Zasedba
Galerija (3)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
kostumografija
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
hrvaško: Priča je preuzeta iz istoimenog autobiografskog romana autorice Bronje Žakelj koji je preveden na više jezika, a u Sloveniji je bestseller. Autori scenarija su redatelj Marko Naberšnik i sama autorica romana i vrlo su uspješno uspjeli prenijeti ovu slojevitu i duboku priču u filmski scenarij. Likovi su „od krvi i mesa“, a Bronja kao glavni lik je zaista fantastično napisana te ju s iznimnim zanimanjem i empatijom pratimo kroz gotovo njen cijeli životni put koji je obojen bolešću, gubicima najdražih, ali i velikim prijateljstvima, bakinom podrškom, borbama i snagom. Ovaj će film zasigurno poslužiti i kao inspiracija gledateljima koji se nađu u teškim životnim situacijama, poput suočavanja sa bolešću, gubitka članova obitelji… Film nudi intimnu dramu koja dotiče srce, dok istovremeno nudi i uvid u političke promjene raspada Jugoslavije. Plan promocije je izuzetno detaljan i opširan, zaista iznimno osmišljen. Što se distribucije tiče, sigurna sam da ovaj film može jednako biti festivalska uspješnica kao i hit u kinima, na TV-u i VoD platformama.
črnogorsko: Projekat predstavlja svojevrsnu porodičnu sagu, koja je ispunjena smtonosnim bolestima, velikim gubicima, propadanjem drzave, ali i trijumfima želje za životom i sitnim pobjedama duha. Scenario je zasnovan na autobiografskom bestseleru i ispunjen je slojevitim i autentičnim karakterima za koje se jednostavno vezati. Reditelj filma, Marko Nabrešnik, stoji iza jednog od najgledanijih filmova u Sloveniji svih vremena ("Pijetlov dorčuak"), što garantuje izuzetnu komunikaciju sa bioskopskom publikom. Koscenaristkinja je Maja Todorović, a u proizvodnji filma
učestvovaće mladi i vrlo perspektivni filmski profesionalci iz Crne Gore. Svojim melodramskim karakterom, putovanjem kroz nostalginu prošlost sa puno nijansi, kao i snanim i ubjedljivim zaključkom, ovaj projekat, u ukupnoj ponudi, predstavlja svojevrsni izuzetak.
Komisija: Aiken Veronika Prosenc, Tina Poglajen, Klemen Dvornik Obrazložitev komisije
Scenarij, napisan po knjižni uspešnici, zelo prepričljivo obravnava zgodbo družine, ki se mora soočiti s težkimi osebnimi okoliščinami. Kljub tematiki pripoved ne zapade v patetiko, še več, prostor najde tudi za trenutke humorja, ki zgodbo naravno dopolnjujejo. Liki so napisani izjemno življenjsko, dosledno in jih vidimo kot osebe iz mesa in krvi. Struktura filma je solidno zastavljena, četudi ima nekaj težav, ki jih gre pričakovati glede na to, da gre za knjižno priredbo, pri kateri je treba vsebino romana skrčiti na dolžino celovečernega filma. Ocenjujemo, da je scenarij za film napisan tako, da bo univerzalno nagovarjal širok krog občinstva, da je s svojo navdihujočo držo vztrajnosti vzponom in padcem navkljub relevanten tudi kot na pol filozofski premislek o tem, kako živeti, četudi tematsko ne vpeljuje ničesar zares novega, pa je osvežujoča neustrašna iskrenost, s katero se loteva zelo bolečih tem. Tudi glede na uspeh knjižne predloge za film pričakujemo veliko zanimanje.
Komisija: Aiken Veronika Prosenc, Špela Barlič, Andrej Košak Obrazložitev komisije
Scenarij je spisan po uspešnem romanu Bronje Žakelj, kar za film predstavlja dobro izhodiščno pozicijo na poti do domačih gledalcev. Gre za pretresljivo, osebno, na resničnih dogodkih zasnovano zgodbo, ki obravnava univerzalno in relevantno temo minevanja ter soočanja z izgubami bližnjikov, hkrati pa slikovito in z dobro mero humorja izriše tudi družbeno klimo časov pred in ob razpadu Jugoslavije. Zahtevna, mestoma zelo boleča pripoved je tako obravnavana na zanimiv in duhovit način. Struktura scenarija je že izdelana, zgodba je prepričljiva, liki so dobro razviti in imajo prav vsi zelo jasno izdelano motivacijo. Prostor za izboljšave je morda v tretjem dejanju – vprašljivo je, če je potrebno, saj gremo že tretjič v nov čas in se osnovna zgodba zaključi že prej. Dobro bi bilo tudi bolje opredeliti dedka, ki je v družinski sagi prisoten le kot zamolčani junak in v prvem delu zgodbe še nekoliko poudariti ozadje razpada Jugoslavije, kar bi še bolj poudarilo rekonstrukcijo časa. Privlačnost filma za slovenskega gledalca in morda tudi za mednarodno publiko bi lahko bila precejšnja.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.