Tretjo sezono DOKgodkov posvečamo avtorjem slovenskega dokumentarnega filma. V medprazničnem času boste lahko uživali ob filmih Matjaža Ivanišina ter restavriranih in digitiziranih filmih Veličana Beštra. To bosta tudi zadnja dva DOKgodka. Preden se dokončno poslovimo od tedenskih srečanj ob slovenskih dokumentarnih filmih, vas vabimo k ogledu filmov po izboru našega partnerja pri teh tedenskih srečanjih, festivala DOKUDOC.
Mitra, društvo za razvoj avdiovizualne kulture in medkulturnega dialoga organizira dokumentarne delavnice že od leta 2009. Od leta 2012 tekom Mednarodnega festivala dokumentarnega filma Dokudoc dokumentarne delavnice organizirajo v sodelovanju z Luksuz produkcijo. Intenzivne delavnice so namenjene spoznavanju dokumentarne zvrsti v praksi.
V letu 2022 so nastali štirje kratki dokumentarni filmi Dear Teri, GlamPig, The Clockmaker, Tako je bilo vedno do zdaj, pod mentorstvom režiserja Borisa Petkoviča in montažerja Matica Drakulića. Dokumentarno delavnico Dokudoc Luksuz je sofinanciral Slovenski filmski center in Mestna občina Maribor.
V naboru Dokudoc kratki si bomo ogledali še dva dokumentarna filma, ki sta bila del programa festivala Dokudoc 2022. Jutri, ko sem te videl je nastal v okviru šole Bauhaus v Weimarju na temo (re)thinking privilege.
Cilji tovrstnih ustvarjanj kratkih dokumentarnih fimov je zagotoviti možnost, da avtorji izrazijo svoje mnenje skozi praktično izkušnjo izdelave kreativnega dokumentarnega filma ter ob tem najdejo svoj izrazni dokumentarni jezik. Ob dostopnosti digitalne demokratizacije in mentorske podpore nastajajo pomembna dela, ki zapisujejo čas in prostor nekega kraja.
FILMI BODO ZA OGLED DOSTOPNI OD 20. 12. 2022 OD 20:00 DO 22. 12. 2022 DO 24:00.
© Kultura je ZAKON, zato spoštujem avtorske pravice.
Vse je eno vse je vseeno, rež. Hannah Koselj Marušič (2022, 13 min)
V želji, da bi se srečala s travmo preteklih življenj, se Hannah poda v osamelo hrvaško vasico, kjer se nahaja budistični center. Njena seansa regresoterapije se pred nami odvije skozi žgečkljivo projekcijo emocionalne fantazme in surove intime. Je bilo vse eno ali vseeno?
Jutri, ko sem te videl, rež. Mojca Radkovič, Malaz Usta, Ajda Zupan (2022, 5 min)
Trije neznanci se srečajo v iskanju občutka pripadnosti.
Tako je bilo vedno do zdaj, rež. Irena Mihelič, Uja Irgolič (2022, 6 min)
Kratek portret mladega pianista nam poleg klavirskega koncerta ponudi vpogled v umetnikovo misel.
The Clockmaker, rež. Maël Deback, Valentina Pietroluongo, Kaja Rakušček (2022, 5 min)
Izvijači, klešče, lupe, nakovala, previjala, kladiva, krtače in roke. To je le majhen del bogate kolekcije orodij, ki jih potrebuje urar Jože Vidovič. Družinska obrt, ki počasi drsi v pozabo, a vendarle še ima svoje stranke. Se bo družinska tradicija nadaljevala?
GlamPig, rež. Aleksandar Tadić, Alina Kozlova (2022, 8 min)
Sredi elitne soseske v Mariboru ima 81-letna upokojenka kmetijsko zemljišče. Ker ji občina namembnosti zemljišča ne dovoli spremeniti iz kmetijskega v stavbno, je po posvetovanju z Aleksandarjem Jovanovićem tja naselila dobra dva ducata elitnih pujskov.
Dear Terri, rež. Ekaterina Zhuzhleva, Diana Shikhalieva, Salomé Menuge (2022, 6 min)
Majino pismo svojemu dekletu postane esej o ljubezni do besed.
DOKgodek organizira zavod Filmoteka, v okviru projekta Baza slovenskih filmov v sodelovanju z mednarodnim festivalom Dokudoc, ki ga že 10 leto organizira Mitra, društvo za razvoj avdiovizualne kulture in medkulturnega dialoga. Distributer prikazanih filmov v izbora tega tedna je Slovenski filmski center.
Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS.
© Kultura je ZAKON, zato spoštujem avtorske pravice.