- Debut film
Mož brez krivde
The Man Without Guilt
- Fiction Film
- 113'
- 2022
- Slovenia, Italy, Croatia
The story about personal revenge and redemption is set in Trieste, a town on the Adriatic coast near the border between Italy and Slovenia. A fifty-year-old widow, who works in a hospital, finds out that her husband’s former employer, who is in some way responsible for her husband's death, has been hospitalised due to a stroke. His son offers her work as his father's caregiver, not being aware of the connection between the two. She decides to accept the offer, longing for revenge.
Director | Ivan Gergolet |
---|---|
Cast | Branko Završan, Valentina Carnelutti, Enrico Inserra |
Director's statement |
Gallery
Cast
Crew
Writing
Direction
Production
Cinematography
Music
Editing
Production design
Costume design
Make-up
Sound design
Sound department
Organizations
production
Screenings
Extended data
L'uomo senza colpa (Italian)
Technical data
Budget
All financial information is obtained from official sources. I.e. producers or organizations which provided the financial support.
Dramaturško izpiljena drama, v kateri se družbeni konflikt, povezan s posledicami azbestoze ter nesprejemanja in nesankcioniranja odgovornosti za smrt številnih delavcev, odvija v zasebnem, celo intimnem. Angela je strežnica v bolnišnici, čustveno razrvana in osamljena vdova, ki se ne razume s hčerjo in za smrt svojega moža krivi njegovega delodajalca, direktorja ladjedelnice Francesca Goriana, proti kateremu je sodni proces že davno zastaral. Ko nenadoma dobi možnost, da se mu maščuje, se pripoved usmeri v stopnjevanje napetosti med osrednjimi liki v duhu chabrolovskega psihološkega trilerja. Scenarij odlikuje domišljena karakterizacija glavnih in stranskih likov ter dobro vmeščene tematike, povezane tako z zamejskimi Slovenci v Italiji, kot je nelagodje manjšinske identitete, kot s širšimi, družbeno-aktualnimi ekološkimi in delavskimi problemi.
Relevantnost teme se odseva skozi pripetost na resnično situacijo iz režiserjevega domačega okolja, kar zaznavamo tako skozi režijsko eksplikacijo kot tudi skozi predstavitev projekta in nastajajočemu filmu daje dodatno težo. Ideja in motivacija sta pristni, tehtni, predvsem pa se v scenariju čuti premišljenost orodja, s katerim se loteva tematike. Intimna zgodba je očiščena posploševanj, pripeta je na odnosno linijo, ki reflektira stanje družbe na najbolj intimen način. Scenariju uspe, da bralec čustvuje z Angelo v najtežjih notranjih bojih, ki se dotikajo zasramujočih čustev, kot je maščevanje in ostaja empatičen.
Odlika scenarija je tudi konstruktivnost konca, ki vzbuja upanje v človeško naravo zaradi odpuščanja ter univerzalnost in izvirnost teme dvigne na višjo, relevantnejšo raven.
Struktura scenarija je izščiščena, jasna, dramaturško polna, karakterizacija likov sega v arhetipsko prepoznavanje človeške narave, zato je pričakovana privlačnost za slovenski, in evropski, oziroma mednarodni kulturni prostor visoka. Občutiti je veliko opravljenega dela na scenariju, ki se je razvijal tudi na mednarodnih delavnicah (Mediteranski filmski inštitut, First film first). Odločitev za intimno zgodbo, ki v temi nosi aktualen problem azbesta, je scenarij dvignila na globljo in višjo raven.
Ker se obeta atmosfersko poln film, je pomembno stopnjevanje nians čustvovanja, ki so strukturno dobro plasirane skozi scenarij. Ključno je, da se komponenta erosa in tantanosa gradira, ne pa združuje, torej trenutek kjer se sovraštvo dotakne erotike, ne sme sovpadati z maščevanjem, saj sta dramaturško ti dve sredstvi vsaka zase premočni, ter bi se v filmu med sabo izničili. Glede na režiserjev odmevni dokumentarec Ples z Marijo, kjer tovrstno senzibiliteto nians pokaže, verjamemo, da bo gradacija čustev v filmu premišljena, večplastna ter globoka, kar nakazuje tudi režijski koncept.
V jezikovno mešani skupnosti, ki jo film razstira, lahko film na nivoju kompleksnosti zgodbe ter privlačnosti za slovenski, evropski in mednarodni prostor veliko pridobi ob tehtnem razmisleku, kje lahko vključi več slovenskega jezika kot kontrast Angelinemu ignoriranju slovenščine, saj lahko bolj razstre ne le stisko zamejskih Slovencev, temveč tudi absurd meja na področju, kjer je prepletanje dveh jezikov tako gosto.
“How far is one willing to go, to fulfil his/her need for justice and peace? How many lies must be told when one tries to hide one's actions? Can a victim become a judge? Is it possible to transform r
“How far is one willing to go, to fulfil his/her need for justice and peace? How many lies must be told when one tries to hide one's actions? Can a victim become a judge? Is it possible to transform revenge into forgiveness? Is there a way out of pain? These are some of the questions that my film wants to answer.”