V Piranu bo padla prva klapa novega celovečernega mladinskega filma Tartinijev ključ v režiji Vincija Vogua Anžlovarja. Snemanje se bo začelo jutri, 6. maja, v mestu, kjer se tudi odvija filmska zgodba, prirejena po istoimenskem mladinskem romanu Romana Kukoviča. V mladinski kriminalki, ki jo je režiser opisal kot »Ko Poletje v školjki, sreča DaVincijevo šifro«, poleg trojice mladih igralskih obrazov nastopajo še naša znana igralska imena, med njimi Jurij Drevenšek, Primož Pirnat, Janez Škof, Tanja Ribič, Zala Djurić, Nenad Nešo Tokalič, Filip Vidušin (pevec skupine LPS) ter hrvaški igralec Goran Navojec. Že prvi dan snemanja pa bo ob režiserju Vinciju Vogueu Anžlovarju pred kamero stopil tudi posebni gost Boris Cavazza.
Piran ponovno filmska kulisa
Filmska zgodba se odvija v Piranu, kjer se srečajo trije otroci, Robert (Svit Šturbej), Barbara (Ella Lapajne) in Mario (Maks Kerševan). SMS sporočilo, poslano na napačno številko, sproži niz dogodkov, v katerih se otroci podajajo skozi različne dogodivščine in uganke, povezane s Piranom. Antagonisti zgodbe so razbojniki, ki iščejo »zaklad«, a jih prehitijo otroci, ki so bolj vešči reševanja ključev, ki vodijo do zaklada. Otroci prvi najdejo »zaklad«, ki je pravzaprav zbirka pisem med slavnim violinistom Tartinijem in Stradivarijem, izdelovalcem violin, ki mu preko dopisovanja nudi podporo in nasvete pri izpopolnjevanju violin.
V mestni občini Piran so snemanje filma Tartinijev ključ podprli z namenom širše promocije kraja in Giuseppeja Tartinija, ki se je leta 1692 rodil v Piranu. Na občini pozdravljajo filmsko ekipo v svoji sredini in se zavedajo pomena, prepoznavnosti, pa tudi možnosti in delovnih mest ter izkušenj, ki jih filmska industrija prinese lokalnemu okolju. Piran je s svojo dolgoletno in bogato filmsko zgodovino svojevrstna destinacija in v preteklosti lokacija številnih slovenskih filmov in svetovnih produkcij. V zadnjem času so ga spet odkrile. Lani so se po piranskih ulicah in trgih sprehajali zvezdniki, kot so J. K. Simmons, Halle Berry in Mark Wahlberg, saj je bilo prikupno obmorsko mesto ozadje hollywoodskega akcijskega trilerja Our Man from Jersey. Matej Knep iz Urada za družbene dejavnosti občine Piran je ob tem povedal: »Občina Piran je tesen zaveznik in dober partner slovenskega filma že od njegova rojstva in si tudi z velikim tujimi produkcijami utrjuje sloves osrednjega prizorišča filmskega dogajanja v Sloveniji. Da smo filmu prijazna občina potrjuje tudi skorajšnji začetek snemanja novega mladinskega celovečernega filma »Tartinijev ključ«, ki ga vsi že nestrpno pričakujemo. Verjamem, da se filmski ustvarjalci pri nas dobro počutijo in poskrbeli bomo, da bo tako tudi v prihodnje. Želel bi si, da bi pri nas poleg prirejanja Festivala slovenskega filma Portorož in podpore posamičnim filmskim produkcijam vzpostavili tudi filmsko pisarno, ki bi se s tem področjem ukvarjala sistematično in morda zagotovili pogoje tudi za obuditev zapuščenih filmskih studiev na Fornačah. Prepričan sem, da je film najbolj učinkovit umetniški proizvod za promocijo naše destinacije in za dvig njenega ugleda v mednarodnem okolju, zato ga bomo filmske ekipe še naprej sprejemali s toplim gostoljubjem in okoljem, ki spodbuja kreativni zanos.«
Režiser Vinci Vogue Anžlovar je o filmu povedal:
»Zgodba je Da Vincijeva šifra Dana Browna za otroke. To je bila moja prva misel, ko sem prebral knjigo pisatelja Romana Kukoviča Tartinijev ključ. Med štiri-mesečnim lockdownom 2021 sva bila z enim od mojih sinov sama in se ukvarjala s šolo na daljavo. Ker trpi za disleksijo (motnja branja), sem mu moral prebrati celotno šolsko snov, saj mu branje predstavlja neverjeten napor. Za šolske obveznosti je moral napisati obnovo romana. Tako sem mu bral knjigo, ki naju je tako prevzela, da sva začela reševati zastavljene uganke v njej in glavnim junakom »pomagala« na poti do zaklada. Fascinantno pri zgodbi v knjigi je, da se zaplet sicer začne prav preko telefona, a otroci odložijo elektronske naprave in se lova na »zaklad« lotijo analogno. Odlična nota zgodbe je, da se da zabavati v avanturah tudi brez pametnih telefonov. Poleg tega, da izvemo ogromno o zgodovini starodavnega primorskega mesta Piran in je pri tem knjiga poučna, se zapletemo tudi v napeto kriminalko s srečnim koncem. Stkejo se vezi med otroki različnih socialnih miljejev in v enem primeru se prižge iskra prve ljubezni. Poleg zgodbe me je prevzelo tudi to, da se film dogaja v Piranu, kjer sem preživljal svojo mladost.«
Režiser, katerega zadnji film Dedek gre na jug je pred kratkim navduševal občinstvo po Sloveniji, je še dejal, »Iz knjižne osnove želim napraviti film poln preobratov, suspenza, prijateljstva, prvih ljubezni in interakcije z občinstvom. Predstavljam si, da bodo gledalci ugibali rešitve ugank, ki se pojavljajo skozi film in si čestitali ob pravih odgovorih. Želim si napraviti družinski film, v katerem bi uživali tako otroci, kot tudi odrasli. Nauk filma, oziroma njegovo jasno sporočilo je, da se prijateljske in ljubezenske zgodbe lahko spletejo ne glede na socialni status, da je timsko delo uspešnejše od individualnega ter, da je radovednost in raziskovanje gibalo napredka. Vsekakor so tu še »pravljični« elementi: da dobro premaga zlo. Moji otroci kljub temu, da poznajo vsebino in rešitve ugank, komaj čakajo, da si ogledajo napeto zgodbo v kinu.«
O režiserju
Tartinijev ključ je šesti celovečerni igrani film Vincija Voguea Anžlovarja, ki je filmsko in televizijsko režijo na AGRFT v Ljubljani diplomiral leta 1988. V času študija je kot igralec debitiral v vlogi pisca kriminalk in nadobudnega režiserja v celovečercu Usodni telefon (Damjan Kozole, 1987). Po režiji treh kratkih filmov Moira (1989), Janez Pavaroti – Pojoča žaba (1990), Srečna številka (1999) je ustanovil produkcijsko hišo Vogue & Kline Production, s katero je posnel svoj prvi celovečerni film, komedijo Babica gre na jug (1991), ki je bil prvi celovečerni film v samostojni Sloveniji in je pri gledalcih požela velik uspeh. Kriminalko Gypsy Eyes (Oko za oko, 1992) z Jimom Metzlerjem in Claire Forlani v glavnih vlogah je posnel v Sloveniji za ameriškega producenta. Za ta film je na 3. Slovenskem filmskem maratonu (Portorož, 1993) prejel Badjurovo nagrado. V svojem tretjem celovečernem filmu Poker (2001) se je preizkusil hkrati kot režiser, scenarist, scenograf, montažer, igralec in skladatelj in je na Festivalu slovenskega filma (Portorož, 2001) prejel vesno za najboljšo montažo, vesno za igralski vlogi pa sta prejela še Borut Veselko in Pavle Ravnohrib. Leta 2008 je po literarni predlogi Mateta Dolenca posnel televizijski film Vampir z Gorjancev in prejel viktorja za celovečerni TV film. Leta 2016 je posnel dokumentarni introspekcijski avtoportret Selfie brez retuše. Trideset let po veliki uspešnici Babica gre na jug je posnel celovečerni film Dedek gre na jug (2022), ki ima zelo uspešno kinematografsko distribucijo. Bil je tudi montažer in skladatelj pri mednarodno uspešnem in za oskarja nominiranem kratkem filmu (A)torzija (2003). Kot scenarist in režiser je soustvarjal uspešno humoristično tv serijo Naša mala klinika (2004-2007) in v karieri zrežiral tudi preko 150 reklam.
Film Tartinijev ključ nastaja pod okriljem Produkcije Blade in producenta Zorana Dževerdanovića, v soprodukciji z RTV Slovenija in s finančno podporo Slovenskega filmskega centra. Pri filmu sodelujejo direktor fotografije Mirko Pivčević, scenografinja Petra Kriletić, kostumografinja Barbara Drmota in oblikovalka maske Anita Ferčak.
Vir: Slovenski filmski center