24. maj 2024

Tri tičice so poletele na 64. filmski festival v Krakov

Kratki animirani film Tri tičice v režiji Zarje Menart in v produkciji Finta Film bo imel  premierno projekcijo na 64. filmskem festivalu v poljskem Krakovu, ki poteka od 26. maja do 2. junija. Film se je uvrstil v tekmovalni program kratkih filmov, v katerem bo prikazanih 37 filmov, med njimi je 13 dokumentarnih, 13 igranih in 11 animiranih. Filmi se potegujejo za zlatega zmaja, 3 srebrne zmaje in mesto na lestvici kandidatov za nominacijo za evropsko filmsko nagrado in oskarja.

Zgodba nam pripoveduje o modri ptičji ženi, ki pošlje tri ptice, da vodijo dekle skozi neznane temačne pokrajine njenega notranjega sveta. Zarja Menart je poskrbela za režijo, scenarij, likovno podobo in animacijo. Za animacijo so bili zadolženi tudi Anka Kočevar, Matej Lavrenčič, Milly Yencken, Ditiya Ferdous. Iva Kraljević je bila montažerka. Glasove so prispevali: Zvezdana Novaković, Marija Kordež, Tatjana Brajer. Glasbo je napisala Zvezdana Novaković, oblikovalec zvoka je bil Julij Zornik.

Zarja Menart je režiserka, animatorka, ilustratorka in umetniška direktorica. Že desetletje sodeluje s Špelo Čadež kot glavna animatorka pri obujanju multiplan kolažne tehnike pri večkrat nagrajenih filmih Nočna ptica in Steakhouse. Kratki animirani film Tri tičice je njen režijski prvenec. Ob svetovni premieri filma je opisala svojo režijsko vizijo:                                

»V svojem animiranem prvencu sem želela izpostaviti plast ljudske pesmi, ki osvetljuje in daje pomen človeški izkušnji soočanja z mračnimi deli naše duše. Vsi se jih raje izogibamo in zanikamo njihov obstoj a soočenje z njimi nam lahko prinese potrebni dušni mir in psihološko ravnovesje. Film je osebna interpretacija slovenske ljudske pesmi z naslovom ‘Tri tičice’, ki govori o pticah, ki iz daljnih dežel prek morja prinašajo blagoslove in v vas zasejejo zdravje ter srečo. Pesem je mogoče razumeti na mnogih ravneh, a sama jo doživljam kot metaforo potovanja skozi lastne notranje svetove in vračanje izgubljenih delčkov psihe, povezanih z bolečino in zaklenjenih nekje v pozabi.«

Producentka filma Tina Smrekar je povedala: »Svetovna premiera na filmskem festivalu v Krakovu ter teden kasneje projekcija v glavnem programu najstarejšega festivala animiranega filma Animafest v Zagrebu, je lepo priznanje za tenkočuten in vizualno izredno bogat prvenec ustvarjalke, ki v drugih vlogah na področju animacije deluje že dobrih petnajst let. To je  tudi priznanje za dobro povezovanje na področju animacije med Slovenijo in Hrvaško, ter tudi znotraj širše regije, za kar gre velika pohvala Društvu slovenskega animiranega filma.«

Finta Film se je specializirala za produkcijo stop-motion animiranih filmov, narejenih v tehniki lutkovne animacije in kolažne animacije na stop trik mizi. Združevanje različnih slikarskih in ilustracijskih metod, kot so slikanje ali risanje s čopičem na folijo in papir, je bilo značilno za že omenjeni produkciji Steakhouse in Nočna ptica režiserke Špele Čadež. Studio je ustvaril tudi več naročenih del, najbolj opazen pa je bil povzetek serije “Orange is the New Black” za Netflix.

Soproducent filma je RTV Slovenija, hrvaški soproducent je Draško Ivezić za Adriatic Animation, film so podprli Slovenski filmski center in Studio Viba film ter Hrvaški avdiovizualni center. Za distribucijo skrbi Vanja Andrijević iz Bonobostudia.

Vir: Slovenski filmski center

POVEZANO